  • 1. Data: 2009-03-31 05:22:48
    Temat: Bojler podumywalkowy i zużycie energii
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Termy podumywalkowe (elektr) 10 litrów mają dobowe zużycie energii od 0,25
    Stiebel do 0,55 Ariston kWh/dobę przy 65 stopniach.
    Niestety ten pierwszy kosztuje 2,5 raza drożej (800-1000 vs 360 zł). Przez
    max 15 lat optymistycznie planowanego użytkowania energia zmarnowana przez
    ten drugi to 400 zł, więc nie opłaca się droższy.

    O ile dobrze pamiętam, to efektywność grzałki wynosi zawsze 100%, a zużycie
    energii na podtrzymanie zależy wyłącznie od skuteczności izolacji
    termicznej. Żadna filozofia i spore miejsce do prostych ulepszeń.
    Zastanawiam się, czy nie kupić tańszego i ocieplić go pod zlewem dodatkowym
    płaszczem z pianki poliuretanowej. Nie widać tego, więc nikomu nie
    przeszkadza. Żeby nie utracić gwarancji piankę będę wstrzykiwał do kilku
    woreczków foliowych. Zostawię miejsce na dostęp do regulacji temperatury i
    kontrolki.

    Ktoś to wypróbował i może się podzielić doświadczeniem?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2009-03-31 05:40:17
    Temat: Re: Bojler podumywalkowy i zużycie energii
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:gqs9eu$bo7$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > kontrolki.
    >
    > Ktoś to wypróbował i może się podzielić doświadczeniem?

    Nie masz miejsca na duży 160-200 litrów? Zasili zlewozmywak a w łazience
    wannę, prysznic i umywalkę. Przeważnie juz w otulinie, a gdy masz kuchnię
    treadycyjną to jeszcze można zastosować z wężownicą, co daje z miejsca
    odporność na awarie sieci energetycznej.

  • 3. Data: 2009-03-31 05:46:02
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > treadycyjną to jeszcze można zastosować z wężownicą, co daje z miejsca
    > odporność na awarie sieci energetycznej.

    Ja mam taki jako rezerwę zamontowany w łazience pod sufitem, więc mi nie
    przeszkadza mimo, że wyłączony. Na dodatek służył i nadal służy jako
    rezerwuar wody, gdy nawala instalacja wodociągowa. Otwieram wtedy dopływ
    powietrza do zbiornika i woda spływa do kranów, mogę spłukać muszlę, mogę
    użyć wody do mycia. Wodę do picia mam z filtra RO - 10 litrów wystarczy na
    ugotowanie obiadu i innych posiłków.

  • 4. Data: 2009-03-31 05:48:21
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > użyć wody do mycia. Wodę do picia mam z filtra RO - 10 litrów wystarczy na

    Oczywiście stale korzystam z przepływowego pieca gazowego - wysłużonego
    Termeta.

  • 5. Data: 2009-03-31 06:42:21
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > treadycyjną to jeszcze można zastosować z wężownicą, co daje z miejsca
    > odporność na awarie sieci energetycznej.

    Mam duży w łazience. Chcę mieć po prostu ciepłą wodę w kuchni _natychmiast_
    bez oczekiwania. Wydaje mi się, że straty i koszty będą niższe, niż obieg
    CWU.

    Odporność na awarie sieci ma każda terma. Trzymają temperaturę kilkanaście i
    więcej godzin. Brak prądu przez taki okres, to cały szereg problemów, przy
    których teoretyczny brak CWU się moim przypadku nie liczy.

  • 6. Data: 2009-03-31 11:12:23
    Od: "Boban" <b...@g...pl>

    Jan Werbiński <j...@j...com> napisał(a):

> [...]
    > kontrolki.
    >
    > Ktoś to wypróbował i może się podzielić doświadczeniem?

    Pomysł dobry ale po co chcesz się bawić pianką w woreczkach? Ja bym to samo
    zrobił wełną mineralną, łatwo sie tnie na dowolny kształt, łatwo się upycha,
    można nią owinąć bojler i umocować choćby sznurkiem.

  • 7. Data: 2009-03-31 17:34:58
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Albo obłożyć styropianem, który nie dolega wprawdzie tak ładnie, jak wełna,
    ale łatwo się obrabia i sie nie pyli.
    Jacek

  • 8. Data: 2009-03-31 18:39:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 07:22:48 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Ktoś to wypróbował i może się podzielić doświadczeniem?

    Tak, tylko nie pianką, a po prostu kilka kawałków styropianu.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 9. Data: 2009-03-31 19:21:30
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    wiadomości news:1xp8d1j0xpzgg.dlg@oldfield.org.pl...

    > Tak, tylko nie pianką, a po prostu kilka kawałków styropianu.

    Wybrałem piankę w workach foliowych, bo wypełni szczelnie każdą szczelinę i
    da się uformować wg życzenia.
    Wełna się pyli, a styropianem ciężko jest wypełnić zakamarki.

  • 10. Data: 2009-03-31 20:27:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 21:21:30 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

> [...]
    > da się uformować wg życzenia.
    > Wełna się pyli, a styropianem ciężko jest wypełnić zakamarki.

    Zrób to metodą "odlewu gipsowego": owiń bojler ściśle folią spożywczą,
    opiankuj, po utwardzeniu przetnij wzdłuż najwygodniejszego obwodu i zdejmij
    piankę razem z folią z bojlera - i oto masz składany z dwóch idealnie
    pasujących połówek ocieplacz - w każdej chwili do zdjęcia i założenia.