  • 11. Data: 2020-07-13 23:09:49
    Temat: Re: Filar
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Ja durny człowiek jestem i nie rozumiem. Prośba o klaryfikację.

    Po prostu widywałem takie, co tu klaryfikować? Jak w podcieniach i słońce
    na nie nie pada, to może nie przed żarem chronią, a przed czem innym?

    > Okiennice?? Toć chyba nawet na Polskiej wsi takiej patologii nie ma.

    Te okiennice były tęgą sztabą żelazbą od środka zamykane. Forsować coś
    takiego od zewnątrz, to kawał zbójeckiej roboty. Może dla ochrony dóbr
    wewnętznych były one?

    Jarek

    --
    A teraz idę ubrany w różowe nadzieje
    A ludzie drzwi w zamki zbroją przed złodziejem

  • 12. Data: 2020-07-14 00:29:32
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > co tam jest na oknach od zewnątrz?

    Rolety, z listewek drewnianych w tym przypadku. To standard tutaj. Na drzwiach,
    oknach, wewnątrz, na zewnątrz. Wszystko co chroni przed słońcem. Dodatkowo wszędzie
    wiszą na drzwiach tzw. cortina. Ponieważ we wszystkich domach na wsiach drzwi są
    otwarte (często w mieście też) chroni to przed owadami głównie muchami. Sam zakupiłem
    sobie coś takiego i sprawdza się.
    K.

  • 13. Data: 2020-07-14 00:30:54
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > W krajach takich jak Polska kryminał dla kierbuda za element
    > konstrukcyjny z cegły dziurawki połączonej powietrzem.

    Ok. a jak z wytrzymałością tej konstrukcji? Rozumiem, że to jest po prostu
    zagrożenie?

  • 14. Data: 2020-07-14 00:31:29
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > moze w srodku jest zelbetowy slup, a ta cegla to dekoracja ;)

    Nie to są cegły i tylko cegły.
    K.

  • 15. Data: 2020-07-14 00:37:14
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > Można tylko mieć nadzieję, że w środku jest zbrojony beton - ale
    > z nadzieją wiadomo jak jest. A nawet jeśli, to ten betonowy słup
    > cieniutki... Trochę strach.

    Nie ma słupa.
    K.

    > Bardziej mnie zastanawia czy ja źle widzę, czy tam ktoś sobie okiennice
    > wmontował od *wewnątrz*? Ciekawy patent :) Boją się, żeby kto okiennic
    > nie ukradł?

    Nie, okiennice wewnątrz to też bardzo częste rozwiązanie przed Słońcem. U mnie są
    okiennice wewnętrzne. W którymś wątku dołączyłem zdjęcia tych okiennic.
    Zabezpieczeń przed kradzieżą stosują sto tysięcy ale nie pamiętam, żebym słyszał, że
    ktoś w okolicy gdzie mieszkałem lub mieszkam zdarzyła się jakaś kradzież (nie
    twierdzę, że ich nie ma). Jeśli już to prędzej w miastach.
    K.

  • 16. Data: 2020-07-14 00:41:25
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > na nie nie pada, to może nie przed żarem chronią, a przed czem innym?

    Śmiejecie się ale naprawdę jak przygrzeje mocno zamknę okiennice to robi się dużo
    chłodniej.
    K.

  • 17. Data: 2020-07-14 08:08:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, July 14, 2020 at 12:31:31 AM UTC+2, Wymuszona Zmiana wrote:

    > Nie to są cegły i tylko cegły.

    Moze tak, ale jesli to typowa cegla, szrokosc = 0.5 * dlugosc, to przy takim
    ukladaniu (bok slupa o szerokosci 1.5 dlugosci cegly w srodku powstaje kwadratowy
    otwor o boku = szerokosc cegly. U mnie tak sa zrobione slupki ogrodzeniowe, w srodek
    wsadzili ze 2 druty zbrojeniowe i zalewali toto betonem podczas murowania

  • 18. Data: 2020-07-14 13:44:39
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-13 o 15:41 -0700, Wymuszona Zmiana napisał:

    > Śmiejecie się ale naprawdę jak przygrzeje mocno zamknę okiennice to
    > robi się dużo chłodniej. K.

    Tego nikt nie podważa. Zastanawiamy się (a przynajmniej ja) nad
    przyczyną, dla której Hiszpan uznał że okiennica jest lepsza, kiedy
    zamontowana od wewnątrz. Ochronę przed słońcem jakąś zapewnia, ale
    byłaby skuteczniejsza od strony zewnętrznej. Jarek podsuwa myśl, że
    taką okiennicę trudniej sforsować od zewnątrz... No pewnie tak, tylko
    szyb już nie ochroni. No i praktyczność tego wynalazku mnie zastanawia,
    sporo miejsca w środku się marnuje.

    Mateusz

  • 19. Data: 2020-07-14 15:38:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > taką okiennicę trudniej sforsować od zewnątrz... No pewnie tak, tylko
    > szyb już nie ochroni. No i praktyczność tego wynalazku mnie zastanawia,

    Za to wynalazek ten zapewnia wysoką praktyczność operacyjną -- żeby
    zamknąć lub otworzyć okiennice, nie trzeba otwierać okna. To spora
    oszczędność czasu. Co do forsowania, to może trzeba wyjść z założenia,
    że złodziej też optymalizuje swoje działania. Widzi, że istnieje
    bariera nie do pokonania, więc nie marnuje energii na rozbijanie szyb.
    W gorącym klimacie życie toczy się bardziej spokojnie.

    Jarek

    --
    W nocy raz do panny Zyty wlazły oknem dwa bandyty.
    O mało nie padła trupem, bo jeden zwiał zaraz z łupem,

  • 20. Data: 2020-07-14 18:36:27
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

> [...]
    > zamontowana od wewnątrz. Ochronę przed słońcem jakąś zapewnia, ale
    > byłaby skuteczniejsza od strony zewnętrznej. Jarek podsuwa myśl, że

    Jeśli będę miał okazję to zapytam ale przypuszczam, że tak prędko nie trafię na kogoś
    obeznanego z tematem. Na ogół jest tak, że jak większość tak robi to [pozostali robią
    to samo i nie zastanawiają się dlaczego.
    O temacie będę pamietał.
    K.