  • 11. Data: 2009-07-07 21:52:06
    Temat: Re: Izolacja słupów
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    news:h30ffe$7c3$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Beton jest trwalszy?? To co zabije pręty?
    > (sądzę, że aby pozbyć sie preta f12-16 potrzeba duuuużo czasu)
    >
    > --
    > Mariusz

    kapilarne podciaganie wody
    woda jest rozpuszczalnikiem
    wszytkiego
    kwestia czasu

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 12. Data: 2009-07-08 02:48:59
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

    > Witam.
    > Jestem na etapie ścian parteru. W projekcie jest kilka betonowych słupów.
    W tych miejscach, z fundamentów, wystają pręty zbrojenia. Murarze zaczęli
    kłaść izolację poziomą ( dwie warstwy papy termozgrzewalnej ), przy czym
    miejsca słupów ominęli. Twierdzą, że nie mogą tam nic położyć, bo
    później beton z tego słupa musi się związać z fundamentem. Dla mnie jest
    to nielogiczne, bo w takim wypadku wilgoć z ziemi będzie podciągana przez
    ten słup i będzie zawilgacać ścianę. Zatem jakie jest poprawne
    rozwiązanie?
    > Pozdrawiam.
    >
    > Rick

    Czytalem dotychczasowe wpisy i musze orzec, ze murarze (na szczescie) maja
    troche wiecej wiedzy i wyobrazni od niektorych osob piszacych na grupie.
    Beton nie moze miec struktury tortu czy innego przekladanca; on jest glownym
    nosnikiem obciazenia, na kazdym centymetrze kwadratowym mozesz postawic 100
    lub wiecej kilo i on spoko to zniesie. Zbrojenie slupow stosuje sie w celu
    usztywnienia slupa, najwiekszym wrogiem nosnosci jest wyboczenie sie slupa i
    to zelazo temu ma zapobiec i skutecznie zapobiega. Owszem czesc naprezen
    przenosi tez stal zbrojeniowa ale to jest tylko niewielki procent jego
    nosnosci.
    Zatem beton slupa musi byc niejako galwanicznie zwiazany, a o ile juz nie
    zwiazany to nadlany na beton fundamentu i kropka. Korzystne bedzie przez
    zalaniem szalunku posmarowac beton fundamentu mleczkiem akrylowym, ktore
    zapewnia dobry kontakt i zwiazanie nowego betonu ze starym. W przypadku braku
    mleczka robi sie mieszanke pol na pol cementu z woda i tym mleczkiem
    cementowym bezposrednio przed zabetonowaniem smaruje sie "stary" beton.
    W celu zapobiezenia ew. podciagowi kapilarnemu nalezy slup lub przynajmniej
    10 - 20 cm warstwe denna slupa wykonac z betonu szczelnego,
    wodonieprzepuszczalnego i wodoodpornego. Sa takie betony, dwa lub trzy razy
    drozsze od normalnego, ale taki nalezy zastosowac. Nie trzeba tego przecie
    duzo. Mozna tez taki beton od bidy wykonac samemu przez dodanie do zwyklego
    betonu "szklanej wody" czyli szkla wodnego. Dawno temu raz to robilem i to
    dziala skutecznie ale pamiec mam dobra tyle, ze krotka i za chiny nie moge
    sobie przypomniec receptury. Musisz poszukac sam, nie jest to trudne a bedzie
    chyba najtansze. Z tym, ze moga powstac wykwity, zatem nowe preparaty
    uszczelniajace beton beda zapewne lepsze. Byc moze Twoi murarze znaja sie na
    tym i z pol litra tej szklanej wody do betonu wrzucanego na dno szalunku
    kapna?
    Pzdr.
    Tornad

  • 13. Data: 2009-07-08 07:51:12
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Poniżej wprawdzie piszą o murze z cegły, ale beton chyba też jest
    dobrym nośnikiem. Wystarczy, że podciągnie tylko na 20 cm, to wtedy
    ściana przylegająca do tych słupów też przejmie tą wilgoć...

    cytat z
    http://www.elektroosmoza.com/technologia.php?page=el
    ektrofizyczny

    "...WILGOTNOŚĆ PODCIĄGANA KAPILARNIE

    -------------------

    ok. nie zrozumieliśy się z autorem. u mnie są to słupy wolnostojące
    podtrzymujące z zewnątrz konstrukcję dachu. mam też jeden w ścianie i
    przyglądnę mu sie dziś dokładniej. chyba faktycznie jest od spodu
    zaizolowany

    pzdr
    Piotr

  • 14. Data: 2009-07-08 10:03:59
    Od: Rick <r...@o...pl>

    On Wed, 08 Jul 2009 04:48:59 +0200
    "Tornad" <t...@v...pl> wrote:

> [...]
    > tym i z pol litra tej szklanej wody do betonu wrzucanego na dno szalunku

    Mówimy tutaj o słupie w ścianie, jego przekrój to 24x24 cm, a wysokość 3m. Czy w
    takim przypadku rzeczywiście te połączenie betonu fundament-słup pełni aż taką
    istotną rolę ? Wydaje mi się, że kluczem jest tutaj zbrojenie. Poza tym, ten słup na
    całej wysokości jest przewiązany ze ścianą.

