  • 131. Data: 2015-11-06 15:23:16
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu - rady
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 6 listopada 2015 14:00:02 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

    > Ale masz na myśli jakiś konkretny sygnał? Czy to raczej takie gdybanie,
    > na wypadek gdyby Obcy w salonie wylądowali?
    >
    > W naszym obecnym domu rzeczywiście mam okablowane każde pomieszczenie
    > (co najmniej jedną skrętką_. Już nie mówiąc o liniach telefonicznych
    > (wtedy jeszcze ani komórki, ani VOIPy nie były zbyt popularne).
    > Wykorzystuję z tego może 10%.
    >
    > Dlatego w domu, który aktualnie budujemy skrętka jest tylko w biurze, w
    > korytarzach (dla accesspointów) i miejscach, gdzie potencjalnie mają
    > stać multimedia. Kładzenie jej na zapas IMHO nie ma zbyt wielkiego sensu.

    Ja mam na stałe skrosowane pare par do głośników, takich bylejakich pierdziawek.
    Napedzam je malina i wzmacniaczykiem.
    Calosc zarobiona na rj45.
    Jak chce muzyke w garazu to sobie biore glosniki i tam podpinam.
    Jak w kuchni to tam przenosze.

    Jak bym potrzebowal podpiac jakas kamere do monitringu to kable juz mam naszykowane.
    itp.

    Nie kazdy potrzebuje ale czasem sie zastosowanie pojawi i kabelek juz jest.

  • 132. Data: 2015-11-06 15:45:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2015 o 12:21 <s...@g...com> pisze:

    > No widzisz. Mimo ze router wifi mam w centrum domu to zasięg w
    > kluczowych miejscach jest taki sobie.
    > Fon bezpośrednio przy routerze jest w stanie kopiować po wifi z
    > predkoscia 200-400kBps. A juz w pokoju (dosłownie jedna grubsza sciana z
    > cegły pełnej) ledwo 30kBps wyciaga.
    >
    > Laptop podobnie.
    > Jak tylko jedna osoba korzysta to jakoś działa. Jak leci jakies
    > kopiowanie na drugim laptopie to już sie zaczyna rdp przycinać.
    >
    > Koszty kabla u mnie to koszt bylejakiego routera wifi. A żeby było
    > dobrze to musial bym ich miec ze trzy. A one zdychaja czasem...

    Tylko, ze ja laptopa (i inni użytkownicy u mnie w domu) używam w rożnych
    miejscach chałupy.
    Teraz siedzę przed lapkiem przy stole w kuchni, wcinam pomidorową i
    przeglądam onet :-)
    Jak skończę przeniosę się na kanapę w jadalni z jakąś kawą/herbatą i
    lapkiem na oparciu kanapy :-).
    Wieczorem z piwkiem i laptopem zasiądę w fotelu w salonie :-)
    Można to ogarnąć jednym 20m UTP 5 lub innym i ciągnąć go za sobą, ale nie
    o to w tym chodzi.
    Jak kładłem te swoje metry w ścianie miałem same kompy stacjonarne. Teraz
    poza wyjątkami to nie ma sensu. Skoro musiałem zrobić dobre Wifi dla
    laptopów - to i inne graty z niego korzystają (TV, drukarki itp). Kwestia
    doboru routera i repeaterów. Ktoś wyżej w wątku pisał, że mu się słabo
    windows przełącza między sieciami. Ja ma windows od wersji 7 do 10 i na
    żadnym nie mam takich problemów. Praktycznie w każdym miejscu w domu widzę
    dwie swoje sieci (to samo ssid) i sprzęty nie mają problemu z
    przełączeniem się na mocniejszy sygnał.

    TG

  • 133. Data: 2015-11-06 16:04:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kżyho wrote:

    > Poza tym, że każdy pracownik teraz podobne zadania wykonuje dużo dłużej,
    > to nie.

    to niech siec naprawią
    już nie pamiętam kiedy w firmie z kabelka korzystałęm

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 134. Data: 2015-11-06 16:07:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kżyho wrote:

    > Światło w domowym zastosowaniu akurat jest średnio sensowne... I sprzęt
    > do tego bardzo drogi.

    zaraz, zaraz. gigabit ethernet też był jeszcze niedawno bardzo drogi
    ale za to możesz sobie zrobić np. 100Gbit i bedziesz filmik jeszcze o
    nanosekundy szybciej przesyłął

  • 135. Data: 2015-11-06 16:26:31
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 6 listopada 2015 15:45:42 UTC+1 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > żadnym nie mam takich problemów. Praktycznie w każdym miejscu w domu widzę
    > dwie swoje sieci (to samo ssid) i sprzęty nie mają problemu z

    U siebie mam pare kabelków wpietych w sciane i jak trzeba to sie korzysta a jak nie
    to leżą za kanapą/szafką.

    U mnie feler jest taki jak napisałem, zasięg mimo bliskości jest kiepski bo sciany
    takie a nie inne. Niby sieci widac i dzialaja ale dziala tak sobie.

    Można sie spierać w ten sposób długo i nikt sie nie przekona bo i nie ma ku temu
    powodów.

    Tu dyskutujemy o tym co kto uzywa i dlaczego.
    A kto sobie przeczyta sam zdecyduje czy woli iść w kabelki czy wifi. Wszystko ma
    swoje zalety i nie ma sensu być fundamentalistą.

