  • 11. Data: 2015-04-13 12:46:27
    Temat: Re: Fundament: Ławowy czy Płyta fundamentowa
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 12:12:12 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > No fakt - jak ktos buduje bez piwnic to po wymurowaniu scianki fundamentowej
    > trzeba czekac przed zasypaniem srodka az zwiaze. O tym nie pomyslalem bo u
    > mnie byly piwnice wiec odrazu po rozszalowaniu (2 dni) murarz jechal ze
    > scianami w gore :) Ale nie sa to jakies wielkie roznice czasowo!

    a co za różnica ile to trwa? Dom sie buduje a nie pchły łapie. Mnie jako inwestora
    interesuje czy za fundament zapłace 10, 20 czy 50kzł. A to ze powstanie w tydzien lub
    miesiąc zwykle nie ma żadnego znaczenia.

    b.

  • 12. Data: 2015-04-13 12:54:20
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-13 o 12:46, Budyń pisze:

    > a co za różnica ile to trwa? Dom sie buduje a nie pchły łapie. Mnie jako inwestora
    interesuje czy za fundament zapłace 10, 20 czy 50kzł. A to ze powstanie w tydzien lub
    miesiąc zwykle nie ma żadnego znaczenia.

    Mnie też interesuje cena. Dlatego wybrałem płytę fundamentową. Wyszła
    najtaniej - ale to nie płyta opancerzona warstwą 25 cm XPSa ze
    wszystkich stron. Taka wyszłaby znacznie drożej.

    --
    MN

  • 13. Data: 2015-04-13 12:59:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 12:54:21 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Mnie też interesuje cena. Dlatego wybrałem płytę fundamentową. Wyszła
    > najtaniej - ale to nie płyta opancerzona warstwą 25 cm XPSa ze
    > wszystkich stron. Taka wyszłaby znacznie drożej.

    Oby tylko te oszczednosci sie nigdy nie odbily na konstrukcji! Kto to z forum
    muratora oszczedzil na styro pod plyta i teraz mu wszystko osiada i peka?
    Nie pamietam nicka. Na konstrukcji nie wypada oszczedzac :)

    Ja tam bym sie bardziej bal o to ze mi myszy ten styro wyniosa po latach.
    Serio pisze - nie mam jeszcze podbitki i myszy co chwile wywalaja mi
    na zewnatrz kulki styropianu z ocieplenia miedzy poszyciem dachu, a
    murlata :-)

    W tym roku ich wylapalem chyba z 6 sztuk, pozniej musialem uzyc trutki bo
    scierwa mi sie chyba rozmnozyly w domu i nie dalo sie ich powstrzymac :-)
    Tydzien po aplikacji trutki cicho i spokojnie... :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2015-04-13 13:06:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-13 o 12:59, Adam Sz. pisze:
    > Oby tylko te oszczednosci sie nigdy nie odbily na konstrukcji! Kto to z forum
    > muratora oszczedzil na styro pod plyta i teraz mu wszystko osiada i peka?
    > Nie pamietam nicka. Na konstrukcji nie wypada oszczedzac:)

    Brak styropianu może jedynie poprawić stabilność płyty. Przecież to nie
    styropian zapobiega osiadaniu i pękaniu żelbetu.

    --
    MN

  • 15. Data: 2015-04-13 13:10:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 13:06:16 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Brak styropianu może jedynie poprawić stabilność płyty.
    Przecież to nie
    > styropian zapobiega osiadaniu i pękaniu żelbetu.

    Aa czekaj czekaj to sie chyba nie zrozumielismy - myslalem, ze robisz
    standardowa plyte ze styropianem pod spodem ale tylko w "newralgicznych"
    miejscach (pod scianami) zastosowales XPS, a pod reszta jakis zwykly dla
    oszczednosci :-)

    Jak nie ma w ogole styro pod plyta to oczywiscie nie ma tematu, choc wtedy
    nie masz tez najwazniejszej zalety takiej plyty - zwiekszenia akumulacji i
    ciaglosci izolacji. Sciany murujesz na golym betonie ktory jest polozony
    powyzej strefy przemarzania - czyli prawdopodobnie pod wzgledem energetycznym
    bedzie gorzej niz przy normalnych lawach?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2015-04-13 13:15:17
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-13 o 13:10, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > powyzej strefy przemarzania - czyli prawdopodobnie pod wzgledem energetycznym
    > bedzie gorzej niz przy normalnych lawach?

    Zapewne będzie opaska styropianowa z kształtowników systemowych dookoła
    i być może pod krawędziami. Do tego oczywiście opaska
    przeciwprzemarzeniowa, która ma zapobiec zamarzaniu gruntu pod płytą.

    Spodziewam się, że temperatura gruntu pod płytą będzie zawsze dodatnia
    co trochę ogrzeje mi nieogrzewany garaż zimą. Na płycie ma być 15 cm
    styropianu w części ogrzewanej domu.

    --
    MN

  • 17. Data: 2015-04-13 13:21:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 13:15:20 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Spodziewam się, że temperatura gruntu pod płytą będzie zawsze dodatnia
    > co trochę ogrzeje mi nieogrzewany garaż zimą. Na płycie ma być 15 cm
    > styropianu w części ogrzewanej domu.

    Ale sciany murowane oczywiscie od samej plyty? No to jak pisalem - pod
    wzgledem energetycznym zadna roznica w stosunku do zwyklych law fundamentowych!
    Moze byc nawet gorzej bo plyta od dolu bez izolacji bedzie duzo bardziej
    przekazywac cieplo niz sciany oparte na lawach/scianach fundamentowych, ktore
    zwykle sie ociepla z kazdej strony przynajmniej metr w dol :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2015-04-13 13:35:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-13 o 13:21, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > przekazywac cieplo niz sciany oparte na lawach/scianach fundamentowych, ktore
    > zwykle sie ociepla z kazdej strony przynajmniej metr w dol :)

    Ściany drewniane. Przenikalność cieplna drewna 9x mniejsza niż betonu.
    Mostki będą nieznaczne. Na pewno niewarte zamartwiania się.

    --
    MN

  • 19. Data: 2015-04-21 19:53:45
    Od: JK <j...@n...pl>

    W dniu 13.04.2015 o 01:02, JK pisze:
    [ciap]

    Dzisiaj dostałem wycenę jeśli chodzi o płytę fundamentową. Trochę mnie
    zabiła 64tys za płytę o powierzchnię zabudowy 198m^2 tak około 14mx14m z
    klocków lego izodom2000.

    Mógłby mi ktoś z budowniczych spróbować wymienić pozycje takiego
    kosztorysu w miarę dokładnie?

    Pozdrawiam serdecznie
    JK

  • 20. Data: 2015-04-21 20:38:40
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-21 o 19:53, JK pisze:
> [...]
    > klocków lego izodom2000.
    >
    > Mógłby mi ktoś z budowniczych spróbować wymienić pozycje takiego

    320 zł za m2. Nie tak tragicznie drogo, ale da się taniej.

    Mogę pomóc na priv.

    --
    MN