    Rick

  • 15. Data: 2009-07-08 12:10:01
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    pełni aż taką istotną rolę ? Wydaje mi się, że kluczem jest tutaj
    zbrojenie. Poza tym, ten słup na całej wysokości jest przewiązany ze

    Jesli masz projekt to sprawdz wielkosc ociazenia obliczeniowego na ten slup a
    najlepiej zapytaj projektanta jak go przed ta kapilarnoscia zabezpieczyc. Ale
    nie wspominaj mu o tym, ze chcesz nadziac na te wystajace prety zbrojeniowe
    pape na lepiku, bo sobie na czole zacznie slimaki malowac.
    Pzdr.

  • 16. Data: 2009-07-08 12:18:00
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    >przy czym miejsca słupów ominęli. Twierdzą, że nie mogą tam nic położyć, bo
    >później beton z tego słupa musi się związać z fundamentem.

    Zaden beton nie zwiace z betonem juz zastyglym. Zawsze bedzie to warstwa na
    warstwie.
    Jedyne zwiazanie wytworzy zbrojenie, ktore przechodzi przez obie wartstwy.
    Powinni zasmolowac miejsce polaczenia, a nawet posmolowac, rzucic pape,
    ponownie posmolowac i lac slupy.

    pozdrawiam
    pluton

  • 17. Data: 2009-07-08 15:38:51
    Temat: Re: Izolacja s up w
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Powinni zasmolowac miejsce polaczenia, a nawet posmolowac, rzucic pape,

    Pozwolę się z tą poradą nie zgodzić. Izolacja z lepiku, nawet podwójna, położona na
    goły beton ulega przyspieszonemu zniszczeniu w czasie pracy budynku. Przynajmniej
    jedna warstwa lepiku powinna być z OBU stron osłonięta papą. Czyli;
    1) beton ściany fundamentowej / wieńca
    2) pierwszy lepik (nieobowiązkowo)
    3) papa
    4) lepik "główny" - dokładnie pokryć papę
    5) papa
    6) lepik górny (nieobowiązkowo)
    7) mur / beton ściany

    A najlepiej użyć gotowej papy fundamentowej czyli "kanapki" dwóch pap i lepiku.

  • 18. Data: 2009-07-08 17:14:01
    Od: Slawek <s...@g...com>

    nie stosuje się nigdy izolacji papowej czy powłokowej na betonie, na
    który idzie inny beton.Jeśli zachodzi taka potrzeba (np. w basenach)
    stosuje się specjalne systemy przekładek, ale nigdy nie jest to papa.
    W ogóle zjawisko kapilarnego podciągania wilgoci w betonie występuje
    na wysokość max. kilku centymetrów, a to dlatego że związki chemiczne
    betonu pod wpływem wody przybierają strukturę żelu i same się
    uszczelniają. Jeśli ktoś koniecznie się upiera żeby zaizolować
    fundament od słupa (choć nie jest to konieczne, chyba że komuś zależy
    aby trwałość wynosiła 300 lat zamiast 200, mnie to mowiąc szczerze
    rybka) to smaruje się izolacją chemiczną na bazie związków cementu,
    np. Aqua-fin, Max-seal czy Ceresit bodajże CT50.

  • 19. Data: 2009-07-09 07:04:51
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Pozwolę się z tą poradą nie zgodzić.

    Czemu ? Przecież postulowałem prawie to samo
    (prawie robi różnicę :), czyli beton, lepik, papa, lepik, beton.

    W każdym razie kiedy będę robił u siebie, na pewno
    zrobię według Twojego przepisu.

    pozdrawiam
    pluton

  • 20. Data: 2009-07-09 07:07:22
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    rybka) to smaruje się izolacją chemiczną na bazie związków cementu,
    np. Aqua-fin, Max-seal czy Ceresit bodajże CT50.

    100 lat to też cenne, ale tu chyba bardziej chodzi o to, aby na słupie
    nie było śladów wilgoci, ani żeby otoczenie słupa (ściana) nie wysysało
    wilgoci ze słupa.

    pozdrawiam
    pluton