  • 21. Data: 2015-06-15 15:05:21
    Temat: Re: Instalacja fotowoltaiczna w domu.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2015 08:04:04 +0200, zil0g napisał(a):

    > *Ikselka* wdusil[a] knefle:

    > Hobbistycznie fajna sprawa, ekonomicznie zakładając ze instalator jeszcze
    > nie poszedł do komuni to zwrot mamy tuz przed upływem jego emerytury :)

    Kolektory zwróciły mi się już 10 lat temu, to może i tego zwrotu dożyję.
    --
    XL
    Tak zginęli: https://www.youtube.com/watch?v=kAMyBI_x2Xs

  • 22. Data: 2015-06-15 15:10:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2015 12:30:01 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Na tej samej zasadzie na terenach wiejskich robiono wodociągi z unijnego
    > funduszu spójności (czy jak mu tam). Czasem faktycznie bardzo potrzebne,
    > bo wcześniej udało się lokalne wody skazic na wiele lat. Ale często też
    > tam, gdzie nie miało to sensu. Ciemny lud brał, bo dają (a co ja będę za
    > elektrykę do pompy w studni płacił!).

    "Ciemny lud" jest w twojej pustej głowie - tylko i wyłącznie. Nie masz
    absoutnie niczego do powiedzenia poza czepianiem się mnie z powodu mojej
    krytyki twoich badziewnych wierszydeł niegdyś, a jak widać do tej pory masz
    traumę.
    A durny jak zawsze - Te twoje bzdury o wykorzystaniu FV w taniej ziemi/domu
    na odludziu bez energii z sieci - po prostu bezcenne. Koszyk na prund na
    noc i na zimę już masz? :-D

  • 23. Data: 2015-06-15 20:14:09
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

> [...]

    > bo wcześniej udało się lokalne wody skazic na wiele lat. Ale często też
    > tam, gdzie nie miało to sensu. Ciemny lud brał, bo dają

    Widzę, że uwielbiasz nosić wodę wiadrami i myć się w misce oraz z rana
    chadzać do wygódki (a może wprost za stodołą srywasz kwiatki) - ale "ciemny
    lud" chce żyć jak człowiek, bo wodociąg i związana z nim inwestycyjnie i
    logicznie kanalizacja to żaden luksus dziś, to podstawa życia na średnio
    cywilizowanym poziomie, "panoczku". Więc te swoje kolejne debilne
    pustogłowne uwagi zachowaj dla siebie, niby cenny skarb jaki :-]
    --

    XL http://tiny.pl/gqpzr

  • 24. Data: 2015-06-16 00:47:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > cywilizowanym poziomie, "panoczku". Więc te swoje kolejne debilne
    > pustogłowne uwagi zachowaj dla siebie, niby cenny skarb jaki :-]

    Również nie rozumiem dlaczego podłączasz się do wodociągu
    skoro w studni masz lepszą wodę... Trochę to kiepski pomysł.
    Jak chcesz mieć wodę w łazience to czemu nie tą ze studni skoro
    taka dobra? Inwestycja w pompę wyszłaby taniej niż podłączenie
    do gminnego wodociągu i nie miałabyś miesięcznych rachunków.

  • 25. Data: 2015-06-16 01:16:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2015 17:47:59 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Również nie rozumiem dlaczego podłączasz się do wodociągu
    > skoro w studni masz lepszą wodę...

    Odpowiem, ponieważ widzę, żeś laik w temacie:

    1) miałeś kiedyś hydrofor w domu? Widać, że nie, więc nie wiesz, że pompa
    od hydroforu strasznie hałasuje wiele-wiele razy na dobę oraz potrzebuje
    PRĄDU, więc kiedy nie ma prądu (u nasz często), to nie ma wtedy i wody

    2) chciałam korzystać także z kanalizacji, aby pozbyć się szamb - a
    inwestycja kanalizacyjna u nas była połączona z inwestycją wodociągową
    (gdyż jest wymóg tego połączenia ze względów oczywistych), a po drugie
    rozliczenie kanalizacji odbywa się w połączeniu i na podstawie zużycia wody
    WODOCIĄGOWEJ

    3) studnia jest w kiepskim stanie po powodzi sprzed kilkunastu lat, a nie
    było sensu kopać nowej, skoro w tym czasie powstawał wodociąg - lepiej było
    wydać te pieniądze na wodociąg

    3) bo tak mi jest WYGODNIE.

    Poniał?

