  • 21. Data: 2020-07-09 21:25:00
    Temat: Re: Jestem Kadar
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > "Morcilla"? Hiszpanie co prawda najwyraźniej inaczej to jedzą niż inne
    > nacje, ale to chyba jednak to. Nie żebym się jakoś szczególnie znał w
    > temacie.

    Jak wiadomo, wszystko zaczęło się od Duńczyków. U nas w XVII wieku
    jeszcze tego wynalazku nie znano. Tak oto rzecz opisuje Jan Chryzostom
    Pasek, będący w Danii w delegacji:

    Wołu, wieprza albo barana kiedy zabiją, to najmniejszej krople
    krwie nie zepsują, ale ją wytoczą w naczynie; namieszawszy w to
    krup jęczmiennych albo tatarczanych to tym kiszki owego bydlęcia
    nadzieją, razem w kotle uwarzą i osnują to wieńcem na wielkiej
    misie i tak to na stole stawiają przy każdom obiedzie i jedzą za
    wielki specyjał. Etiam i w domach szlacheckich tak czynią; i mnie
    częstowano tym do uprzykrzania, ażem powiedział, że się Polakom
    tego jeść nie godzi, boby nam psi nieprzyjaciołmi byli, gdyż to
    ich potrawa.

    Dania w pół drogi między Polską a Hiszpanią, poszło widać w obie strony.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2020-07-09 22:35:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-09 o 20:06, collie pisze:

    > Napisz, Mistrzu, co trzeba zrobić, by zablokować sobie smartfona
    > z Androidem, ale bez konta Google.
    Takiego nie zablokujesz. To gogle blokuje telefon.

    Albowiem usunąłem ongiś takie
    > konto ze smartfona, a on dalej działa. No, chyba że jest zablokowany
    > a ja o tym nie wiem.

    Jak nie masz konta to nie ma problemu z blokadą, ale za to żadnej
    aplikacji bankowej czy inpost nie zainstalujesz.

    --
    Janusz

  • 23. Data: 2020-07-09 22:39:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-09 o 19:58, KIKI pisze:

    > Ma bana na serial androida/imei/imsi na cokolwiek co się identyfikuje i
    > nie założy konta jak dostał bana. Tak się właśnie kończy posiadanie kont
    > w tym kont bankowych.

    Dokładnie, a że ślad po koncie zostaje to nowego nie załozysz.
    Ale tel mi nie szkoda bo to on sam popieprzył system, tak że google się
    wysypało, chodził jak chciał, myślałem że uda się go uruchomić na tyle
    żeby odzyskać zdjęcia ale się nie udało. Karty sd były zaszyfrowane więc
    tu też klapa, trudno, mam nowy :)
    Teraz już przezornie zapisałem sobie konto i hasło :)

    --
    Janusz

  • 24. Data: 2020-07-09 22:43:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    końca mogę się od niego uwolnić.

    > Chyba nie chcesz powiedzieć że bez gogla, fejsbuka, windowsa nie da się
    > żyć? :) Zapewniam cię że się da i wcale temu diabłu palca nie musisz
    > podawać.

    Bez googla nic nie zainstalujesz :( więc się nie da, do reszty nikt nie
    zmusza. Kożystać z nich nie musisz, ja fb zablokowałem na tel podobnie
    jak twitery i inne gówna, ale google się nie da, masz chociażby mapę,
    reszty i tak nie używam, ale aplikacje bankowe tylko z googla
    zainstalujesz bo nigdzie indziej nie ma apki, podobnie z inpostem.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2020-07-10 08:59:38
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-09 o 22:35 +0200, Janusz napisał:
    > Jak nie masz konta to nie ma problemu z blokadą, ale za to żadnej
    > aplikacji bankowej czy inpost nie zainstalujesz.

    To nieprawda jest.

    https://apkpure.com/ma-banque/fr.creditagricole.andr
    oidapp

    https://apkpure.com/inpost-mobile/pl.inpost.inmobile

    Mateusz

  • 26. Data: 2020-07-10 09:48:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > To nieprawda jest.
    >
    > https://apkpure.com/ma-banque/fr.creditagricole.andr
    oidapp

    > https://apkpure.com/inpost-mobile/pl.inpost.inmobile
    >
    > Mateusz

    Naszej!!! nie francuskiej, ja mam pekao sa i jej nie ma, podobnie jak
    inpostu, wiem bo szukałem.

    --
    Janusz

  • 27. Data: 2020-07-10 09:55:00
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-10 o 09:48 +0200, Janusz napisał:

    > Naszej!!! nie francuskiej, ja mam pekao sa i jej nie ma

    Było doprecyzować "nie ma mojej" a nie "nie ma żadnej".

    > podobnie jak inpostu, wiem bo szukałem.

    A ten drugi link co go dałem to nie jest właśnie to?

    Mateusz

  • 28. Data: 2020-07-10 12:23:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Było doprecyzować "nie ma mojej" a nie "nie ma żadnej".

    > A ten drugi link co go dałem to nie jest właśnie to?
    A faktycznie, jakoś na ten serwer nie trafiłem.

    --
    Janusz

  • 29. Data: 2020-07-10 13:31:39
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-09 o 22:43 +0200, Janusz napisał:
    > ale aplikacje bankowe tylko z googla zainstalujesz bo nigdzie indziej
    > nie ma apki, podobnie z inpostem.

    Do paczkomatów już dałem linka wcześniej, a do swojego banku masz
    zdaje się tutaj:

    https://apkpure.com/peopay/softax.pekao.powerpay

    Mateusz

  • 30. Data: 2020-07-11 20:57:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Do paczkomatów już dałem linka wcześniej, a do swojego banku masz
    > zdaje się tutaj:
    >
    > https://apkpure.com/peopay/softax.pekao.powerpay
    >
    > Mateusz

    No ok, już pisałem że jakoś przegapiłem ten serwer.

    --
    Janusz