  • 21. Data: 2019-07-10 00:47:03
    Temat: Re: Jaka jest wydajność pianki rozprężnej?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Raczej tylko mowil. Ludzie rozne rzeczy mowia jak chca sie popisac. Pocisk 7,62 wazy
    1/3 tego co strzala do ciezkiego luku. Ale porusza sie minimum 10 razy szybciej niz
    strzala. Na dodatek pocisk ma oplywowy ksztalt i porusza sie po lini srubowej a
    strzala lotki ktore ja hamuja. W chwili opuszczenia lufy typowy pocisk 7,62 ma
    energie ze 30 razy wieksza niz strzala po wystrzeleniu z luku. We wzorze na energie
    predkosc jest do kwadratu.

  • 22. Data: 2019-07-10 09:38:51
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 06.07.2019 o 11:15, Marcin N pisze:
    > Przyszedł mi do głowy pomysł:
    > chcę zrobić chwytak do strzał (łuczniczych). Piankowy kosztuje stówę
    Słomianka o średnicy 80 cm kosztuje niecałą stówkę wraz z wysyłką, a
    metrowa ok. 115 więc nie ma co kombinować z piankami. Moją słomiankę po
    ponad 10 latach wyrzuciłem, chociaż była w dobrym stanie mimo
    przechowywania pod balkonem, gdzie deszcz zacina, mróz i słońce.
    Jak masz jakiś bardzo silny łuk, to dasz dwie słomianki.
    Chwytak piankowy będzie się wykruszał i w końcu w miejscu, gdzie
    najczęściej trafiają strzały będzie pusto, a przy słomiance nic takiego
    się nie dzieje.
    Jacek

  • 23. Data: 2019-07-10 18:05:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    energie ze 30 razy wieksza niz strzala po wystrzeleniu z luku. We wzorze na energie

    Masa strzały to około 30g. Prędkość strzały dochodzi do 100 m/s Energia
    strzału około 150J.
    Masa pocisku 9mm 7-8g. Prędkość 300-400 m/s, Energia strzału około 500-600J.

    Ciężki pocisk wolniej wytraca energię w locie od lekkiego. Leci wolniej
    więc opór powietrza wolniej go wyhamowuje.

    --
    MN

  • 24. Data: 2019-07-10 19:25:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pociskiem pistoletowym 9mm o energii wiekszej szesc razy od energii strzaly
    maksymalnie da sie przebic jednego czlowieka i pocisk zostanie w drugim. Oczywiscie
    pod warunkiem ze pocisk nie trafi w kosci. To jak strzala o szesc razy mniejszej
    energii moze przebic kilku ludzi? Przy okazji. Wzialem do porownania niezbyt silna
    amunicje. 7.62x39 to stadardowa najpopularniejsza na swiecie amunicja karabinowa.
    Przyjalem rowniez stosunkowo duza predkosc strzaly. Twoje 100m/s predkosci strzaly
    jest w stanie zrobic kilka osob na Swiecie. Szkola sie latami. Jak normalny ludek
    wystrzeli z predkoscia 35m/s to nalezy uznac to jako sukces. I dlatego pytam jak to
    mozliwe ze strzala przebije kilka osob a pocisk ktory dales jako przyklad, majacy
    kilkanasie razy wieksza energie niz strzala, moze nie przebic jednej osoby. Odpowiedz
    jest prosta. Tamten co mowil nie wiedzial co mowi. A Ty zamiast uznac ze fizyka w tym
    przypadku nie klamie brniesz w glupote z wymyslaniem nierealnych przykladow. Zanim
    cos napiszesz to sie zastanow bo inaczej jak Lisciasty bedziesz wychodzil na glupka.

  • 25. Data: 2019-07-10 19:59:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    cos napiszesz to sie zastanow bo inaczej jak Lisciasty bedziesz wychodzil na glupka.

    Ja? Mnie nie mieszaj w Wasze spory. Ja tylko wykazałem, że Twoje
    twierdzenie jakoby pistolet miał 30x większą energię od strzały - jest
    nieprawdziwe. Teraz zszedłeś do 6x, co dalej jest zawyżone, ale na
    rozsądnym poziomie.

    Nie uważam, że strzała przebije kilku ludzi ale bez problemu zabiłaby
    dwóch. Bloczkowy łuk myśliwski bez problemu przebija dzika na wylot.

    100 m/s jest osiągalne dość łatwo. Łuki bloczkowe to wynalazek z lat 60,
    który ma same zalety - w tym łatwość utrzymania napiętej cięciwy. Poza
    tym jest mniejszy, celniejszy, mniej awaryjny od łuku klasycznego. Nie
    trzeba ćwiczyć latami, żeby nabyć zręczności w jego używaniu.

    --
    MN

  • 26. Data: 2019-07-10 21:38:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja nie pisalem o pistolecie za to ty o jakims legendarnym luku. Osiagniecie 100m/s z
    luku jest praktycznie osiagalne ale mozliwe jak wystepowanie murzynow albinosow.
    Oczywiscie mozesz wierzyc w kazda bzdure. W to ze dzika mozna przebic strzala na
    wylot tez mozesz wierzyc. Mozesz jeszcze wierzyc w wiele rzeczy. W plaska Ziemie na
    przyklad mozesz wierzyc. Pasuje Ci bycie w klubie przymulow Lisciastego to sobie
    badz.

  • 27. Data: 2019-07-10 21:47:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 10 lipca 2019 21:38:43 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Ja nie pisalem o pistolecie za to ty o jakims legendarnym luku. Osiagniecie
    > 100m/s z luku jest praktycznie osiagalne ale mozliwe jak wystepowanie murzynow
    > albinosow.

    Osiągnięcie 330 fps (100 m/s) na łuku tatarskim czy innym refleksyjnym
    to nie są żadne czary. Bloczkowym można spokojnie pocisnąć 350 fps i więcej.
    To gdzie masz tą metropolię pełną murzynów albinosów? :>

    > Pasuje Ci bycie w klubie przymulow Lisciastego to sobie badz.

    Jak się jest głąbem który się na danym temacie nie zna to się sięga
    po inwektywy. Nic w tym nowego :]

    L.

  • 28. Data: 2019-07-10 21:56:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-07-10 o 21:47, Lisciasty pisze:
    > Osiągnięcie 330 fps (100 m/s) na łuku tatarskim czy innym refleksyjnym
    > to nie są żadne czary. Bloczkowym można spokojnie pocisnąć 350 fps i więcej.
    > To gdzie masz tą metropolię pełną murzynów albinosów? :>

    WOW. Znalazł się fachowiec od wszystkiego. Tylko, że gówno wiesz na ten
    temat i piszesz bzdury.

    I to właśnie robisz.

  • 29. Data: 2019-07-10 21:56:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Osiągnięcie 330 fps (100 m/s) na łuku tatarskim czy innym refleksyjnym
    > to nie są żadne czary. Bloczkowym można spokojnie pocisnąć 350 fps
    > i więcej. To gdzie masz tą metropolię pełną murzynów albinosów? :>

    Albinizm u mieszkańców Afryki jest o rząd wielkości częstszy niż
    u Europejczyków (niestety -- bo konsekwencje bardziej dotkliwe).

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2019-07-10 22:29:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wczesniej ci Lisciasty napisalem zebys sie odpierdolil. To byla dobra rada. Miales
    wybor i zle wybrales. Gdzie ci albinosi? W Twoim pustym lbie pomiedzy tymi co
    wypuszczaja strzaly z luku co maja 100m/s a Twoim arkuszem kalkulacyjnym z
    wyliczeniem ze fotowoltaika to super interes dla tego co sobie ja zalozy.