  • 31. Data: 2020-07-15 12:28:22
    Temat: Re: Filar
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > W nocy też? Tu gdzie mieszkam ludzie maja w zwyczaju podczas upałów okna
    > otwierać wieczorem, a zamykać rano. Klimat co prawda nie tak ciepły jak
    > Murcja, ale zasada działania wszędzie ta sama.
    Nie twierdze, że jest zawsze i wszędzie. Na ogół. To znaczy różnie.
    K.

  • 32. Data: 2020-07-15 12:29:46
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > Mateusz

    Co z tym piwem na kolacje? Przez to wyrzucenie mnie przez googla straciłem wątek.
    K.

  • 33. Data: 2020-07-15 13:05:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlatego tam mają czyste powietrze bo okien nie otwierają. A nam każą przestać palić
    węglem. Jakis kurwa spisek czy co?

  • 34. Data: 2020-07-15 13:53:49
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > Dlatego tam mają czyste powietrze bo okien nie otwierają. A nam każą przestać palić
    węglem. Jakis kurwa spisek czy co?

    Wiesz, że od listopada do lutego prawie wszyscy palą w kominkach. Nawet w miastach
    mają kominki. Sam spaliłem w tym okresie coś ok. 5 - 7 ton drewna oliwnego (tylko
    takim się tu pali).
    K.

  • 35. Data: 2020-07-15 14:38:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wymuszona Zmiana napisał:

    > Sam spaliłem w tym okresie coś ok. 5 - 7 ton drewna oliwnego
    > (tylko takim się tu pali).

    Ile kosztuje tona? Bo ja znam ceny rzędu kilkudziesięciu euro
    za niewielką deseczkę. Może na opał idzie coś, co się do czego
    innego nie nadaje.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2020-07-15 18:08:36
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    Ile kosztuje tona? Bo ja znam ceny rzędu kilkudziesięciu euro
    > za niewielką deseczkę. Może na opał idzie coś, co się do czego
    > innego nie nadaje.

    Oj nadaje się nadaje. To są całe pnie i to czasami pokaźnej wielkości - o ile drzewa
    oliwkowe mogą być pokaźnej wielkości. Pnie czasami mają grube jeśli drzewo ma
    kilkadziesiąt lat. Wiem ,że niektórzy poszukują takiego drewna na różne wyroby.
    Trafiały mi się piękne okazy jeśli chodzi o wielkość jak i usłojenie.
    Tu sprzedaje się na tony, chociaż też kupowałem na bagażnik. Tyle ile zmieściło się w
    bagażniku samochodu osobowego tyle brałeś. Za bagażnik płaciłem 20EUR. Za tzw. tonę
    110 EUR. Tak zwana dlatego, że nikt tego nie ważył ani nie sprawdzał. Facet mówił, że
    tona to mniej więcej tyle na samochodzie i tyle przywoził. W każdym razie drogo jak
    cholera. Jeśli oszczędzałem to wystarczyło na tydzień no maksymalnie półtora. Ale
    jeśli chciałem mieć przyjemność z kominka w 3 dni szło wszystko.
    K.

  • 37. Data: 2020-07-15 21:14:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wymuszona Zmiana pisze:

    > Tu sprzedaje się na tony, chociaż też kupowałem na bagażnik. Tyle ile
    > zmieściło się w bagażniku samochodu osobowego tyle brałeś. Za bagażnik
    > płaciłem 20EUR. Za tzw. tonę 110 EUR.

    Jest miejsce na biznes.

    https://www.njuskalo.hr/umjetnost-oprema/maslinovo-d
    rvo-oglas-20767670

    Kiedyś poszukiwałem dla znajomego, sporo jest podobnych ofert. A kraj
    też oliwny.

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2020-07-15 22:06:12
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > Jest miejsce na biznes.

    Masz coś konkretnego na myśli?
    K.

  • 39. Data: 2020-07-15 22:14:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wymuszona Zmiana napisała:

    > Masz coś konkretnego na myśli?

    Pokazaną deseczkę za 14 euro.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2020-07-16 17:53:34
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > Pokazaną deseczkę za 14 euro.

    Myślałem o czymś takim ale transport będzie drogi. To ponad 3000 km. Dla dużych
    ilości to może ceny nie podniesie ale nie zaczniesz od dużych zamówień jak nie ma
    odbiorcy. Ja przejeżdżam trasę w 3 dni (z odpoczynkiem) koszt paliwa i opłat w obie
    strony z hotelem to ca. 1000EUR. Trzeba to wliczyć. Małe zapotrzebowanie by było,
    żeby był duży popyt to trzeba zbudować rynek. Wszystko do zrobienia tylko trzeba by
    przegadać. Masz chęć i czas na dyskusje to pogadajmy na priv.
    K.