  • 21. Data: 2019-02-20 22:07:03
    Temat: Re: Impregnacja drewna - olejowanie z woskiem
    Od: abomito <a...@w...pl>

    W dniu środa, 20 lutego 2019 12:08:30 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Chlor jest trujacy, robil kiedys za gaz bojowy. Po polknieciu sodu sie umiera bo
    przepali tkanki. A chlorkiem sodu posypuje sie pomidora zeby byl smaczniejszy.
    Ksiazki jakies masz? Jak masz to znaczy ze masz kontakt z suszka albo kobaltowa albo
    olowiowa albo dwoma na raz. Ludzie czasami slinia palec zeby kartke przerzucic.
    Slyszales zeby ktos od suszek w ksiazkach sie rozchorowal? Bibliotekarze powinni
    umierac jak muchy na lepie. O drukarzach nie wspomne. Jesli Ci sie cos zdaje to
    spytaj albo sprawdz zeby wiedziec zanim zaczniesz wprowadzac w blad innych.

    Napisałem, co napisałem.Nie powiem, że to troll -jeśli pyta, trzeba pomóc.Ale
    nauczycielem nie jestem.A powinien zajrzeć do internetu- o papierowych książkach nie
    wspomnę.
    Pozdro. abomito

  • 22. Data: 2019-02-21 17:10:50
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Feb 2019 03:08:29 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Jesli Ci sie cos zdaje to spytaj albo sprawdz zeby wiedziec zanim zaczniesz
    wprowadzac w blad innych.

    Mnie się zdaje, że tobie się coś zdaje. Sykatywa jest szkodliwa, a jak
    watkodawca zamierza stosować olej, to już osobna sprawa. Mnie się najlepiej
    wcierało w drobne elementy gołymi rękami.
    Drukarze i zecerzy chorowali, dopóki ne wycofano linotypów i farb z
    ołowiem. Poczytaj, zanim zaczniesz wprowadzać w błąd.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 23. Data: 2019-02-21 17:18:30
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Feb 2019 13:07:03 -0800 (PST), abomito napisał(a):

    > Napisałem, co napisałem.Nie powiem, że to troll -jeśli pyta, trzeba pomóc.
    >Ale nauczycielem nie jestem.A powinien zajrzeć do internetu-
    >o papierowych książkach nie wspomnę.

    Ogarnijże się, chłopie. To jest grupa dyskusyjna. Człowiek zadał normalne
    pytanie, i to w ogóle miałaby być podstawa, żeby podejrzewać o trolling?

    Ta grupa nie jest wyłącznie do wymieniania się wysokościami rachunków za
    prąd do pompy ciepła.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 24. Data: 2019-02-21 17:57:24
    Od: "Adam" <d...@b...pl>

    Maciek napisał:
> [...]
    > Drukarze i zecerzy chorowali, dopóki ne wycofano linotypów i farb z
    > ołowiem. Poczytaj, zanim zaczniesz wprowadzać w błąd. //\/\aciek

    A nie ma jakiś nieszkodliwych sykatyw?
    W ostateczności można stosować sam zagęszczony olej, tylko schnie 2
    tygodnie, ale komu się śpeiszy:)

  • 25. Data: 2019-02-21 18:55:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pierdolisz i mylisz. Drukarz to nie ten sam co obslugujacy linotyp. Linotyp to
    maszyna odlewnicza i ten co skladal byl pol metra od kociolka z plynnym olowiem.
    Drukarz to ten co stal przy maszynie i dokladal farbe i papier. Chorowali na olowice
    ci od skladu a nie drukarze. Masz net to zanim napiszesz jakas bzdure to sprawdz
    najpierw czy na glupka nie wyjdziesz. Teraz w wykazie zawodow w ktorych jest
    narazenie na zatrucie olowiem nie ma zawodu drukarza pomimo tego ze caly czas uzywa
    sie farb opartych na pokoscie i suszkach olowiowych i/lub kobaltowych. Choroba
    zawodowa drukarzy to pylica a nie olowica.

  • 26. Data: 2019-02-21 19:10:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W ilosciach w jakich wystepuja sykatywy w olejach i pokostach wszystkie sa
    nieszkodliwe. Zagrozenia moga byc przy produkcji sykatyw i farb ale nie u
    detalicznego uzytkownika.

  • 27. Data: 2019-02-21 20:03:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2019 09:55:12 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Pierdolisz i mylisz.
    >Drukarz to nie ten sam co obslugujacy linotyp.
    >Linotyp to maszyna odlewnicza i ten co skladal byl pol metra od kociolka

    Kogutek, gdzieżeś kuźwa, ćwierćinteligencie jeden, wyczytał w moim poście,
    że drukarz i zecer to to samo? Zecerzy chorowali od oparów ołowiu, a u
    drukarzy zatrucia ołowiem były spowodowane zawartością ołowiu w farbie -
    ale to historia jeszcze dawniejsza niż linotyp. W tej chwili farba jest
    nieszkodliwa.
    Idź się napij albo przeciwnie - przestań już chlać. Tak czy inaczej zrób
    coś ze sobą.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 28. Data: 2019-02-21 20:34:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za czasow linotypow farba drukarska byla tak samo szkodliwa jak teraz czyli
    nieszkodliwa pod wzgledem mozliwosci zatrucia olowiem czy kobaltem. Farby oparte na
    pokoscie uzywane byly kiedys i sa uzywane teraz. To sa te same farby jesli idzie o
    ich podstawowy sklad. W procesie drukowania szkodliwy jest pyl jaki powstaje z
    papieru, rozpuszczalniki uzywane do mycia maszyn drukarskich ale nie suszka o ile
    ktos nia wodki nie zabarwia. Po wydrukowaniu suszka sie nie anihiluje ani nie wchodzi
    w zadne reakcje z farba. Ona jest katalizatorem. Zostaje na wydrukowanym papierze. I
    nikt z tego powodu nie choruje. W ksiegarniach tysiace ksiazek, w bibliotekach setki
    tysiecy ksiazek i zawod bibliotekarza i sprzedawcy ksiazek nie jest na liscie zawodow
    szkodliwych dla zdrowia w zakresie kontaktu czy zatrucia olowiem czy kobaltem. I
    nagle pajace wyskakuja przed orkiestre ze szkodliwoscia olowiu w farbie. Nie mam
    zielonego pojecia skad w narodzie sie taka glupota bierze. Wychodzi ze jest
    dziedziczna.

  • 29. Data: 2019-02-21 20:45:49
    Od: abomito <a...@w...pl>

    W dniu czwartek, 21 lutego 2019 19:10:24 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > W ilosciach w jakich wystepuja sykatywy w olejach i pokostach wszystkie sa
    nieszkodliwe. Zagrozenia moga byc przy produkcji sykatyw i farb ale nie u
    detalicznego uzytkownika.

    Olewaj toto.
    Są wierzący którym szkodzą szczepionki, gluten, laktoza, różne takie.
    Nie mówię że nic nie szkodzi- sam miałem córkę uczuloną na białko krowie.
    Ale faktem jest że doszedł nam jeden wierzący w szkodliwość sykatyw.
    Cóż- każdy wierzy t co chce.Dopiero nawracanie jest różnie oceniane.
    Ale ekologiczny olej lniany i samodzielnie czyszczony wosk jest w zasięgu
    ręki, więc nie ma co kopii kruszyć.
    Pozdro.abomito

  • 30. Data: 2019-02-21 21:47:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tylko po co sie pierdolic i robic samemu jak w sklepach sa dedykowane preparaty. Maja
    gwarancje wsiakania, wysychania, trudnopalnosci itd.