    U siebie mam wifi i kable. Mimo ze mam kable to wifi nie tylko nie wyłączyłem ale mam
    je skonfigurowane w wiekszosci sprzetow ktore z niego korzystac moga mimo ze maja
    rowniez mozliwosc podpiecia kablem.

    Nie ma co sie spinac. Z jednej strony kabelek jest pewniejszy i szybszy z drugiej
    wifi jest wygodniejsze w byciu mobilnym.

  • 136. Data: 2015-11-06 17:04:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2015 o 16:26 <s...@g...com> pisze:

    > Nie ma co sie spinac. Z jednej strony kabelek jest pewniejszy i szybszy
    > z drugiej wifi jest wygodniejsze w byciu mobilnym.

    Spoko, nie napinam się :-)
    Już dawno jednak stwierdziłem, że nie ma sensu w domu robić niczego "na
    zapas", "bo może kiedyś się przyda".
    Szkoda kasy, nawet niewielkiej. Nie wiemy jakie będą trendy za 5 lat - a
    co mówić o planowaniu z 15 letnim wyprzedzeniem.
    Dzieci rosną, "wylatują z domu", zmienia się przeznaczenie pomieszczeń,
    nie mówiąc już o takich błahostkach ja przemeblowania. Można przez pół
    roku przed budową planować rozmieszczenie łączników, gniazd a później po
    5-10 latach robimy wymianę mebli/wyposażenia i nasze super przemyślane
    rozwiązania są wszystkie pozakrywane :-)

    Powiem więcej - nie warto wydawać kasy na lepszy sprzęt AGD, baterie,
    sanitariaty (bo to zakup raz na parę/paręnaście lat i warto mieć
    porządny). Ten "porządny" - 1,5:2 razy droższy ma bardzo dużą szansę
    zepsuć się w tym samym czasie co "średnia półka" z tą różnicą, że jesteśmy
    więcej w "plecy".
    I tak po pewnym czasie nawet jak się nie zepsuje trzeba go wymienić bo
    jest już "nieoszczędny", niemodny, nieładny, znudził nam się.

    TG

  • 137. Data: 2015-11-06 21:45:25
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 06-11-15 o 17:04, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > I tak po pewnym czasie nawet jak się nie zepsuje trzeba go wymienić bo
    > jest już "nieoszczędny", niemodny, nieładny, znudził nam się.

    Zdrowe podejście.
    Kiedy ja urządzałem po remoncie mieszkanie zrobiłem rozeznanie (miałem
    taka możliwość, kobita pracowała wtedy w Electroworld) jakiej firmy
    sprzęty NIE wracają na reklamacji lub wracają rzadziej niż inne.
    I tak na skutek tej analizy wszystko kupiłem firmy...BECO.
    Odpukać minęło 5 lat. Nie zapsuło się nic.A jest tego trochę
    (pralka,zmywarka,lodówka,płyta indukcyjna,piekarnik,druga pralka dla syna).
    Jak sie zepsują poważnie wymienię na nowe.
    Nie szukam "splendoru" tylko wiarygodnego technicznie sprzętu o dobrej
    relacji cena/jakość.
    Są wyjątki. Krany wszystkie Grohe. Włoskie sypały się po kilku
    miesiącach (osobliwie termostatyczny).

  • 138. Data: 2015-11-06 22:48:51
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2015-11-06 o 21:45, Dupek Żołędas pisze:

> [...]
    > sprzęty NIE wracają na reklamacji lub wracają rzadziej niż inne.
    > I tak na skutek tej analizy wszystko kupiłem firmy...BECO.

    Pytanie tylko jak ta statystyka była robiona bo ja akurat robię B+R przy
    produkcji PC i zawsze rozwala mnie pewna wspominka jak na spotkaniu z
    serwisem zarzucali nam, że płyty główne firmy A psują się non stop a
    firm B, C i D prawie wcale. No i trudno im było w tym przypadku odmówić
    racji - A było w serwisie faktycznie dużo, tylko żaden serwisowy geniusz
    nie sprawdził, że 95% produkcji robiliśmy wtedy na A i bardzo bym się
    zdziwił jakby mieli dużo innych marek :)

    --
    Gregorius

  • 139. Data: 2015-11-11 21:08:23
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    > Odpukać minęło 5 lat. Nie zapsuło się nic.A jest tego trochę
    > (pralka,zmywarka,lodówka,płyta indukcyjna,piekarnik,druga pralka dla syna).

    A zestawiliście to jeszcze z ilością sprzedaży sprzętów danej marki? Bo
    siłą rzeczy tego co dużo więcej poszło, musi też dużo więcej wracać na
    reklamację, bo statystyka jest nieubłagana...

    Pzdr
    --
    /__/_* /

  • 140. Data: 2015-11-11 21:28:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 listopada 2015 21:08:24 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > A zestawiliście to jeszcze z ilością sprzedaży sprzętów danej marki? Bo
    > siłą rzeczy tego co dużo więcej poszło, musi też dużo więcej wracać na
    > reklamację, bo statystyka jest nieubłagana...

    Ale jemu nie wrociło.
    Biedronkowy tablet mytab działał ze dwa lata dopóki nie spadł i sie nie potłukł,
    tablet znanej marki do serwisu jeżdzi mniej więcej co kwartał.