  • 11. Data: 2019-11-27 10:18:55
    Temat: Re: Instalacja gazowa a rury ze szwem
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Nov 2019 04:53:17 -0800 (PST), Budyń napisał(a):

    > po tylu latach to se możesz zamarzyć o miszczu.
    Spokojnie mam, już wszystkie dane.

    > Jesli cie sprawa martwi to wymień, ewentualnie wezwij fachowca niech się
    > wypowie czy tak moze zostać.

    Rura, która posiadała pęknięcie podczas wykonywania instalacji?
    Może zostać?
    Widzę, że tu sami "fachowcy".

  • 12. Data: 2019-11-27 10:21:37
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Nov 2019 04:57:57 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Nic
    Coś ty?

    > Masz za dużo wolnego czasu?

    Nigdy nie żałuję czasu przeznaczonego na piętnowanie takich gnid
    jak "miszczu".

    > Ktoś ta robotę odebrał wtedy.
    > Ktoś z tym 20lat mieszkał i problemu nie miał
    > Jak masz z tym problem to przerób zgodnie z dzisiejszymi wymaganiami
    > Wywal te rury i daj miedziane np.
    W zakresie rur stalowych ze szwem, wymogi się nie zmieniły od lat '50/'60.

  • 13. Data: 2019-11-27 10:47:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2019 10:21:09 UTC+1 użytkownik roman napisał:

    > Coś ty?

    Dasz znać jak coś zrobisz? Napiszesz tu co udało się załatwić?
    Czy jesteś typowym jednopostowcem który urabura robi i znika?

    > Nigdy nie żałuję czasu przeznaczonego na piętnowanie takich gnid
    > jak "miszczu".

    Powodzenia więc życzę

    > W zakresie rur stalowych ze szwem, wymogi się nie zmieniły od lat '50/'60.

    A instalacja o której piszesz działała jak mniemam przez 20lat bezproblemowo.
    Więc nie bardzo rozumiem o co szum robisz?
    Nie pasuje Tobie ta instalacja to zrób nową.
    A jak masz czas i ochotę na walkę to wezwij osobę ze stosownymi
    uprawnieniami(rzeczoznawcę) i niech wypunktuje co jest zrobione nieprawidłowo.
    I proszę napisz tu jak się temat zakończył.

  • 14. Data: 2019-11-27 11:27:36
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Zdajesz sobie sprawę że śmiesznie brzmisz pisząc w ten sposób? W latach
    > dziewięćdziesiątych w Polsce dostępne zaczęły być plastikowe kołki, a Ty
    > wyśmiewasz gościa który zrobił bezproblemową instalację przez co
    > najmniej ostatnie 20 lat.

    Mnóstwo mamy ludzi niezdiagnozowanych....

  • 15. Data: 2019-11-27 12:12:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-26 o 12:32, roman pisze
    > Co zrobić z takim "miszczem"? Nakazać mu to wymienić (po 20 latach)
    > czy od razu złożyć odpowiednie "doniesienie" skutkujące
    > pozbawieniem go uprawnień.

    Nakazywać to mogłeś 20 lat temu, a teraz to tylko grzecznie poprosić.

    Koniecznie złóż doniesienie, a dowiesz się ile Cię będzie kosztowała
    sprawa sądowa, której nie masz najmniejszych szans wygrać. Czyli
    wszystkie koszty pokryjesz sam.

    Masz wszystkie protokoły z corocznych, obowiązkowych  przeglądów i badań
    szczelności instalacji gazowej? Przypuszczam, że ostatnim protokołem
    jest protokół powykonawczy tejże instalacji?

    Jak nie masz to https://youtu.be/JTa_EoYdvb8?t=134

    Z resztą jakbyś miał te protokoły to i tak pisane byłyby na Twoją
    niekorzyść, bo skoro wszystko było szczelne przez 20 lat to w czym jest
    winien "miszcz"?

