  • 21. Data: 2019-11-27 13:51:47
    Temat: Re: Instalacja gazowa a rury ze szwem
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2019 13:38:50 UTC+1 użytkownik roman napisał:

    > Na razie czekam na podpowiedzi "znawców" tematu, które są mile widziane.

    Sensowne podpowiedzi już dostałeś
    A że Tobie nie pasują to trudno.

    > "Miszcz" tak wszystko pozałatwiał, że nikt z "gazowni" się nie >pofatygował.
    > Co zaczyna budzić pewne podejrzenia.

    Nie dalej jak tydzień temu robiłem odbiór przyłącza i wewnętzrnej instalacji i tez
    nikt z gazowni się nie pofatygował
    Bo i po co?
    Ich interesuje część do gazomierza.

    > Ja tylko mam zamiar wyeliminować taka gnidę z rynku usług.

    A to ponownie powodzenia życzę

    > Ale ten "miszczu", prowadzący DG, zatrudniający ludzi, miał uprawnienia.
    > Jak przynajmniej wynika z pieczątki.
    > Czaisz bazę?

    No i?

    > Kto mu , k...a, wydał uprawnienia?

    Na pieczątce przeczytaj. Powinno być.

    > Posiadać uprawnienia i pozwolić na pozostawienie pospawanej pękniętej rury.
    > Gdy Ustawa czy też Rozporządzenie (nie pamiętam w tej chwili nr)
    > już z lat '50/'60, zabrania stosowania rur ze szwem, które były pęknięte!!!

    Zacytujesz odpowiedni zapis?

    > Takich instalacji ten pierdolony idiota mógł wykonać dziesiątki a nawet
    > setki. Wiesz czym się to może skończyć na terenach górniczych?
    > Gdy taka rura ze szwem, połatana w dniu instalacji, zacznie pracować
    > w ścianie budynku podczas wstrząsów.

    20 lat ponoć pracował już i trzyma. Czyli gość solidnie to zrobił.

  • 22. Data: 2019-11-27 14:14:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > 20 lat ponoć pracował już i trzyma. Czyli gość solidnie to zrobił.

    Czy trzyma to nie wiemy, może się ulatniać, ja bym mydlinami rurę
    sprawdził.

    --
    Janusz

  • 23. Data: 2019-11-27 14:20:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2019 14:14:59 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > Czy trzyma to nie wiemy, może się ulatniać, ja bym mydlinami rurę
    > sprawdził.

    A tak z ciekawości: wolno zespawać do kupy dwa kawałki rury to czemu nie wolno(jeśli
    nie wolno) zaspawać ew pęknięcia?

  • 24. Data: 2019-11-27 14:49:22
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2019 13:12:08 UTC+1 użytkownik roman napisał:
    > Dnia
    > Coroczne obowiązkowe w domu jednorodzinnym?
    > Podaj podstawę prawną.

    Art. 62. Pr. bud.
    Kontrole obiektów budowlanych w czasie ich użytkowania
    1.
    Obiekty budowlane powinny być w czasie ich użytkowania poddawane przez właściciela
    lub zarządcę kontroli:
    1)
    okresowej, co najmniej raz w roku, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego:
    a) elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy
    atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania
    obiektu,
    b) instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska,
    c) instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i
    wentylacyjnych);

    spuść trochę pary :-)

    b.

  • 25. Data: 2019-11-27 14:59:18
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Nov 2019 05:20:31 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > A tak z ciekawości: wolno zespawać do kupy dwa kawałki rury to czemu nie
    > wolno(jeśli nie wolno) zaspawać ew pęknięcia?

    Bo skoro rura była wadliwa na "dzień dobry" w dniu montażu instalacji
    to jaką masz pewność, że nie rozszczelni się na dalszym odcinku
    zważywszy, że tam jest dalej "zakręt" o 90 stopni
    a szew idzie po zewnętrznej "zakrętu".
    A budynkiem trzęsie bo to tereny ze "szkodami górniczymi".

  • 26. Data: 2019-11-27 15:03:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2019 14:57:46 UTC+1 użytkownik roman napisał:

> [...]
    > to jaką masz pewność, że nie rozszczelni się na dalszym odcinku
    > zważywszy, że tam jest dalej "zakręt" o 90 stopni

    Podstawę prawną że nie wolno pęknięć w rurach spawać podasz?

    > A budynkiem trzęsie bo to tereny ze "szkodami górniczymi".

    I trzęsło przez ostatnie 20 lat
    A rura trzyma;)

  • 27. Data: 2019-11-27 15:09:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2019 14:49:24 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    > b) instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska,
    > c) instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i

    a) nie dotyczy budynków jednorodzinnych ale b) i c) jak najbardziej

    Czyli 20 kontroli instalacji gazowej ten budynek przejść powinien od momentu
    zrobienia tej instalacji;)

    > spuść trochę pary :-)

    fakt

  • 28. Data: 2019-11-27 15:09:43
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Nov 2019 04:51:47 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Sensowne podpowiedzi już dostałeś
    > A że Tobie nie pasują to trudno.

    Sensowne powiadasz...

    > Nie dalej jak tydzień temu robiłem odbiór przyłącza i wewnętzrnej instalacji i tez
    nikt z gazowni się nie pofatygował
    > Bo i po co?
    > Ich interesuje część do gazomierza.

    Poczytaj co naprodukował niejaki "Uzytkownik".

    > A to ponownie powodzenia życzę

    > No i?

    Co "no i"?

    > Na pieczątce przeczytaj. Powinno być.

    Jest tylko numer w stylu X/XXX/98, imie nazwisko i adres.

    > Zacytujesz odpowiedni zapis?

    Zacytuje ale nie w tej chwili,
    mam gdzieś skopiowaną tą Ustawę czy Rozporządzenie
    ale w tej chwili nie mam dostępu do dysku.

    > 20 lat ponoć pracował już i trzyma. Czyli gość solidnie to zrobił.
    Solidnie? Stosując pęknięta rurę?
    Co ty bierzesz?

    Trzyma?
    A ja nie wiem czy "trzyma".
    Może wentylacja jest dobra, bo akurat felerny "zakręt" ze szwem po
    zewnętrznej znajduje się 15 [cm] od wentylacji w łazience.

  • 29. Data: 2019-11-27 15:12:05
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Nov 2019 06:03:58 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Podstawę prawną że nie wolno pęknięć w rurach spawać podasz?

    Pisałem w innym miejscu - podam.

    Nie wolno stosować pękniętych rur ze szwem.

    > I trzęsło przez ostatnie 20 lat
    > A rura trzyma;)

    A może wentylacja dobra?

  • 30. Data: 2019-11-27 15:16:48
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Nov 2019 06:09:14 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > a) nie dotyczy budynków jednorodzinnych ale b) i c) jak najbardziej
    >
    > Czyli 20 kontroli instalacji gazowej ten budynek przejść powinien od
    > momentu zrobienia tej instalacji;)

    No i co z tego, że powinien?

    > fakt

    To, że nie było corocznych kontroli, nie usprawiedliwia "miszcza"
    który zastosował pękniętą rurę, która w dniu instalacji została pospawana.