  • 11. Data: 2009-03-30 21:44:44
    Temat: Re: Filtr odwróconej osmozy - jaki, gdzie?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 00:23:11 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie RO? Swego czasu pamiętam dyskusję
    > gdzie wychwalano zalety zestawów z lampą UV - czy faktycznie warto zwracać
    > na to uwagę? Jakieś inne sugestie?

    Na wydajność membrany, na pojemność zbiornika ciśnieniowego i kolor ;)

    Sam używam od roku zestawu R05 kupionego via internet w Wigo w Katowicach
    (www.osmoza.pl) i jak na razie nie mam żadnych zastrzeżeń.
    Filtr pracuje na dwa etaty, jeden to woda do czajnika, a drugi to zasilanie
    minilaba fotograficznego :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 12. Data: 2009-03-30 21:45:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 10:10:07 +0200, toolpusher napisał(a):

    > studzienna - Karpaty) - czy taki zestaw ją zmiękcza czy to jest zestaw
    > przystosowany tylko do wody miękkiej jako że na końcu jest mineralizator
    > dolomitowy. Czy jest taki zestaw mały na jedno ujecie do zmiekczania wody -
    > pomijam tu filtr typu "Dafi" z żywica jonowymienną.

    Zestaw daje Ci wodę zdemineralizowaną niemal całkowicie. Remineralizator
    jest po to, żeby woda nie była za miękka na wylocie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 13. Data: 2009-03-30 21:45:54
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    ia wrote:
    > firmy z poza Szczecina nie zdzierają tyle co szczecińskie firmy a i serwis
    Serwis ?
    Kupujesz kilogram Chloraminy za okolo 20 zl w aptece i starczy Ci na
    kilkaset serwisow ;)
    Wklady mozna kupic w kazdym hipermarkecie budowlanym albo takze na Allegro.

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 14. Data: 2009-03-31 00:10:20
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:43ywvkk82ul9$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Zestaw daje Ci wodę zdemineralizowaną niemal całkowicie. Remineralizator
    > jest po to, żeby woda nie była za miękka na wylocie.

    Nie po to. Aby dostarczyć jonów dla polepszenia smaku wody.

  • 15. Data: 2009-03-31 00:12:21
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:1xv4kvefbcr4n$.dlg@oldfield.org.pl...

> [...]
    > (www.osmoza.pl) i jak na razie nie mam żadnych zastrzeżeń.
    > Filtr pracuje na dwa etaty, jeden to woda do czajnika, a drugi to

    Na dłuższą metę opłaca się założenie zbiornika 50 litrów. Nie musi stać pod
    zlewozmywakiem.

  • 16. Data: 2009-03-31 08:13:29
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    Ja kupiłem dla brata 6 stopniowy na allegro 320zł. Potem w mailu dostałem ze
    bezposrednio na stronie mają taniej o 20zł:) czyli przesyłkę.Uzywam swoj od
    4 lat. Raz na rok zmieniam tylko filtry za 50zł zestaw z mineralizatorem.

  • 17. Data: 2009-03-31 10:45:26
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    > http://picasaweb.google.pl/artur.lew/MebleKuchenne#5
    292029822461128882

    zabezpiecz papierowy spod plyt na blat firmy KronoPol lakierem na 10cm w glab.
    Ta cholerna firma tego fabrycznie nie robi, koszt groszowy przeciez :-(

    Rozwarstwiaja sie i pecznieja pozniej te plyty, nad zmywarka (listwa od
    zmywarki nie jest hermetyczna !!!), przy zlewie, wszedzie a do tego brudza od
    palcow.

    Ta srebrna listwa miedzy blatem a sciana - mam tej samej firmy na oko, odkleja
    sie cholera (a blat byl odtluczony przed klejeniem), przybilem to mini
    gwozdziami. Teraz jest super.

  • 18. Data: 2009-03-31 17:04:12
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    Koteczek wrote:
    > zabezpiecz papierowy spod plyt na blat firmy KronoPol lakierem na 10cm w
    Jest polakierowany, spokojna glowa :)
    A wszystko co moze miec kontakt z woda to 2 warstwy silikonu sanitarnego.
    Po roku intensywnego uzytkowania nic nie specznialo i nie splesnialo.

    > Rozwarstwiaja sie i pecznieja pozniej te plyty, nad zmywarka (listwa od
    Jest. W komplecie ze Smegiem daja taki kawal plastiku do podklejenia
    wlasnie pod blat.
    Oczywiscie problemem jest para ze zmywarki ale to widac na froncie, blat
    jest nie do ruszenia.

    > Ta srebrna listwa miedzy blatem a sciana - mam tej samej firmy na oko,
    > odkleja sie cholera (a blat byl odtluczony przed klejeniem), przybilem
    > to mini gwozdziami. Teraz jest super.
    Dokladnie tak jest, tj uzylem mini srubek i trzyma cacy :)
    Ale racja ze to badziewie bo sie "aluminium" wyciera.
    Docelowo bedzie tam grubsza listwa z prawdziwym Alu.

  • 19. Data: 2009-03-31 17:06:51
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:
    > Na wydajność membrany, na pojemność zbiornika ciśnieniowego i kolor ;)
    Dodam tylko ze wszelkie reklamy typu ze "nasza firmowa membrana jest
    opatentowana i lepsza od konkurencji" nie maja sensu.
    Na swiece w chwili obecnej membrany RO robi tylko General Electric.
    I faktycznie roznia sie kolorem w zaleznosci od wydajnosci :)

  • 20. Data: 2009-03-31 18:36:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 02:10:20 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Nie po to. Aby dostarczyć jonów dla polepszenia smaku wody.

    Taaa... bo te jony to tak zupełnie nie wpływają na twardość wody. Ani
    troszeczkę.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356