  • 21. Data: 2010-12-29 12:36:51
    Temat: Re: Jedna czy dwie tyaryfy
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 28 Gru, 16:24, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisa w wiadomo
    cinews:ifcskl$v7$1@news.onet.pl...> I czekam oczywiscie na wasze spostrze enia i
    zapraszam do dyskusji

    siebiehttp://www.voila.pl/468/t4w4t/

    > I wychodzi e na G12 zaoszczedzi bym ok 30z miesi cznie
    > Na G12W pewnie jeszcze wi cej ale tego nie przelicza em

    Masz tam blad - wszystkie ceny pod G11 mnozysz przez pole G4 w ktorym
    masz cene G12 w dzien. Powinienes mnozyc przez E6 gdzie masz cene G11
    cala dobe. Po korekcie roznica na korzysc G12 wychodzi 7,39 pln :)

    U mnie w vattenfallu na slasku prad kosztuje tyle (wszystko z VAT -
    brutto, "na gotowo"):

    - G11: cala dobe / 0,45 pln + oplata stala miesieczna 8,5 pln
    - G12: w dzien: 0,54 pln, w nocy: 0,29 pln + oplata stala miesieczna:
    10,5 pln
    - G12e: w dzien: 0,48 pln, w nocy: 0,28 pln + oplata stala miesieczna:
    25 pln

    Dolozylem sobie do Twojego arkusza moje ogrzewanie ktore zzera ok 15
    tys kWh na rok - czyli sredniomiesiecznie 1250 kWh, spokojnie 80% z
    tego moge zejsc do tanszej nocnej taryfy - wychodzi 42kWh / dobe, wiec
    wpisze moc 4,2kW i 8h w nocy, 2h w dzien.. Reszta podobnie jak u
    Ciebie.

    Po korekcie cen do moich vattenfallowych wyszlo mi:

    - G11: 691,33 pln, tj. 8295 pln / rok
    - G12: 550,97 pln, tj. 6611 pln / rok
    - G12e: 529,85 pln, tj. 6358 pln / rok

    Mysle ze moglbym nawet sprobowac przejsc na ogrzewanie 100% w II
    taryfie (w ewentualnych kilka bardzo mroznych dni zawsze zostaje
    odpalenie kominka na 3-4h ;-) Wtedy G12e wychodzi 479,45 pln / mc
    czyli 5753 pln / rok. Calkiem fajnie :)

    Ide dzwonic do Vattenfalla o przepiecie na G12e - dzieki za formularz,
    mi sie nie chcialo liczyc a tu widze ze oszczednosci moga byc
    spore :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2010-12-29 12:38:43
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Gru, 11:58, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > http://www.voila.pl/488/1cw6d/
    >
    > Poprawiona tabelka i doda em zestawienie dla G12W

    Poprawiona a dalej G11 zle liczysz :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2010-12-29 12:42:47
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Gru, 13:38, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > Poprawiona a dalej G11 zle liczysz :-)

    OK Michal byl szybszy, zanim wszystko poprzeliczalem juz byla
    odpowiedz o bledzie ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2010-12-29 12:43:07
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > ">
    > Oj bo się zdziwisz.

    Tu akurat się nie zdziwię.
    Godziny te obowiazują przez cały rok

    Krzysiek

  • 25. Data: 2010-12-29 13:01:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    x.googlegroups.com...
    > On 28 Gru, 16:24, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > Ide dzwonic do Vattenfalla o przepiecie na G12e - dzieki za formularz,
    > mi sie nie chcialo liczyc a tu widze ze oszczednosci moga byc
    > spore :-)

    Dodaj sobie jeszcze went mech/reku, one chodza cala dobe wiec w g12 beda
    tansze

  • 26. Data: 2010-12-29 13:57:46
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Wg moich szacunków oraz poprawionej tabelki wątkodawcy nawet mniej,
    > jakąś dychę...

    > Prisajzli.

    Bez zmiany stylu życia niektórym wyjdzie taniej.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 27. Data: 2010-12-29 14:00:33
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Pierzesz i prasujesz po 23 (w lecie)? Czy przed 7 rano?

    Przy praniu nie musisz być obecny. Każda pralka ma obecnie timer. Ustawiasz
    i zapominasz.
    Prasowanie robisz w dzień, kiedy tylko masz ochotę olewając taryfy. Proste?

  • 28. Data: 2010-12-29 14:52:28
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Pierzesz i prasujesz po 23 (w lecie)? Czy przed 7 rano?

    A czemu po 23? Taniej jest już od 22

    15 minut pracy zelazka to koszt 15gr w G11. W G12 w droższej taryfie to
    koszt 18gr. 3 grosze na dziennie * 30dni to 90 groszy.
    Nie warto w G12 z prasowaniem czekać na "tańsze godziny" Chociaz moja zona
    prasuje często przed 6 rano więc 3grosze w kieszeni;)))

    Ciągle licze/ przeliczam i chyba sie zdecyduje na G12 lub G12W od nowego
    roku.
    Ale kazdy sam sobie powinien to przekalkulowac wg swoich zwyczajów.

    Krzysiek

  • 29. Data: 2010-12-29 16:44:00
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    > Bez zmiany stylu życia niektórym wyjdzie taniej.

    Ty się nie liczysz.

    Marek

  • 30. Data: 2010-12-29 16:55:35
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    > W moim przypadku nie kupowałbym żadnych zegarów.
    > Tylko przy zmywarce i pralce musiałbym pilnowac aby chodziły w drugiej
    > taryfie.
    > zmywarka ma swój programator, pralki tez maja- moja akurat nie ma ale nie
    > problem dla żony włączać pranie o 13tej

    Będziesz więc czekał do 23:00 z praniem? Zresztą ile jest na rynku pralek czy
    zmywarek które po dostarczeniu napięcia z programatora zaczną cykl prania lub
    zmywania? Coś mi się wydaje że trzeba to ręcznie często zrobić gdyż w wielu
    urządzeniach jest magiczny przycisk START.

    > Kwestia zmiany taryfy wymaga przemyślenie więc m.in po to załozyłem ten watek

    Pomijasz komfort życia. Życie taryfiarza jest zmorą psychiczną jak życie
    kredyciarza.

    > No i druga powazniejsz sprawa, w 2012 planuje rozpocząc budowe drugiego domu i
    > bardzo poważnie zastanawiam się nad ogrzewaniem go prądem. Wszędzie podłogówka
    > i albo elektryczne maty grzejne albo duży bufor grzany w drugiej taryfie i
    > podłogówka tradycyjna wodna.

    Ja bym się w żadne maty nie pchał. Jeśli ogrzewanie prądem to mimo to w podłodze
    rurki z wodą. Kocioł elektryczny to możesz sobie nawet sam zrobić :)
    W ten sposób wiem że jak coś się podzieje z cenami prądu to mogę dostawić kocioł
    na jakieś paliwo i grzać normalnie a nie zrywać włosów że w podłodze zatopione
    bezużyteczne druty. Druga sprawa to obecność rurek z wodą w podłodze podwyższa
    znacząco zdolność akumulacji podłogi. Grzejąc matami podłoga po prostu nie
    będzie napewno tak długo ciepła jak podłoga z rurami z wodą.

    Marek