  • 1. Data: 2020-07-12 17:54:39
    Temat: Co to za panele w zadaszeniu
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jest zadaszenie z charakterystcznymi panelami, długie, wypukłe, wciskane
    jeden w drugi:

    https://drive.google.com/drive/folders/11VPCa1q2szLm
    d4WDrfUNMVhAut_1WI-m?usp=sharing

    Czy ktoś rozppoznaje co to za typ paneli?

    Wydaje mi się że to "fastlock", ale może się mylę i np. pod tym hasłem
    jest wiele różnych, podobnych koncepcji, niekompatybilnych rozmiarami?

    A o co chodzi: Chce do tego zamontować rynne. Wychodzi na to że mogę do
    belki drewnianej, ale tak sobie myśle ... wydrukować 3D wsuwki
    plastikowe ... pod nazwą "fastlock" nie widzę gotowców do wydruku, wiec
    albo jestem pierwszy albo to może mieć inną nazwę, np. w innych krajach.
    Spotkał się ktoś z inną?

  • 2. Data: 2020-07-12 19:22:50
    Temat: Re: Co to za panele w zadaszeniu
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-12 o 17:54 +0200, heby napisał:
    > A o co chodzi: Chce do tego zamontować rynne. Wychodzi na to że mogę
    > do belki drewnianej, ale tak sobie myśle ... wydrukować 3D wsuwki
    > plastikowe

    Pewno masz to już przemyślane, ale czy takie wydrukowane wsuwki nie
    rozpadną się po roku na słońcu? Istnieją jakieś materiały UV-odporne do
    drukarek?

    Mateusz

  • 3. Data: 2020-07-12 20:09:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/07/2020 19:22, Mateusz Viste wrote:
    > Pewno masz to już przemyślane, ale czy takie wydrukowane wsuwki nie
    > rozpadną się po roku na słońcu?

    Budka dla ptaków, ma już 2 lata, no stop na deszczu i słońcu. PLA. Zero
    degradacji, nawet sie nie odbrawiła.

    A jak się rozpadnie, to się wydrukuje nowe.

    > Istnieją jakieś materiały UV-odporne do
    > drukarek?

    Pewnie tak. Ale ponieważ to coś będzie *pod* panelem, a on ma w sobie
    filt UV, to bym się super bardzo nie przejmował.