  • 1. Data: 2009-03-28 17:12:27
    Temat: Pranie jeansow w pralce - jaki program najlepszy?
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam

    Na jakim programie w pralce najlepiej prac jeansy w pralce? Cos do
    wytrzymalej bawelny czy co innego?
    Jaka wybrac temperature i sile wirowania?:)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2009-03-28 18:13:08
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 Mar 2009 10:12:27 -0700 (PDT), Rafal M napisał(a):

    > Witam
    >
    > Na jakim programie w pralce najlepiej prac jeansy w pralce? Cos do
    > wytrzymalej bawelny czy co innego?
    > Jaka wybrac temperature i sile wirowania?:)

    Namoczyć w misce w łagodnym środku bez wybielacza (kilka godzin), osączyć i
    puścić w pralce - program do lekko zabrudzonych rzeczy bawełnianych, temp.
    40 st., ten sam łagodny środek do prania.
    Wbrew pozorom żadnych dżinsów nie należy traktować praniem zbyt mocno i
    bezceremonialnie.

  • 3. Data: 2009-03-28 18:14:44
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 Mar 2009 19:13:08 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > 40 st., ten sam łagodny środek do prania.
    > Wbrew pozorom żadnych dżinsów nie należy traktować praniem zbyt mocno i

    Ja piorę bez wirowania, po praniu wiruję tylko raz. Czasem, kiedy nie ufam
    środkom, nastawiam dodatkowy cykl płukania - też bez żadnego wirowania,
    wiruję dopiero na końcu - RAZ.

  • 4. Data: 2009-03-28 18:37:01
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Na jakim programie w pralce najlepiej prac jeansy w pralce? Cos do
    > wytrzymalej bawelny czy co innego?

    hmmm a co to za jeansy ze wymagaja specjalnego traktowania ?
    normalnie prac jak reszte normalnego prania nie wymagajacego specjalnej
    troski

    > Jaka wybrac temperature i sile wirowania?:)

    40-60 stopni i okolo 1500 obrotow :)
    zadne z moich jeansow nie maja mi za zle takiego prania :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 5. Data: 2009-03-28 18:59:54
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Zależy co chcesz osiągnąć 40°-60°C im cieplej tym krócej, wirowanie na maksa.
    Ortodoksi po praniu przed suszeniem wyciagali wzdłuż nieco skurczone od wody nogawki
    (potrzebny brat lub sąsiad ;))
    Dodawałbym dobrego płynu zmiękczającego do płukania, ale zalezy co lubisz.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-03-28 23:41:46
    Od: "Mustafa" <M...@b...xx>

    > Na jakim programie w pralce najlepiej prac jeansy w pralce? Cos do
    > wytrzymalej bawelny czy co innego?

    Tu nie ma co filozofowac - ustawiasz 40st, wirowanie na max, sypiesz
    proszek, lejesz plyn do plukania a potem mysli Twoje kieruja sie ku jakiejs
    milej kolezance i nie zaprzatasz ich sobie jeansami :)

  • 7. Data: 2009-03-29 00:08:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 Mar 2009 19:59:54 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]
    nogawki (potrzebny brat lub sąsiad ;))
    > Dodawałbym dobrego płynu zmiękczającego do płukania, ale zalezy co lubisz.

    Zależy jakie te dżinsy (cienkie czy grubsze, z lycrą czy bez), ale
    generalnie nie stosuję płynów do płukania do rzeczy zakładanych na gołe
    ciało, bo od tych chemikaliów mnie swędzi skóra, nie tylko mnie zresztą. I
    tak muszę stosować podwójny cykl płukania.

  • 8. Data: 2009-03-29 00:09:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 Mar 2009 00:41:46 +0100, Mustafa napisał(a):

    > Tu nie ma co filozofowac - ustawiasz 40st, wirowanie na max, sypiesz
    > proszek, lejesz plyn do plukania a potem mysli Twoje kieruja sie ku jakiejs
    > milej kolezance i nie zaprzatasz ich sobie jeansami :)

    Ja tam bez namoczenia (może być w pralce) i uprania w czystej porcji wody
    nie uważam dżinsów za należycie wyprane :-)

  • 9. Data: 2009-03-29 00:58:15
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Wiesz, niektóre dziewczyny są jeszcze tradycjonalistkami i noszą majtki.
    Ale rzeczywiście, żeby przestało swędzieć to trzeba najpierw ściągnąc te dżiny...
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2009-03-29 01:29:58
    Od: "Mustafa" <M...@b...xx>

    > Ja tam bez namoczenia (może być w pralce) i uprania w czystej porcji wody
    > nie uważam dżinsów za należycie wyprane :-)

    robię jak napisałem od lat i zawsze po wyjęciu z pralki są czyściutkie i
    pachnące :)
    ale ja to truskawki cukrem.... :D