  • 31. Data: 2019-11-27 15:23:41
    Temat: Re: Instalacja gazowa a rury ze szwem
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2019 15:08:08 UTC+1 użytkownik roman napisał:

    > Sensowne powiadasz...

    Dostałeś sensowne odpowiedzi ze z miszczem nic nie ugrasz.
    A instalację możesz ew poprawić/wymienić

    > Poczytaj co naprodukował niejaki "Uzytkownik".

    Konsekwencje wyolbrzymił. A co do reszty miał rację
    Przeczytaj co podlinkował budyń
    Art62 prawo budowlane

    > Co "no i"?

    Kolejne wcielenie Dantes-a itp po stylu rozmowy rozpoznaję

    > Solidnie? Stosując pęknięta rurę?
    > Co ty bierzesz?

    A nie trzyma 20lat? A skoro trzyma to solidne.

    > A ja nie wiem czy "trzyma".

    To sprawdź
    Mydło, pianka do golenia, czy czujnik gazu np

    > Może wentylacja jest dobra, bo akurat felerny "zakręt" ze szwem po
    > zewnętrznej znajduje się 15 [cm] od wentylacji w łazience.

    Sprawdzając szczelność wykryjesz to.

  • 32. Data: 2019-11-27 15:37:02
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Nov 2019 06:23:41 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Dostałeś sensowne odpowiedzi ze z miszczem nic nie ugrasz.

    Wystarczy, że straci uprawnienia.

    > A instalację możesz ew poprawić/wymienić

    > Konsekwencje wyolbrzymił. A co do reszty miał rację
    > Przeczytaj co podlinkował budyń
    > Art62 prawo budowlane

    A co grozi za "niemanie" kwitów "pokontrolnych",
    wkrótce byłemu właścicielowi budynku?

    > Kolejne wcielenie Dantes-a itp po stylu rozmowy rozpoznaję

    ???

    > A nie trzyma 20lat?
    A kto twierdzi że trzyma?

    > A skoro trzyma to solidne.

    > To sprawdź
    > Mydło, pianka do golenia, czy czujnik gazu np

    Codziennie? Po goleniu, w trakcie, czy przed?

    > Sprawdzając szczelność wykryjesz to.
    I tak codziennie? Czy tylko po dniach, w których były wstrząsy?

  • 33. Data: 2019-11-27 16:38:14
    Od: s...@g...com

    On Wednesday, 27 November 2019 07:49:24 UTC-6, Budyń wrote:

    > Art. 62. Pr. bud.
    > Kontrole obiektów budowlanych w czasie ich użytkowania
    > 1.
    > Obiekty budowlane powinny być w czasie ich użytkowania poddawane przez właściciela
    lub zarządcę kontroli:
    > 1)
    > okresowej, co najmniej raz w roku, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego:
    > a) elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy
    atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania
    obiektu,
    > b) instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska,
    > c) instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i
    wentylacyjnych);

    > spuść trochę pary :-)

    Standardowy przypadek:
    -przyszedlem zapytac o rade
    -wasze rady mi sie nie podobaja
    -zaczne sie wymadrzac zeby udowodnic ze wasze rady sa do dupy
    -nie tylko bede sie wymadrzac ale zaczne was probowac przekonywac
    -bede to robic po buracku

    Ja zazwyczaj odpadam jak widze punkt trzeci. Bo po kij sie ktos pyta jak wie lepiej?

  • 34. Data: 2019-11-27 17:01:31
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Nov 2019 07:38:14 -0800 (PST), s...@g...com napisał(a):

> [...]
    > -bede to robic po buracku
    >
    > Ja zazwyczaj odpadam jak widze punkt trzeci. Bo po kij sie ktos pyta jak

    Ocho, towarzystwo wzajemnej adoracji broni się jak może.

    A co mnie obchodzi, brak kontroli, kiedy jakiś pierdolony burak
    wykonuje instalacje gazowe z róry ze szwem (oczywiście dopuszczalne),
    która w dniu wykonywania instalacji była juz pęknięta (niedopuszczalne).

    Czego nie rozumiesz, sierotko umysłowa?

  • 35. Data: 2019-11-27 17:09:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-27 o 15:16, roman pisze:
    > To, że nie było corocznych kontroli, nie usprawiedliwia "miszcza"
    > który zastosował pękniętą rurę, która w dniu instalacji została pospawana.

