  • 21. Data: 2015-05-29 09:54:05
    Temat: Re: Kilka gniazd sieciowych na jednej skrętce
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-05-29 09:21, Budyń wrote:
    > zwykla i tania kamera usb kosztuje 20zł i technicznie nie potrzebuje lepszej.

    Prawdopodobnie w tej cenie kupisz uzywaną kamerę DV. Jesli ma wyjście po
    wysokiej (niektore mają) to da sie to zapakować do karty TV. Jeśli ma po
    niskiej (każda ma) to też się da tylko że może nie bedzie idealnie super
    obraz na takiej odległości.

    Jakośc obrazu z DV jest lepsza niż z webcama. Wilgoć przypuszczam
    problemem nie jest skoro zakładasz uzycie chińskich kamerek usb.

    Plan B: kupić na kilogramy starych smarfonów z okolic Windows Mobile 6
    np ze zbitymi ekranami. Mają Wifi, wiec dostaniesz gotowca tylko soft
    instalować. Nie pomogę w szczegółach, ale znam kogoś kto tak zrobił i
    działa znakomicie.

  • 22. Data: 2015-05-29 12:21:48
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Przeciętne Wifi n x3 uzyskuje 150MBit co przekłada się z języka
    > marketingowego na ludzi: jakieś 70MBit realnego transferu. To jest
    > prawie tyle co tani drut.

    Ten realny na tym poziomie też różnie wygląda...
    Poza tym nawet jeżeli, to spróbuj sobie jakieś grube gigabajty
    przerzucić np. na NASa po takiej sieci.
    Owszem, do internetu w ogólnym pojęciu wystarcza, do jakichś bardziej
    specjalizowanych zastosowań nie ma nic lepszego niż kabel. Nawet
    FastEthernet jest zdecydowanie bardziej responsywny, że o prędkości
    gigabitu nie będę nawet wspominał.

    > Nie wydaje mi się. Mieszkałem w bloku gdzie co mieszkanie to router.
    > Rozwiązaniem były dłuższe anteny ;)

    Można kombinować z antenami, z odpowiednimi kanałami itp. Ale generalnie
    ogólnie zaszumione środowisko nie sprzyja dobrym transferom i pingom.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 23. Data: 2015-05-29 12:23:19
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-28 o 18:00, Budyń pisze:
> [...]
    USB zrobic tak z 15m

    > kamerki internetowe chciałem dac po obu stronach budynku :) No cóż - po prostu
    trzeba bedzie porobic próby terenowe.

    No to od tego masz kamery IP. Wtedy zwykła sieć na skrętce i pięknie bangla.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 24. Data: 2015-05-31 13:22:44
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-05-28 o 15:16, Budyń pisze:
> [...]
    USB zrobic tak z 15m, zadnych aktywnych cudów nie chcę.

    > a dzie tam - skrecanie jest po to aby eliminowac zaklócenia -
    >zatem jedną pare dałbym sygnał D+, i D- a w drugą Vcc i Gnd.
    I to powinno działać.

    > pozostałe dwie pary mozna by potraktowac tak samo i połączyc równolegle.
    Nie, zostaw je wolne albo zmasuj z jednej strony.

    Tylko używaj skrętki nieekranowanej FTP, zaekranowana może mieć zbyt
    duże pojemności na USB.

    --
    Pozdr

    Janusz_K