    Za brak protokołów zaś ktoś może się dopatrzyć wobec Ciebie jakichś
    sankcji http://ad-company.pl/kary-za-brak-przegladow-okresow
    ych/

    A jak miszcz okaże się większym ch.... od Ciebie to zgłosi do nadzoru
    budowlanego nie tylko brak przeglądów instalacji gazowej, ale także
    kominiarskich, elektrycznych i już jesteś 15 tys. w plecy. Za recydywę
    spraw może pójść do sądu, a ten będzie mógł nawet wsadzić Cię na rok do
    pierdla, bo takie mamy prawo i takie ciążą obowiązki na właścicielu budynku.

    Poza tym skąd wiesz, że miszcz giął rury na zimno? Przecież musiałby być
    kompletnym idiotą, żeby sobie życie utrudniać skoro miał palnik, którym
    przecież bądź co bądź zaspawał szwy.

    Coś w Twojej opowieści mi się nie klei.

    Dla twojego dobra radzę, abyś poszedł do miszcza i grzecznie z nim
    porozmawiał o przeróbce, skoro masz wątpliwości co do tej instalacji.
    Poproś, aby przerobił to na rury bezszwowe, a gięcia zastąpił kolanami
    hamburskimi.

  • 16. Data: 2019-11-27 12:20:46
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2019 12:12:14 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > porozmawiał o przeróbce, skoro masz wątpliwości co do tej instalacji.
    > Poproś, aby przerobił to na rury bezszwowe, a gięcia zastąpił kolanami

    troche bez sensu, przecież on gościowi tak nawrzuca ze sie pobiją, a po tym
    jakakolwiek współpraca byłaby szaleństwem.

    b.

  • 17. Data: 2019-11-27 12:22:44
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2019 10:17:28 UTC+1 użytkownik roman napisał:

    > Rura, która posiadała pęknięcie podczas wykonywania instalacji?
    > Może zostać?
    > Widzę, że tu sami "fachowcy".

    miałeś po drodze milion przeglądów przeprowadzanych przez uprawnione osoby i wciąż
    mogła zostać. To co się zmienilo dzisiaj?

    b.

  • 18. Data: 2019-11-27 13:13:04
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Nov 2019 12:12:16 +0100, Uzytkownik napisał(a):

    > W dniu 2019-11-26 o 12:32, roman pisze
    >
    > Nakazywać to mogłeś 20 lat temu, a teraz to tylko grzecznie poprosić.

    Przedawniło się? Kiedy?

    > Koniecznie złóż doniesienie, a dowiesz się ile Cię będzie kosztowała
    > sprawa sądowa, której nie masz najmniejszych szans wygrać.
    Twierdzisz, że nie jestem w staniu udowodnic iz w dniu wykonywania
    instalacji zastosował pęknięta rurę?

    > Czyli
    > wszystkie koszty pokryjesz sam.

    No niestety ale jesteś w mylnym błędzie.

    > Masz wszystkie protokoły z corocznych, obowiązkowych  przeglądów i badań
    > szczelności instalacji gazowej?
    Coroczne obowiązkowe w domu jednorodzinnym?
    Podaj podstawę prawną.

    > Przypuszczam, że ostatnim protokołem
    > jest protokół powykonawczy tejże instalacji?

    Zakładając, że w ogóle jest bo "miszcz" załatwiał "wszystko sam".

    ?

    > Z resztą jakbyś miał te protokoły to i tak pisane byłyby na Twoją
    > niekorzyść, bo skoro wszystko było szczelne przez 20 lat to w czym jest
    > winien "miszcz"?
    Nieszczelne było już w dniu instalacji, bo "miszcz" zastosował pękniętą
    rurę, ze szwem.

    > Za brak protokołów zaś ktoś może się dopatrzyć wobec Ciebie jakichś
    > sankcji http://ad-company.pl/kary-za-brak-przegladow-okresow
    ych/

    No to niech próbuje.

    > A jak miszcz okaże się większym ch.... od Ciebie to zgłosi do nadzoru
    > budowlanego nie tylko brak przeglądów instalacji gazowej,
    To niech zgłasza. Wówczas sam dostanie wpierdol od nadzoru budowlanego
    i zabiorą mu uprawnienia.

