  • 31. Data: 2015-04-23 12:53:13
    Temat: Re: Fundament: Ławowy czy Płyta fundamentowa
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 kwietnia 2015 10:18:41 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > W gorace lato jest tam zawsze przyjemnie chlodno. Pamietaj, ze piwnica to nie
    > musza byc tylko sloiki z kompotem i stadem pajakow i nie musi byc jej w ogole
    > widac (strasznie mi sie nie podobaja okienka piwniczne na elewacji wiec
    > nie mam ani jednego - 0 okien na powierzchni 140m2, a z zewnatrz domek wyglada
    > jak bez piwnic :-)
    > pozdr.

    Trudno się z tym nie zgodzić.
    U siebie w domu właśnie najbardziej żałuje że nie mam "piwnicy", w kolejnym będzie na
    pewno.
    W obecnym nie mam bo wody gruntowe wysoko bardzo i piwnica wtedy technologicznie
    skomplikowana.
    Jeśli warunki gruntowe pozwalają to wg mnie grzech nie robić. Koszt porównywalny z
    fundamentami- ja na zasyp dziury pod domem po wymianie gruntu pod domem wydałem ze 3
    tys chyba, a skoro wyżej padają kwoty rzedu 60tys to bym się nie zastanawiał i
    piwnice robił.
    Dodatkowa powierzchnia niemieszkalna zawsze w domu się przydaje

  • 32. Data: 2015-04-23 13:19:44
    Od: r...@g...com

    W dniu czwartek, 23 kwietnia 2015 12:53:14 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    na pewno.
    > W obecnym nie mam bo wody gruntowe wysoko bardzo i piwnica wtedy technologicznie

    Pogooglaj sobie "biała wanna".

    Też żałuję, że nie mam :(

  • 33. Data: 2015-04-23 14:08:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 kwietnia 2015 13:19:45 UTC+2 użytkownik r...@g...com
    napisał:
    > Pogooglaj sobie "biała wanna".
    >
    > Też żałuję, że nie mam :(

    Pewnie że wszystko można zrobić ale w takich sytuacjach rosna koszty i komplikacje
    techniczne więc odpuściłem. znam dwie osoby co w podobnych warunkach terenowych
    próbowały ale po kilku latach i tak kłopoty z woda w piwnicy maja. Dlatego ja
    odpuściłem. Ale przy sprzyjających warunkach gruntowych w życiu bym z "piwnicy" nie
    zrezygnował.

  • 34. Data: 2015-04-24 14:16:48
    Od: JK <j...@n...pl>

    W dniu 23.04.2015 o 14:08, Kris pisze:

> [...]
    odpuściłem. Ale przy sprzyjających warunkach gruntowych w życiu bym z "piwnicy" nie

    Jeśli chodzi o piwnicę, warunki geologiczne będę znał w poniedziałek po
    badaniach także wtedy podejmę decyzję.

  • 35. Data: 2015-04-27 07:58:58
    Od: JK <j...@n...pl>

    W dniu 23.04.2015 o 08:31, albercik pisze:

    > Zorientuj się w wodociągach czy nie mają jakiś tam swoich wymagań, ja
    > zrobiłem przepust do miejsca mi wygodnego, a później się dowiedziałem że
    > licznika mi nie zamontują dalej jak 1m od ściany zewnętrznej...

    Ja licznik będę miał w szafce przy granicy działki.

    > To najpierw się zorientuj czy to jest wykonalne, bo chyba żaden gazownik
    > Ci się nie podłączy do rury która jest pod ziemią i nie wiadomo co się z
    > nią dzieje..

    No tak ale lepiej mieć rurkę do domu niż potem rozgrzebywać.

    > Zamiast ciągnąć przewody lepiej zrób przepusty np z rury PE(u mnie 32),
    > ja mam pod płyta przepusty do strategicznych miejsc w ogrodzie
    > (przyłącze tel/el, furtka, brama, oświetlenie podjazdu/ogrodu, taras,
    > studnia, oraz do każdego narożnika domu) oraz w samej płycie(w betonie)
    > do strategicznych miejsc w domu (do kilku wybranych narożników w
    > pomieszczeniach + kuchnia pod zlewem, TV, wiatrołap przy drzwiach,
    > wejście na taras itp). Dodatkowo ze studni rura do kotłowni.
    > Wszystkie te przepusty wychodzą mi pod wnęką elektryczną.

    Przepust oczywiście! Właśnie o to mi chodziło :)

    > Kanalizacje to rozmierz BARDZO dokładnie, a na wysokości betonu pionowy
    > odcinek rur zastąp dwoma kolankami 30st w rurze osłonowej odpowiedniej
    > średnicy, powstanie mimośród którym będziesz mógł precyzyjnie ustawić
    > odpływ. U mnie, zaraz pod styro kanalizacja zmienia średnicę na "oczko"
    > wyżej, z ubikacji na 160, z umywalek i innej drobnicy na 100. Nie
    > zapomnij o kratkach ściekowych w kotłowni, garażu... Jak planujesz w
    > łazience odpływ liniowy to od razu w betonie zostaw miejsce na syfon
    > oraz wyprofiluj mniej-więcej spadki

    O dobra rada z tymi kolankami, dzięki.

    > Ja korzystając z dużej ilości kamienia pod domem wetknąłem weń dwie
    > ponawiercane rury- zobaczymy czy zadziała, praktycznie mnie to nic nie
    > kosztowało..

    Akurat na tym się nie znam za bardzo, z racji tego że wymiana później
    nie możliwa zdam się na kogoś kto to robił.

    > Dodatkowo..
    > W warstwie styroduru mam puszczony centralny odkurzacz oraz ciepłą i
    > zimną wodę do odbiorników (w rowkach wyciętych w pierwszej warstwie
    > oddalone od siebie nieco, więc idealnie zaizolowane)
    > W miejscach strategicznych łącznie 9 czujników temperatury

    Zastanawiam się czy to ma sens - bo w miejscu gdzie leci rura masz
    mniejszą grubość izolacji, odkurzacz mogę puścić sobie gdzieś wewnątrz w
    ścianie wewnętrznej.

    Ile to dni roboty i dla ilu osób?

  • 36. Data: 2015-04-27 10:01:05
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2015 07:59:00 UTC+2 użytkownik JK napisał:

    > Ja licznik będę miał w szafce przy granicy działki.

    Licznik do wody? Da się tak zrobić w ogóle?

  • 37. Data: 2015-04-27 10:06:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-04-27 o 10:01, r...@g...com pisze:

    > Licznik do wody? Da się tak zrobić w ogóle?

    W strefie zwrotnikowej ;)

    --
    Pete

  • 38. Data: 2015-04-28 16:42:40
    Od: JK <j...@n...pl>

    W dniu 27.04.2015 o 10:06, Pete pisze:

    > W strefie zwrotnikowej ;)

    Zawór będę miał w granicy działki w specjalnej szafeczce jak i wszystkie
    inne media i tam też będzie wodomierz.

    Co myślę nie tak? ;)

  • 39. Data: 2015-04-28 16:46:40
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 28 kwietnia 2015 16:42:41 UTC+2 użytkownik JK napisał:

    > Zawór będę miał w granicy działki w specjalnej szafeczce jak i wszystkie
    > inne media i tam też będzie wodomierz.
    >
    > Co myślę nie tak? ;)

    ze zimą tam bedzie zimno a dalej juz fizyka zalatwia sprawe :)

    b.