  • 1. Data: 2013-08-31 07:49:02
    Temat: Inteligentne mieszaknie w bloku z płyty ?
    Od: "Ewa" <*@*.pl>

    Mieszkam w M2 w bloku z wielkiej płyty z lat 70-tych.
    Jeszcze tej jesieni zamierzam zrobić remont i zastanawiam
    się jakie elementy "inteligentnego mieszkania' dałoby się
    zastosować?
    Proszę o rady.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2013-08-31 10:44:04
    Temat: Re: Inteligentne mieszaknie w bloku z płyty ?
    Od: pepe <w...@w...pl>

    W dniu 2013-08-31 07:49, Ewa pisze:
    > Mieszkam w M2 w bloku z wielkiej płyty

    sprzedac i uciekac, to sie nadaje na slamsy albo wyburzenia a nie remontow

  • 3. Data: 2013-09-01 10:42:34
    Od: "Ewa" <*@*.pl>

    > sprzedac i uciekac, to sie nadaje na slamsy albo wyburzenia a nie remontow

    Pomysł pewnie dobry, ale nierealny.
    Różnica w cenie między nowym mieszkaniem, nawet na rynku
    wtórnym, ale nie w wielkiej płycie, a obecnie posiadanym
    jest dla mnie nie do przeskoczenia. Kredytu nie dostanę.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 4. Data: 2013-09-01 11:45:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 31 sierpnia 2013 07:49:02 UTC+2 użytkownik Ewa napisał:
    > Proszę o rady.

    Zrobić porządną, bezpieczną i funkcjonalną instalację, a resztę kasy zainwestować w
    książki :>

    L.

  • 5. Data: 2013-09-02 09:24:31
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Ewa" <*@*.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeszcze tej jesieni zamierzam zrobić remont i zastanawiam
    > się jakie elementy "inteligentnego mieszkania' dałoby się

    Na początek wymiana kabli z aluminionwych na miedziane. Jeśli nie były wymianiane.
    Podział na obwody - 2 na pokój (gniazdka i oswietlenie). Jak jeszcze starczy kasy,
    czasu i energii na coś więcej to rozproszone sterowanie oświetleniem - przyda się
    jako
    emulator życia jak będziesz kilka dni po za domem.

    J.

  • 6. Data: 2013-09-02 10:47:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Monday, September 2, 2013 9:24:31 AM UTC+2, Jan Koval wrote:
    > przyda się jako
    > emulator życia jak będziesz kilka dni po za domem.

    Emulator życia w bloku? No ja Cię proszę :>

    L.

  • 7. Data: 2013-09-02 10:57:50
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Emulator życia w bloku? No ja Cię proszę :>
    No taki na jedną klitkę. Nie klatkę (schodową). ;-)

    J.

  • 8. Data: 2013-09-02 22:13:39
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Ewa wrote:
> [...]
    > Jeszcze tej jesieni zamierzam zrobić remont i zastanawiam
    > się jakie elementy "inteligentnego mieszkania' dałoby się

    Nic, jakies ledowe ladne, dyskretne podswietlenia, halogenki itp. Inteligencja
    w tam bloku? Wystarczy wlacznik swiatla na pilota :)
    Ukrycei wszelakich licznikow i skrzynek rodzielczych?

  • 9. Data: 2013-09-04 10:34:34
    Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>

    "Jan Koval" <j...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > przyda się jako
    > emulator życia jak będziesz kilka dni po za domem.

    Nie wiem jak duże to mieszkanie, ale położył bym również Ethernet. Żadne
    WiFi nie zastąpi dobrego kabla. Puszki podtynkowe nie będa szpecić, a
    porządna sięć 1 GB bedzie wdzięczna. Jak Ethernet, to i kable audio można
    ładnie "zapuszkować". Taki systemik 7.1 potrafi bardzo "zakablować"
    mieszkanie. Przy takim kompleksowym remoncie mieszkania (wymiana kabli itd.)
    to położył bym w bruzdach na wysokości ok. 15 cm od podłogi puste rurki
    "peszel" na przyszłościowe pomysły. Żeby bruzdy nie były zbyt głębokie można
    dać np. 2 rurki obok siebie. Tak dookołą pomieszczeń z pustymi puszkami.
    Wstępnie można je nawet zatapetować.

  • 10. Data: 2013-09-04 14:19:30
    Od: "Ewa" <*@*.pl>

    Bardzo dziękuję za wszystkie rady.
    Wygodne byłoby jeszcze "zautoatyzowanie" zasłaniania
    okien. W tej chwili mam zasłony, które przesuwam ręcznie.
    Mieszkanie nie należy do najjaśniejszych, więc nie zakładałam
    żaluzji, bo trzeba by je na dzień całkowicie podciągać.
    Marzy mi się jakiś wygodny automat.

    Pozdrawiam
    Ewa