  • 21. Data: 2009-03-31 18:38:15
    Temat: Re: Filtr odwróconej osmozy - jaki, gdzie?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 02:12:21 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Na dłuższą metę opłaca się założenie zbiornika 50 litrów. Nie musi stać pod
    > zlewozmywakiem.

    Zależy do czego używasz wody. Jesli tylko do gotowania, to nie ma sensu.
    Jeśli zaś do tego ma być podłączona pralka i zmywarka jeszcze, to radziłbym
    100l.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 22. Data: 2009-03-31 19:01:31
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:461u6hm95ed8$.dlg@oldfield.org.pl...

    Remineralizator

    > Taaa... bo te jony to tak zupełnie nie wpływają na twardość wody. Ani
    > troszeczkę.

    Podaj ile mg/dcm^3. U mnie była woda z hydroforni mająca około 670mg/dcm^3,
    po mineralizatorze tylko około 10mg/dcm^3.
    Pieprzyć też trzeba umieć, bo się ślepe trafią...

  • 23. Data: 2009-03-31 19:03:34
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:2qq4ydqfamv8.dlg@oldfield.org.pl...

    > Zależy do czego używasz wody. Jesli tylko do gotowania, to nie ma sensu.
    > Jeśli zaś do tego ma być podłączona pralka i zmywarka jeszcze, to
    radziłbym
    > 100l.

    Do przetworów, domowego piwa itd. Pranie i zmywanie byłoby bardzo drogie
    biorąc pod uwagę cenę wody gdy na 1 litr wody z RO przypada 4 litry wody
    odpadowej...

  • 24. Data: 2009-03-31 21:13:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 21:01:31 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Podaj ile mg/dcm^3. U mnie była woda z hydroforni mająca około 670mg/dcm^3,
    > po mineralizatorze tylko około 10mg/dcm^3.

    No i? Czy to coś zmienia, że remineralizator, jak sama nazwa wskazuje
    zresztą zwiększa twardość wody?
    Po filtrze RO masz ułamki mg/l,czyli wodę skrajnie miękką. Remineralizator
    zwiększa jej twardość.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 25. Data: 2009-03-31 21:13:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 21:03:34 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Do przetworów, domowego piwa itd. Pranie i zmywanie byłoby bardzo drogie
    > biorąc pod uwagę cenę wody gdy na 1 litr wody z RO przypada 4 litry wody
    > odpadowej...

    A ile kosztuje 4 kg proszku?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 26. Data: 2009-03-31 21:59:39
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Artur Lew pisze:

    > Na swiece w chwili obecnej membrany RO robi tylko General Electric.

    I bliżej nieznana liczba firm z Chin i Tajwanu, wystarczy wrzucić
    odpowiednie zapytanie na alibaba.com :)

    T.

  • 27. Data: 2009-04-01 02:31:51
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:8z7xf9kjz5gh.dlg@oldfield.org.pl...

> [...]
    > zresztą zwiększa twardość wody?
    > Po filtrze RO masz ułamki mg/l,czyli wodę skrajnie miękką.

    Dzięki za wyczerpującą temat dyskusję.

  • 28. Data: 2009-04-14 12:40:24
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 23:45:54 +0200, Artur Lew napisał(a):
    > Serwis ?
    > Kupujesz kilogram Chloraminy za okolo 20 zl w aptece i starczy Ci na
    > kilkaset serwisow ;)

    A możesz dać jakiś krótki opis o co chodzi z tą chloraminą? :)
    W zestawie RO który kupiłem jest instrukcja, i na końcu instrukcji montażu
    piszą: "w celu całkowitego zabezpieczenia mikrobiologicznego wody
    magazynowanej w zbiorniku, należy przed montażem wykonać dezynfekcję
    systemu". Czy to właśnie o jakieś przepłukiwanie tą chloraminą chodzi?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944