  • 41. Data: 2020-07-26 00:23:49
    Temat: Re: Filar
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 14.07.2020 o 00:30, Wymuszona Zmiana pisze:

    > Ok. a jak z wytrzymałością tej konstrukcji? Rozumiem, że to jest po prostu
    zagrożenie?

    Zdaje się z praktyki to działa.
    Ale jakby chcieć liczyć, to może da radę (ale taki słupek?) użyć
    https://www.specbud.pl/programy/kalkulator-elementow
    -murowych,743

    Na którym wyliczyłem nośność wyboczeniową muru:

    belit 24, 3 MPa, zaprawa cienkowarstwowa, wys muru 3m
    wyszło ok 50% nośności materiału (czyli 1,5 MPa/m2) nośności takiej ściany

    Nie mam siły tego odgrzebywac, więc nie będę drążył tematu.

  • 42. Data: 2020-07-26 07:33:37
    Od: A S <a...@e...pl>

    > częste od jakiegoś czasu.

    A gdzie stopka? Wino się skończyło przed północą?
    --
    A S