  • 21. Data: 2019-03-02 10:11:39
    Temat: Re: Jak to jest
    Od: l...@g...com

    Ciekawy przypadek, 2 do potęgi 10 recytuje bez zastanowienia a nie pamięta tabliczki
    mnożenia.

  • 22. Data: 2019-03-02 10:34:56
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 02 Mar 2019 01:11:39 -0800, losspistolss wrote:
    > Ciekawy przypadek, 2 do potęgi 10 recytuje bez zastanowienia a nie
    > pamięta tabliczki mnożenia.

    Jak człowiek coś robi cały czas, to zapamiętuje. Z potęgami dwójki
    pracuję na co dzień, więc mózg to sobie zaszufladkował aby było zawsze
    pod ręką. Natomiast mnożenie... ciężko mi sobie przypomnieć kiedy
    ostatnio potrzebowałem wyniku 5x7 (to akurat prosta sprawa -> tyle co
    70/2) :)

    Mateusz

  • 23. Data: 2019-03-02 12:01:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 2 marca 2019 09:16:05 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > No to ja widocznie upośledzony jestem,

    wygląda na to zes jakis matematyczny dyslektyk, co samo w sobie nie jest niczym złym,
    ot zdarza się. Złym sie stanie gdy ktos tobie podobny dopadnie sie
    do tworzenia programów nauczania.

    > A wracając do tematu dzieci - jasne, ćwiczenie pamięci może mieć sens,
    > ale dlaczego zaśmiecać młodym ludziom pamięć rzeczami, które w żaden
    > sposób im się w życiu nie przydadzą? Żeby w wieku 40 lat mogły się
    > popisać przed dzieciakiem sąsiada że "Redutę Ordona" pamiętają?

    mozna cwiczyś pamięc zapamietując dowolne rzeczy np szereg przypadkowych liczb. Tyle
    ze znacznie korzystniej jest zapamiętywać wiersze - masz dwa w jednym, pamięć i
    kulturę.

    b.

  • 24. Data: 2019-03-02 12:52:41
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 02 Mar 2019 03:01:42 -0800, Budyń wrote:
    > wygląda na to zes jakis matematyczny dyslektyk

    Budyniu! Gdzieś ty był 30 lat temu, kiedy Pani Zofia się nade mną
    pastwiła??? No ale wtedy jeszcze tych wszystkich "dys-chorób" nie było,
    to jeden z tych nowożytnych wynalazków. :)

    Mateusz

  • 25. Data: 2019-03-02 14:56:42
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.

    > mnożenia czy data bitwy pod Grunwaldem szkoda pamięci - i nie mówię, że
    > to nie są istotne sprawy - mówię tylko, że wkuwanie ich na blachę nie ma
    > najmniejszego sensu.
    Śmieszna sprawa, ale czasami zdarza się reset systemu.Po udarze wszystkiego
    musiałem się uczyć od nowa.Od nauki pisania i głośnego czytania.
    To musiało chyba śmiesznie wyglądać: siwy facet siedzi w lesie i głośno duka
    wierszyki na dzieci. To było na terenie szpitala psychiatrycznego zresztą.
    Nie zapomnę wyrazu twarzy człowieka, który mnie tam spotkał- obszedł mnie
    dużym łukiem.
    Dlaczego o tym piszę? Dlatego, że rzeczy , które kiedyś pamiętałem, przyszły
    mi dość łatwo.Zaczynałem od wierszyków Tuwima- rzeczy, które zna
    każdy.Właśnie tabliczka mnożenia pozwoliła mi załapać umiejętność liczenia
    pieniędzy, czy zamiany jednostek.
    Więc - i ja moje wnuki uczę teraz na pamięć rzeczy niekoniecznie
    potrzebnych.Nie dlatego, że te rzeczy są potrzebne, ale dla ćwiczenia
    pamięci.Żeby na starość mogli krzyżówki rozwiązywać, a nie tylko patrzeć
    na nazwisko Niemca, który im pamięć zabrał.
    Pozdro.abomito

  • 26. Data: 2019-03-02 22:07:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 marca 2019 17:25:31 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > Niestety, młodzież jest coraz gorzej wykształcona, i to nie wina młodziezy tylko
    systemu edukacyjnego. Przyszedł niedawno młody i mówi ze redutę ordona ma przeczytać
    - no to ja mu jadę z pamięci - oczy miał duze :-)

    Zakończyłeś recytację na "jako morza brzegi" czy dalej pamiętasz?

  • 27. Data: 2019-03-02 22:26:06
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 2 marca 2019 22:07:25 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    systemu edukacyjnego. Przyszedł niedawno młody i mówi ze redutę ordona ma przeczytać
    - no to ja mu jadę z pamięci - oczy miał duze :-)

    > Zakończyłeś recytację na "jako morza brzegi" czy dalej pamiętasz?

    na młodego tyle wystarczyło :-)

    b.

  • 28. Data: 2019-03-02 22:44:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    Nie ma to jak wrażenie wywołać?

  • 29. Data: 2019-03-03 08:41:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Budyniu! Gdzieś ty był 30 lat temu, kiedy Pani Zofia się nade mną
    > pastwiła??? No ale wtedy jeszcze tych wszystkich "dys-chorób" nie było,
    > to jeden z tych nowożytnych wynalazków. :)
    Ludzie kochani. A po co nam nauka ortografii? To jest dopiero
    marnotrawienie czasu w życiu i potencjału dzieci. 75% jezyka polskiego i
    50% histoii do kosza. Na zakończenie edukacji powinien być egzamin w
    którym uczeń wypełnia zeznania podatkowe, pisze treść sprawy do sądu,
    oblicza ile farby potrzebuje na pomalowanie mieszkania, przeprowadza
    pierwszą pomoc w wypadku.
    ToMasz

  • 30. Data: 2019-03-03 09:26:44
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 marca 2019 08:41:41 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > którym uczeń wypełnia zeznania podatkowe, pisze treść sprawy do sądu,
    > oblicza ile farby potrzebuje na pomalowanie mieszkania, przeprowadza

    domyslam się ze ty tak na powaznie

    b.