    W czym problem, że pospawał? Prawo dopuszcza rury bez szwu i ze szwem
    skręcane i spawane. Ustawa nie określa, że spawać można te rury tylko i
    wyłącznie w poprzek po obwodzie. Rury mają być szczelne co potwierdzone
    jest po wykonaniu instalacji próbą szczelności i wystawieniem protokołu.
    Każda instalacja później raz do roku ma być sprawdzana.

    Czego jeszcze oczekujesz?

    Jeżeli dopiero nabyłeś ten dom to masz jeszcze mniej do gadania,
    ponieważ jeżeli miałeś zastrzeżenia co do instalacji to powinieneś je
    kierować do zbywającego, a nie do wykonawcy instalacji. Widziały gały co
    brały, a skoro się nie sprzeciwiały i u notariusza akt podpisały to
    dostały co widziały.

    Poza tym jak udowodnisz miszczowi, że instalacja nie była przerabiana
    czy też nie było wymienianego zaworu i rura pękła podczas jego wymiany?

  • 36. Data: 2019-11-27 17:13:38
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > -bede to robic po buracku
    >
    > Ja zazwyczaj odpadam jak widze punkt trzeci. Bo po kij sie ktos pyta jak

    Zdajesz sobie sprawę ile takich instalacji naprodukował "miszczu"
    przez 20 lat? Będziemy czekać na serię tragedii (bo to tereny górnicze)
    czy ktoś coś nim w końcu zrobi?
    Ale nie, widocznie trzeba bronić "kumpla" z branży "ręcamy y nogamy".
    Bo najważniejsze są kontrole, których nie było bo wszyscy mają
    na to wywalone.

  • 37. Data: 2019-11-27 17:17:42
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Nov 2019 17:09:20 +0100, Uzytkownik napisał(a):

    > W czym problem, że pospawał? Prawo dopuszcza rury bez szwu i ze szwem
    > skręcane i spawane. Ustawa nie określa, że spawać można te rury tylko i
    > wyłącznie w poprzek po obwodzie.

    Nie wolno stosować rur pękniętych.

    > [...]

    > Poza tym jak udowodnisz miszczowi, że instalacja nie była przerabiana

    Słyszałeś o czymś takim jak badania metalograficzne spoin?

    > czy też nie było wymienianego zaworu i rura pękła podczas jego wymiany?
    Nie ma żadnego zaworu w tym ciągu.

  • 38. Data: 2019-11-27 17:26:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-27 o 17:17, roman pisze:

    > Nie wolno stosować rur pękniętych.

    Potrafisz wskazać jakikolwiek zapis prawny, który tego zabrania?

    Poza tym rura nie była pęknięta lecz pospawana. Może miszcz ją pospawał
    tak na wszelki wypadek, żeby czasami kiedyś nie pękła w tym miejscu?

    Byłeś przy budowie tej instalacji, że wiesz co było i dlaczego tak
    miszcz zrobił?

    > Słyszałeś o czymś takim jak badania metalograficzne spoin?

    Słyszałem. A słyszałeś o "tymitunie?"

    > Nie ma żadnego zaworu w tym ciągu.

    No to może ktoś majtki wieszał i rura pękła na skutek przeciążenia?

  • 39. Data: 2019-11-27 17:28:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-27 o 17:13, roman pisze:
> [...]
    > Ale nie, widocznie trzeba bronić "kumpla" z branży "ręcamy y nogamy".
    > Bo najważniejsze są kontrole, których nie było bo wszyscy mają

    Skoro wszyscy mają "wywalone" to czego oczekujesz? Że spawacz poniesie
    konsekwencje Twojego szczególnego niedbalstwa?

  • 40. Data: 2019-11-27 17:36:49
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Nov 2019 17:26:39 +0100, Uzytkownik napisał(a):

    > Potrafisz wskazać jakikolwiek zapis prawny, który tego zabrania?

    Ustawa albo Rozporządzenie z lat '50/'60.

> [...]
    > tak na wszelki wypadek, żeby czasami kiedyś nie pękła w tym miejscu?
    >
    > Byłeś przy budowie tej instalacji, że wiesz co było i dlaczego tak

    Świadkowie byli.

    > Słyszałem. A słyszałeś o "tymitunie?"

    Yhm. Wiem już wszystko. Spierdalaj trollu.

    .