  • 1. Data: 2010-04-12 08:29:29
    Temat: Gonty bitumiczne na płaskim dachu
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Witam,

    Jest sobie mała wiata na drewno, dach jest z płyty OSB, o nachyleniu ok.
    5%. Chciałem położyć tam gonty bitumiczne. Jednak z tego co czytam, to
    minimalne wymagane nachylenie dachu dla takich gontów jest większe niż u
    mnie.
    Czym 'grozi' położenie ww gontów na takim dachu? To tylko wiata, więc
    żadnych super właściwości nie potrzebuję.

  • 2. Data: 2010-04-14 14:13:08
    Temat: Re: Gonty bitumiczne na płaskim dachu
    Od: "aliali " <a...@g...pl>

    Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > Czym 'grozi' położenie ww gontów na takim dachu? To tylko wiata, więc
    > żadnych super właściwości nie potrzebuję.

    Miałem okazję widzieć gonty ułożone na tak małym skosie, po okresie 15-20 lat
    są do wymiany. Ułożone w tym samym czasie na dachu kąt ok. 20 % są w całkiem
    dobrym stanie. Zbyt mały kąt pochylenia powoduje ich niszczenie. Gonty miały
    gwarancję 20-30 lat (w tej chwili nie pamiętam). Ułożone na skosie niezgodnie
    z zaleceniami nie zachowały parametrów. Myślę że na wiatę by mogło być pod
    warunkiem liczenia się z wymianą w krótszym okresie czasu.