> [...]
    > taka dobra? Inwestycja w pompę wyszłaby taniej niż podłączenie
    > do gminnego wodociągu i nie miałabyś miesięcznych rachunków.

    Woda ze studni to nie tylko pompa, lecz i tzw hydrofor, czyli kupa prądu -
    a przy tym wszelkie "przyjemności" opisane wyżej, lajkoniku.
    --

    XL http://tiny.pl/gqpzr

  • 26. Data: 2015-06-16 01:18:09
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Jun 2015 01:16:14 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > było sensu kopać nowej, skoro w tym czasie powstawał wodociąg - lepiej było

    4)

  • 27. Data: 2015-06-16 14:57:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

    > Również nie rozumiem dlaczego podłączasz się do wodociągu
    > skoro w studni masz lepszą wodę.

    jeżeli masz lepszą. U mnie woda wodociągowa jest lepsza od minerałki.
    Studzienna wymaga filtrów za grube tysiące

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 28. Data: 2015-06-16 16:53:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    masti pisze:

    > jeżeli masz lepszą. U mnie woda wodociągowa jest lepsza od minerałki.
    > Studzienna wymaga filtrów za grube tysiące

    Ale nie ma lepszej (nie o Pszemola chodzi), choć to dzisiaj może jest
    sytuacja nietypową. Tam studzienna lepsza (jeśli wierzyć licznym opisom),
    za to wodociągowa do niczego -- i jeśli nie tysiące na filtry, to choć
    setki na grzałki do czajnika wciąż trzeba wydawać.

    Jak na samym początku przewidziałem, wszystko bierze się z całkiwitej
    nieznajomości matematyki na poziomie wczesnych klas szkoły podstawowej.
    We wsi gadają, że na te pompy, to idzie "kupa prądu", a przecież we wsi
    zawsze mądrze gadają. Jak ta "kupa" wygląda, to nawet w tym wątku były
    wyliczenia -- no ale z czytaniem ze zrozumieniem też w narodzie nietęgo.
    Mam ci ja tę własną studnię z hydroforem od lat trzydziestu, na początku
    nawet zasilaną przez osobny podlicznik energii (został po poprzednich
    właścicielach domu, więc skorzystałem w celach badawczych). Nie słychać
    potępieńczych warkotów, bo nie jest to niewyważony kręciołek w żeliwnym
    korpusie, jakie były popularne w Epoce Czajników Kamionkowych. Jest
    zresztą w osobnej studzience poza domem, ale i tam można usłyszeć ledwie
    szmerek, gdy się klapę włazu otworzy.

    Dalej idzie zabobonny strach przed władzą. Sołtys powiedzieli, że jak się
    chce mieć kanalizację, to i wodociąg tyż. Jak się kto będzie stawiał, to
    zaraz takiego zapiszą. A wtedy nieszczęście. Mam kanalizację od przeszło
    dziesięciu lat. Nikt by mnie przy podłączaniu nie namówił (ze wzglądów
    oczywistych), bym w transakcji wiązanej kazał sobie doprowadzić rurkę
    z wodociągu miejskiego (który jest w okolicy od czasów późnej komuny).

    Słuszną linię ma nasza władza, że chce nowoczesność po wsiach zaprowadzać.
    Ale oderwanie od rzeczywistości też u niej ogromne. Nie dopłaty do
    hajteków teraz najważniejsze, lecz krzewienie podstawowej oświaty, w tym
    choćby profilaktyka chorób zakaźnych, może nawet ważniejsza od sprawności
    w rachunkach. Generał Sławoj Składkowski był większym realistą.

    Jarek

    --
    Matematyka nie może wypełnić życia, ale nieznajomość matematyki już
    niejednemu wypełniła. (Ex. gratum: dendrometrzy i ekonomiści).

  • 29. Data: 2015-06-17 00:00:38
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Jun 2015 16:53:51 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > choćby profilaktyka chorób zakaźnych, może nawet ważniejsza od sprawności

    Durnyś.

    --

    XL http://tiny.pl/gqpzr

  • 30. Data: 2015-06-17 04:51:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Durnyś.

    Według mnie mądrze chłop gada, i to z doświadczenia (własnego), czyli to co
    chciałaś usłyszeć (podobno).

    Udowodnij że to on durny: napisz ile kasy miesięcznie kosztowałaby Cię woda
    z Twojej studni a ile kosztuje Cię ta dużo gorsza woda wapienna z wodociągów
    (kosztów grzałek do Twojego czajnika możesz, dla skupienia uwagi, nie
    wliczać).