  • 71. Data: 2020-12-11 14:18:31
    Temat: Re: Kamera do monitoringu
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tego nie wiem, ale NAS-y jako takie nie są wolne od zagrożeń typu ransomware czy
    podobnych.

    -----

  • 72. Data: 2020-12-11 20:19:32
    Od: - <s...@g...com>

    piątek, 11 grudnia 2020 o 03:35:13 UTC-6 Sir_Robak napisał(a):

    > A kamery IP podpięte do nasa jako rejestratora będą w miarę bezpieczne?

    Zalezy.
    Jak calosc bedzie nie wypuszczac ruchu na zewnatrz bez odpowednich zabezpieczen to
    spoko.
    Jak ruch bedzie wychodzic to duzo zalezy od tego co to za NAS.

    Nie ma reguly. To sa uroki aktualnego "internetu rzeczy". Producenci maja w dupie czy
    Twoje dane wyciekna czy ktos ci zasadzi malware albo zaszyfruje dane.
    Aby udowodnic ktoredy wlamywacz wszedl trzeba sie nakombinowac a i tak wygranie
    sprawy w sadzie z dostawca takiego NAS-a jest malo prawdopodobne.

    Rada dla zwyklego czlowieka: Nie wypuszczaj ruchu z swojej sieci an zewnatrz. Wogole.

    Rada dla czlowieka ktory che nieco podlubac: Wybierz NAS ktory oferuje VPN. Jest
    szansa ze calosc bedzie latwa do ogarniecia i relatywnie bezpieczna. Nadal ryzykujesz
    ze dostawca VPN zostanie shakowany ale jest ona nizsza niz wlamanie do Twojej sieci
    jesli masz uslugi wystawione od tak.

    Rada dla kogos kto ma troche czasu i zdolnosci IT: Zbuduj sobie home server i
    zastosuj nieco praktyk bezpieczenstwa. Nawet biedne ssh i tunele po tymze ssh sa
    lepsze od wszystkiego co daja dostawcy nas (bez vpn) czy kamerek. Optymalnie jest
    sobie zmontowac VPN i ewentualnie sobie huba VPN na zewnatrz miec jesli nie masz
    statycznego IP.

  • 73. Data: 2020-12-21 13:53:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-12-11, Sir_Robak <s...@o...pl> wrote:

    > A kamery IP podpięte do nasa jako rejestratora będą w miarę bezpieczne?

    Chwilę mi zajęło zaskoczenie, o jakie NASA chodzi :) Powinny być
    bezpieczniejsze (przyjmując jakiś renomowany NAS), ale ten NAS musiałby
    robić za bramę, czyli kontrolować ruch do/z sieci, w której te kamery są,
    bo kamery są równie dziurawe jak NVRy.

    --
    Marcin