  • 1. Data: 2009-03-27 14:56:06
    Temat: Jaka wiertarko-wkretarka
    Od: "NOFX" <n...@p...onet.pl>

    Witam
    Jaka wiertarko-wkretarke polecacie do prostych prac typu wywiercenie otworu
    na szafke itp. Uzywana bedzie sporadycznie.

  • 2. Data: 2009-03-27 15:12:18
    Temat: Re: Jaka wiertarko-wkretarka
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "NOFX" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Jaka wiertarko-wkretarke polecacie do prostych prac typu wywiercenie
    > otworu na szafke itp. Uzywana bedzie sporadycznie.
    Najtańszą wiertarke jaką dostaniesz na 220v.
    Ja mam wiertarkę Einhella z Biedronki za 50zł i z powodzeniem słuzy jako
    wkrętarka- kilka paczek wkretów nia wkreciłem.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-03-27 15:34:23
    Od: tombaz <t...@g...pl>

    On 27 Mar, 15:56, "NOFX" <n...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam
    > Jaka wiertarko-wkretarke polecacie do prostych prac typu wywiercenie otworu
    > na szafke itp. Uzywana bedzie sporadycznie.

    Jakąś markową, np BLACK&DECKER (mam CD12C), minimum 12V, bo to sie
    przekłada na użyteczność takiego narzędzia. Moja ma już 4 lata,
    wytrzymała remonty kilku mieszkania, do wiercenia w drewnie i ścianach
    z bloczków gipsowych wystarczy. Do ściany z cegieł to przyda się udar
    i większe obroty.

  • 4. Data: 2009-03-27 19:13:55
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "tombaz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    >wytrzymała remonty kilku mieszkania, do wiercenia w drewnie i ścianach
    >z bloczków gipsowych wystarczy. Do ściany z cegieł to przyda się udar

    A jak chcesz się napić piwa to kupujesz cały browar?
    Dla autora postu potzrebna jest najtańsza wiertarka na 220V
    Do sporadycznego uzywania nie proponuj mu akumulatorowych ani markowych
    urządzeń- po co ma przepłacać?

    Kris

  • 5. Data: 2009-03-28 09:10:16
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com>

    tombaz pisze:

> [...]
    > Dla autora postu potzrebna jest najtańsza wiertarka na 220V
    > Do sporadycznego uzywania nie proponuj mu akumulatorowych ani markowych

    Z pierwszym sie zgadzam, z drugim nie. Zwykla wiertarka na 230v slabo
    spisuje sie jako wkretarka, jest zazwyczaj za duza i nieporeczna (srodek
    ciezkosci z przodu). Nie mowiac juz o braku "sprzegla". Bez wprawy i
    wyczucia mozna zrobic sobie/wkretowi/scianie kuku.

    W.

  • 6. Data: 2009-03-28 09:12:04
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com>

    NOFX pisze:
    > Witam
    > Jaka wiertarko-wkretarke polecacie do prostych prac typu wywiercenie otworu
    > na szafke itp. Uzywana bedzie sporadycznie.

    Do wiercenia otworow jakakolwiek wiertarka na 230 V.
    Do scian G/K i montazu mebli - jakakolwiek niemarkowa wkretarka
    akumulatorowa 14,4 lub nawet 18 V. Ja mam Dedre, ktora przetrwala remont
    generalny i nie tylko. Jesli cos jest do wszystkiego to jest do niczego.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 7. Data: 2009-03-28 09:34:20
    Od: tombaz <t...@g...pl>

    > A jak chcesz się napić piwa to kupujesz cały browar?
    Nie, ale napewno nie kupuje piwa w biedronce.
    > Dla autora postu potrzebna jest najtańsza wiertarka na 220V
    To Twoje zdanie, a nie autora postu. A ile toto waży? Utrzymasz to
    jedną ręką, dłużej niż 5 min? Wątpię...
    > Do sporadycznego używania nie proponuj mu akumulatorowych ani markowych
    > urządzeń- po co ma przepłacać?
    A dlaczegóż to? Trochę dystansu, pytanie nie było zadane tylko do
    Ciebie. Pozwólmy wątkotwórcy wybrać.
    Używałeś kiedyś wkrętarko-wiertarki markowej firmy? Bo ja mam
    porównanie. Używałem takiej za 60zł i takiej, o jakiej pisałem. I w
    sumie mnie to kosztowało o cenę badziewia więcej, niż jakbym od razu
    kupił markową.

    NOFX - jeśli się wahasz, to możesz wypożyczyć takie elektronarzędzie w
    supermarkecie. Ja tak zrobiłem ze zgrzewarką do rur. W Castoramie nic
    mnie to nie kosztowało (do 24h), musiałem tylko wpłacić kaucję.
    Zresztą jeśli chodzi o wkrętarki, to nie powinno być problemu z
    prezentacją konkretnego modelu.

    pzdr

    tombaz

  • 8. Data: 2009-03-28 12:01:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "NOFX" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jaka wiertarko-wkretarke polecacie do prostych prac typu wywiercenie otworu na
    > szafke itp. Uzywana bedzie sporadycznie.

    to jeszcze napisz w czym zamierzasz ten otwor wiercic?
    bo wszyscy skupiaja sie na sprzecie, a rozpoznanie trzeba zaczac od tego w czym
    sie bedzie wiercic i do tego dobrac narzedzia

    oczywiscie mozna kupic markowe sprzety, jak to niektorzy sugeruja, ale czasem
    jest to sztuka dla sztuki i niepotrzebne wydawanie kasy

  • 9. Data: 2009-03-28 19:41:56
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "tombaz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]
    porównanie. Używałem takiej za 60zł i takiej, o jakiej pisałem. I w
    sumie mnie to kosztowało o cenę badziewia więcej, niż jakbym od razu

    Autor postu napisał "polecacie do prostych prac typu wywiercenie otworu
    na szafke itp. Uzywana bedzie sporadycznie"
    Więc nie ma sensu przepłacać za markę;))
    A akumulatorowa wkretarka do sporadycznego użycia to bez sensu- jak
    potrzebna będzie to sie okaze że rozładowana.

    Kris

  • 10. Data: 2009-03-28 19:58:55
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@g...com> napisał w
    wiadomości news:49cde9e3$0$29439$f69f905@mamut2.aster.pl...

> [...]
    > akumulatorowa 14,4 lub nawet 18 V. Ja mam Dedre, ktora przetrwala remont
    > generalny i nie tylko. Jesli cos jest do wszystkiego to jest do niczego.

    Dokładnie.
    Kiedyś kupiłem TOYA 20.4V z udarem.
    Mam do dziś, wierciło to w drewnie, w stali, w betonie (bo nie miałem nic
    innego pod reką, długo to trwało ale wiertła porządne miałem) oraz
    szlifowałem packą z papierem ściernym belki na działce i wkręcało w nie
    długie i duże wkręty.
    Po zdaje się 3-4 latach padły akumulatory to wywaliłem z pudełka i wstawiłem
    walające się Sanyo R14 i zamiata do dziś. Mam w robocie jakąś Makitę na 12V
    i cienkie toto, zabawka.. tylko lżejsza co jest zaletą jak składasz meble i
    przykręcasz tylna ściankę na tysiące wkretów. Od tej Toya to mozna się
    bicepsów nabawić ;-)
    Obecnie mam tylko tą Toya oraz Bosch Hammera jak idę do betonu albo prętów
    zbrojeniowych..

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez