  • 11. Data: 2016-05-19 23:52:24
    Temat: Re: Gdzieś cieknie woda i tworzy plamy na suficie w mieszkaniu poniżej - jak znaleźć przeciek?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wez sie odpierdol. Masz cos do mnie w innym temacie to tam nieudolnie walcz tak jak
    do tej pory. Przenoszenie zali na inne tematy charakterystyczne jest dla ludzi
    smieci. Wlasnie sie do nich publicznie zapisales.

  • 12. Data: 2016-05-20 10:44:01
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    >Wez sie odpierdol. Masz cos do mnie w innym temacie to tam nieudolnie walcz
    >tak jak do tej pory. Przenoszenie zali na inne tematy charakterystyczne
    >jest dla ludzi smieci. Wlasnie sie do nich publicznie zapisales.

    Zapomniałeś nazwać mnie antypolakiem.

  • 13. Data: 2016-05-20 11:41:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakim antypolakiem? Ty zwyczajnie glupi jestes.

  • 14. Data: 2016-05-20 11:54:46
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    >Jakim antypolakiem? Ty zwyczajnie glupi jestes.

    To iloma pińcetkami prezes co miesiąc będzie ci płacił za wspieranie jego
    wodzostwa? Na jak duże koryto złożyłeś wnioski?

  • 15. Data: 2016-05-20 18:48:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-05-19 o 15:20, abn140 pisze:

    > z odp wynika ze pozostaje tylko skuwanie.....
    > to oznacza remont pomieszczenia...
    > wspolczuje....

    Na szczęście obyło się bez dramatów.
    Zadziałałem "na intuicję" i trafiłem.
    Nieszczelność silikonu na styku brodzika ze ścianą.

    --
    MN

  • 16. Data: 2016-05-20 22:02:33
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-05-19 o 19:38, Irokez pisze:
> [...]
    pl...

    > Ale może spróbować.
    > Na termowizji na przykład pięknie widziałem gdzie są profile aluminiowe
    > w ściance karton-gips.
    Bo jest spora różnica temp, wody tak nie wykryjesz chyba że gorącą, ale jak
    ma temp otoczenia jak beton to kamera nic nie wykryje.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 17. Data: 2016-05-20 22:27:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-05-20 o 22:02, janusz_k pisze:

    > Bo jest spora różnica temp, wody tak nie wykryjesz chyba że gorącą,
    > ale jak
    > ma temp otoczenia jak beton to kamera nic nie wykryje.

    Bzdury piszesz.

    Woda z betonu odparowuje, a odparowując pochłania spore ilości ciepła
    (ciepło parowania). Odbierając ciepło sprawia, że beton w miejscu
    wycieku jest chłodniejszy. Różnica temperatur potrafi sięgnąć nawet
    kilku stopni Celsjusza i jest tym większa im bardziej intensywne jest
    parowanie, a intensywność parowania zależy od temperatury otoczenia,
    wilgotności powietrza, intensywności wymiany tego powietrza oraz od
    chropowatości powierzchni i nasiąkliwości betonu.

    Poza tym sama woda z wodociągu ma dużo niższą temperaturę od otoczenia,
    bo niezależnie od pory roku jej temperatura utrzymuje się na poziomie
    8-10 stopni Celsjusza.

  • 18. Data: 2016-05-20 22:45:11
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Różnica temperatur potrafi sięgnąć nawet kilku stopni Celsjusza

    Pomijając, że żartem jest twoja teza w warunkach parowania tej odrobinki co
    nacieknie na sufit - to celem jest wykrycie skąd i jak woda cieknie, a nie
    jak schładza sufit z którego paruje (gdzie i tak jest widoczna gołym okiem).

    >Poza tym sama woda z wodociągu ma dużo niższą temperaturę od otoczenia, bo
    >niezależnie od pory roku jej temperatura utrzymuje się na poziomie 8-10
    >stopni Celsjusza.

    Tylko zanim dopłynie na sufit zdąży się ogrzać.

    Najprędzej kamera termowizyjna wykryje różnicę w emisyjności podczerwieni
    (każda substancja przy tej samej temperaturze "świeci" inaczej), i (chyba
    jeszcze bardziej) różnice w w zdolności odbijania/pochłaniania padającej nań
    podczerwieni. Ale to nadal na powierzchni na której i tak gołym okiem
    widzimy wilgoć.

  • 19. Data: 2016-05-20 22:56:50
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-05-20 o 22:27, Uzytkownik pisze:

    > Bzdury piszesz.
    Sam jesteś bzdura.

  • 20. Data: 2016-05-21 09:10:51
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 20 maja 2016 22:27:37 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Bzdury piszesz.
    >
    > Woda z betonu odparowuje, a odparowując pochłania spore ilości ciepła
    > (ciepło parowania). Odbierając ciepło sprawia, że beton w miejscu
    > wycieku jest chłodniejszy.

    tyle ze paruje nie tam gdzie wycieka - plame to widać, a szukamy wycieku.

    b.