  • 11. Data: 2015-05-28 15:06:40
    Temat: Re: Kilka gniazd sieciowych na jednej skrętce
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-28 o 14:53, Budyń pisze:
    > wy madrale z internera moze takie bedziecie wiedziec - potrzebuje przedluzacz do
    USB zrobic tak z 15m, zadnych aktywnych cudów nie chcę.
    > Jak do tego wykorzystac skrętkę? Które pary wykorzystac do czego?

    Ja tam geniuszem od kabelków nie jestem, USB to bodajże 4 żyły w użyciu.
    Więc na logikę, to pewnie najlepiej byłoby użyć po jednej żyle z każdej
    pary. Ale...
    15 m to dużo jak na USB, więc nie wiem jak to będzie działać. Standard o
    ile dobrze pamiętam, mówi o połączeniu maks. 5 m między aktywnymi
    urządzeniami.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 12. Data: 2015-05-28 15:16:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 28 maja 2015 15:06:41 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    >
    > Ja tam geniuszem od kabelków nie jestem, USB to bodajże 4 żyły w użyciu.
    > Więc na logikę, to pewnie najlepiej byłoby użyć po jednej żyle z każdej

    a dzie tam - skrecanie jest po to aby eliminowac zaklócenia - zatem jedną pare dałbym
    sygnał D+, i D- a w drugą Vcc i Gnd. pozostałe dwie pary mozna by potraktowac tak
    samo i połączyc równolegle. Tyle ze to kombinacja -a moze ktos to wie :)

    > 15 m to dużo jak na USB, więc nie wiem jak to będzie działać. Standard o
    > ile dobrze pamiętam, mówi o połączeniu maks. 5 m między aktywnymi
    > urządzeniami.

    phi, gdybym wszystko robil ze standartami to bym sie zanudził na smierc :)

    b.

  • 13. Data: 2015-05-28 15:21:48
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-28 o 15:16, Budyń pisze:
> [...]
    tak samo i połączyc równolegle. Tyle ze to kombinacja -a moze ktos to wie :)

    No właśnie wiem. Dlatego sygnał dawałbym na jedną żyłę w parze, a drugą
    zostawiał właśnie jako ekran. Tak bodajże działa gigabit właśnie.

    > phi, gdybym wszystko robil ze standartami to bym sie zanudził na smierc :)

    Też powiedziałem, że może zadziała, bo w końcu niejedno połączenie
    skrętką mające 150 m na dobrych switchach/kartach działało też na
    FastEthernet chodziło.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 14. Data: 2015-05-28 17:30:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-05-28 14:41, Kżyho wrote:
    > Ja akurat niekoniecznie. Zależy oczywiście od zastosowań, ale do
    > czegokolwiek potrzebującego wyższego transferu WiFi sprawdza się
    > średnio.

    Przeciętne Wifi n x3 uzyskuje 150MBit co przekłada się z języka
    marketingowego na ludzi: jakieś 70MBit realnego transferu. To jest
    prawie tyle co tani drut.

    > A jeżeli jest to jeszcze blok czy okolica, gdzie tych sieci
    > jest dużo, to już w ogóle słabo.

    Nie wydaje mi się. Mieszkałem w bloku gdzie co mieszkanie to router.
    Rozwiązaniem były dłuższe anteny ;)

  • 15. Data: 2015-05-28 17:37:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-05-28 14:53, Budyń wrote:
    > wy madrale z internera moze takie bedziecie wiedziec - potrzebuje przedluzacz do
    USB zrobic tak z 15m

    Spadek napięcia na drutach bedzie widoczny i może poza klawiatura na usb
    1.0 nic na tym kablu się nie odpali co wymaga wiekszego prądu a i to
    uznamy za osiągnięcie. Jeśli chcesz sobie zrobić eksperyment to poświęć
    po 3 druty na vcc i 3 na gnd. Pozostałą *parą* puśc D+/D-. Idę o zakład
    że nie zadziała z uwagi na odbicia, niedopasowanie impedancji, spadki
    napięcia itp. Tam są MHz a to już nie jest zabawa dla elektryka z tasmą
    izolacyjną i obcinarką do drutu. Jesli na końcu bedzie wisieć karta Wifi
    to pamiętaj że mało co żre tak prąd jak one i szansa na jej pociągnięcie
    jest zerowa. Nawet dwumetrowy kabel czesto nie pozwala na pracę.

    Nie potrzebujesz przypadkiem routera/bridge z PoE?

  • 16. Data: 2015-05-28 18:00:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 28 maja 2015 17:37:19 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]
    > jest zerowa. Nawet dwumetrowy kabel czesto nie pozwala na pracę.
    >
    > Nie potrzebujesz przypadkiem routera/bridge z PoE?

    kamerki internetowe chciałem dac po obu stronach budynku :) No cóż - po prostu trzeba
    bedzie porobic próby terenowe.

    b.

  • 17. Data: 2015-05-28 23:21:48
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 28 May 2015 05:53:08 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

    > wy madrale z internera moze takie bedziecie wiedziec - potrzebuje przedluzacz do
    USB zrobic tak z 15m, zadnych aktywnych cudów nie chcę.

    Nie polecam. Już na trzech metrach cuda się dzieją, jeśli kabel jest
    kiepski, a co dopiero kombinacje na pięć razy dłuższej skrętce. W
    standardzie USB 1.1/2.0 masz max. 5 metrów, a w 3.0 z tego co widzę realnie
    jedynie 3 metry.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 18. Data: 2015-05-29 08:57:15
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 maja 2015 18:00:50 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > kamerki internetowe chciałem dac po obu stronach budynku :) No cóż - po prostu
    trzeba bedzie porobic próby terenowe.

    > b.

    Kamerki to łącz na UTP, do 50m nie ma problemów na pewno. Dużo droższe od tych tylko
    USB nie są.

    --
    ZZ@private

  • 19. Data: 2015-05-29 09:21:27
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 29 maja 2015 08:57:16 UTC+2 użytkownik ZbyszekZ napisał:

    trzeba bedzie porobic próby terenowe.

    > Kamerki to łącz na UTP, do 50m nie ma problemów na pewno. Dużo droższe od tych
    tylko USB nie są.

    zwykla i tania kamera usb kosztuje 20zł i technicznie nie potrzebuje lepszej. Linki
    do alternatywy poprosze bo nie widze. Chyba ze mówisz o tych po 300zł sztuka. Jesli
    tak to odpada.

    b.

  • 20. Data: 2015-05-29 09:41:49
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu piątek, 29 maja 2015 09:21:28 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    do alternatywy poprosze bo nie widze. Chyba ze mówisz o tych po 300zł sztuka. Jesli

    Fakt nie wiem co chcesz oglądać, założyłem coś ala monitoring.
    Kamerka za 20zł działa na pół metra, zastąpić może co najwyżej judasza w drzwiach.
    Moim zdaniem jeśli już coś zakładać to po to aby można było chociaż rysy twarzy
    rozpoznać, taka spełniająca moje warunki to trzeba jednak stówkę zapłacić.