  • 11. Data: 2018-06-28 13:13:34
    Temat: Re: Ile kosztuje CW grzane prądem?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 12:50:55 UTC+2 użytkownik suchy napisał:

    > Tylko to wygląda na wynajem i chyba nie za bardzo będzie miał możliwości
    > wymyślania sobie II taryfy itp. własnych instalacji.

    Ja tez mam lokatorów i pierwsze co robiłem jak zacząłem wynajmować to przepisanie
    gazu na lokatorów a na prąd mam liczniki przedpłatowe w wynajmowanych lokalach. I
    mogą sobie wybrać czy wolą I czy II taryfy. Z racji tego ze przeważnie II taryfowi
    wychodzi taniej to od ładnych kilku już lat są tam liczniki dwutaryfowe

  • 12. Data: 2018-06-28 13:13:52
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 28.06.2018 o 12:50, suchy pisze:
> [...]
    >>> 1,166kwh)
    >>> inaczej:

    > "Muszę się przeprowadzić.
    > Znalazłem fajne mieszkanie które mi bardzo odpowiada."
    > "..Właściciel pokazuje rachunki w okolicach 200 zł"
    >
    > Tylko to wygląda na wynajem i chyba nie za bardzo będzie miał możliwości
    > wymyślania sobie II taryfy itp. własnych instalacji.

    przepraszam

    Płaci 150zł (teraz) na indukcję, nie mam,nie wiem, ale to chyba wskazuje że
    nie jest singlem.
    Ja płacę za prąd ok 120zł/m-c (TV nie używam, 2 kompy + laptop, akwarium
    70l, pralka, zmywarka, lodówka, LEDówki 25W+ wiecznie zapalane i nie gaszone
    (młodzież), żelazko , 2 x Audio ~40W (stare wzmaki yamahy na trafo), chyba tyle.

    150 indukcja
    120 płąd użytkowy
    200 CWU (pomijam temp. wody zimą, długość rur,materiał i ich "wmurowanie",
    straty na bojlerze czy co tam, czy jest II taryfa lub właściciel się zgodzi
    -nie wiemy)
    whois po IP podaje ISP z Krakowa (nie wiem jakie tam są ceny za 1kwh)
    ------
    150
    120
    200
    = 470 / m-c
    z takimi realiami bym się liczył, jak będzie taniej, to dobrze, ale
    obstawiać trzeba wyższe koszty, przeprowadzki też kosztują.

  • 13. Data: 2018-06-28 13:15:26
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 28.06.2018 o 13:13, marios pisze:

    > Płaci 150zł (teraz) na indukcję, nie mam,nie wiem, ale to chyba wskazuje że
    > nie jest singlem.

    zagalopowałem się
    " ja też mam indukcje i u mnie rachunki za prąd wychodzą po 150 zł."

  • 14. Data: 2018-06-28 13:19:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 13:13:56 UTC+2 użytkownik marios napisał:

    > 150 indukcja
    Odkąd założyłem indukcję rachunki za prąd wzrosły o 50zł
    A używana intesywnie- znaczy obiad codziennie nie tylko w weekendy, czajnika tez
    elektrycznego nie mamy tylko na indukcji grzejemy
    Ogólnie jak miałem I taryfę to za prad płąciłem 250-270zł/miesiąc. Po przejściu na
    dwie taryfy rachunki spadły poniżej 200zł
    Z tym że tu nie ma CWU
    Z CWU spodziewałbym się rachunków na ok 300zł właśnie

  • 15. Data: 2018-06-28 14:12:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 12:10:37 UTC+2 użytkownik marios napisał:

    > Spokojnie zmieści sie w 100 zł dla 3 osób ? No nie wiem.
    Zweryfikowałem u moich lokatorów
    Rodzina 2+3 do CWU służy zasobnik 80 litrów grzany praktycznie tylko w tańszej
    taryfie
    Miesięcznie prądu kupują(licznik przepłacony) za ok 250zł
    Mieszkanie małe, 1 telewizor, światło, posiłki na gazie robione

  • 16. Data: 2018-06-28 14:35:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Majatek musza za to wydawac na odswiezacze powietrza. Piec osob i bojler 80l grzany w
    drugiej taryfie. Przejebane musi miec ten co myje sie w wodzie po wszystkich.

  • 17. Data: 2018-06-28 14:44:42
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Majatek musza za to wydawac na odswiezacze powietrza. Piec osob i bojler 80l grzany
    w drugiej taryfie. Przejebane musi miec ten co myje sie w wodzie po wszystkich.

    ROTFL:)

  • 18. Data: 2018-06-28 14:48:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 14:35:18 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Majatek musza za to wydawac na odswiezacze powietrza. Piec osob i bojler 80l grzany
    w drugiej taryfie. Przejebane musi miec ten co myje sie w wodzie po wszystkich.

    Nie da rady w jednej wodzie myc bo wanny nie maja tylko prysznic;)

  • 19. Data: 2018-06-28 15:59:08
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 28.06.2018 14:48, Kris pisze:

    > Nie da rady w jednej wodzie myc bo wanny nie maja tylko prysznic;)

    A to nie Tyś - lub Tobie podobny - pisał, o odzyskiwaniu zużytej w łazience
    i kuchni wody do powtórnego jej użycia? Może już wykorzystali Twój patent.
    A poza tym człowiek z gminu - znaczy się z Bałut - nie pojmuje, że wodę
    w bojlerze można podgrzać do 80-90 stopni i mieszać z zimną przy kąpieli,
    więc wody o temperaturze 36-38 stopni będzie na pewno więcej niż 80 l.

    .

  • 20. Data: 2018-06-28 16:25:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 15:59:08 UTC+2 użytkownik collie napisał:

    > A to nie Tyś - lub Tobie podobny - pisał, o odzyskiwaniu zużytej w łazience
    > i kuchni wody do powtórnego jej użycia?

    W zyciu bym na cos takiego żeby wodę z wanny wpuszczać do spłuczki się u siebie nie
    zgodził.

    > A poza tym człowiek z gminu - znaczy się z Bałut - nie pojmuje, że wodę
    > w bojlerze można podgrzać do 80-90 stopni i mieszać z zimną przy kąpieli,
    > więc wody o temperaturze 36-38 stopni będzie na pewno więcej niż 80 l.
    Z drugiej strony nawet jakby tam koło 20tej trochę ten bojler dogrzali w I taryfie to
    bankructwo im nie grozi
    Grzałka 2kW bodajze tam jest więc godzina podgrzewania w drogiej taryfie to ok 1zł
    Flaszka miesiecznie