    > ale także
    > kominiarskich, elektrycznych i już jesteś 15 tys. w plecy.
    O oooooo ,... kominiarskich , elektrycznych?
    Może jeszcze wodnych? Co? Będzie z 20 tys. Co? Sieroto.

    > Za recydywę
    > spraw może pójść do sądu, a ten będzie mógł nawet wsadzić Cię na rok do
    > pierdla,
    "Za recydywę"... co ty dziś brałeś? Albo zapomniałeś wziąć?

    > bo takie mamy prawo i takie ciążą obowiązki na właścicielu budynku.

    Podstawę prawną podaj.

    > Poza tym skąd wiesz, że miszcz giął rury na zimno? Przecież musiałby być
    > kompletnym idiotą, żeby sobie życie utrudniać skoro miał palnik, którym
    > przecież bądź co bądź zaspawał szwy.
    Jeden z jego pracowników to obecnie... policjant. Dziwi cię to?

    > Coś w Twojej opowieści mi się nie klei.

    Nie musisz wszystkiego rozumieć.

    > Dla twojego dobra radzę, abyś poszedł do miszcza i grzecznie z nim
    > porozmawiał o przeróbce
    Grzecznie? I co jeszcze? Może, k...a, frytki do tego?

    .

  • 19. Data: 2019-11-27 13:15:37
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Nov 2019 03:22:44 -0800 (PST), Budyń napisał(a):

    > miałeś po drodze milion przeglądów przeprowadzanych przez uprawnione
    > osoby i wciąż mogła zostać.
    Nie było "miliona przeglądów".

    >To co się zmienilo dzisiaj?

    Pojawił się na horyzoncie nowy właściciel i sprawdza wszystko.

  • 20. Data: 2019-11-27 13:39:55
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Nov 2019 01:47:20 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Dasz znać jak coś zrobisz? Napiszesz tu co udało się załatwić?
    > Czy jesteś typowym jednopostowcem który urabura robi i znika?

    Na razie czekam na podpowiedzi "znawców" tematu, które są mile widziane.

    > Powodzenia więc życzę

    > A instalacja o której piszesz działała jak mniemam przez 20lat bezproblemowo.

    Problemowo to ta instalacja działała w dniu montażu, bo "miszcz"
    (prowadzący DG), który się pod nią podpisał pozwolił na pozostawienie
    pękniętej rury, którą to rurę spawacz z jego ekipy "pociągnął" palnikiem na
    dł. ok. 0,5 [m], "kitując" tym samym pęknięcie na szwie, który to szew
    następnie 1 [m] dalej jest na "zewnętrznej zakrętu". Mało tego,
    dodatkowo "zabetonowany" w ścianie, która się "rusza", gdy kopalnia
    fedruje.
    "Miszcz" tak wszystko pozałatwiał, że nikt z "gazowni" się nie pofatygował.
    Co zaczyna budzić pewne podejrzenia.

    > Więc nie bardzo rozumiem o co szum robisz?
    Ja tylko mam zamiar wyeliminować taka gnidę z rynku usług.

    > Nie pasuje Tobie ta instalacja to zrób nową.
    > A jak masz czas i ochotę na walkę to wezwij osobę ze stosownymi uprawnieniami
    > (rzeczoznawcę) i niech wypunktuje co jest zrobione nieprawidłowo.
    Ale ten "miszczu", prowadzący DG, zatrudniający ludzi, miał uprawnienia.
    Jak przynajmniej wynika z pieczątki.
    Czaisz bazę?
    Kto mu , k...a, wydał uprawnienia?

    Posiadać uprawnienia i pozwolić na pozostawienie pospawanej pękniętej rury.
    Gdy Ustawa czy też Rozporządzenie (nie pamiętam w tej chwili nr)
    już z lat '50/'60, zabrania stosowania rur ze szwem, które były pęknięte!!!

    Takich instalacji ten pierdolony idiota mógł wykonać dziesiątki a nawet
    setki. Wiesz czym się to może skończyć na terenach górniczych?
    Gdy taka rura ze szwem, połatana w dniu instalacji, zacznie pracować
    w ścianie budynku podczas wstrząsów.

    > I proszę napisz tu jak się temat zakończył.
    Napiszę.