  • 21. Data: 2020-06-02 20:57:07
    Temat: Re: Klimatyzowanie czas zacząć
    Od: Marek G <m...@g...pl>

    Tue, 02 Jun 2020 09:53:48 +0200, "Irek.N." <t...@j...taki.jest>
    pisal(a):

    >Dzięki za info, znam rząd wielkości :)

    Miesiąc temu zlecałem dość łatwą instalację 2x GWH09QB-K6DNA5I Gree
    Lomo Eco. Z 8% VAT i zapłaciłem 5200 za hardware i montaż.
    Agregaty na opasce betonowej wokół domu, poziom 0, jednostki
    wewnętrzne zaraz za ścianą. Działają świetnie, póki co jako
    ogrzewanie. I taki jest ich główne przeznaczenie.

    Mam porównanie z LG Standard (od 5 lat w mieszkaniu z oknami
    połaciowymi) i nie widzę specjalnej różnicy.
    Może w trybie nocnym LG są nieco cichsze (albo śpię nieco dalej:-).
    Greka mam nad głową.

    Gdy wracamy w lecie po weekendzie mamy w mieszkaniu czasem 35C.
    Zejście do 25C LG-kom zajmuje godzinę. S09EQ w pokoju 17m2, S12EQ w
    open space 35m2.
    Nie używamy na okrągło, tylko w miarę potrzeb. Przy upałach ustawiam
    timer załączenia na godzinę przed powrotem z pracy.
    Roczny koszt energii dla klimatyzatorów nie przekracza 300 PLN.
    Weekendy spędzamy poza domem - stąd te Gree.

    --
    Pozdrawiam - Marek

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 22. Data: 2020-06-02 21:55:26
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    {ciach}
    Marku, bardzo dziękuję, cenne dane.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 23. Data: 2020-06-02 21:57:41
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Czasem lepiej zrobić dwie mniejsze jednostki zewnętrzne po dwie/trzy
    > jednostki wewnętrzne, krócej rury, itd.

    Też o tym pomyślałem, ale w takim przypadku jedna jednostka pracowała by
    na południowej stronie. W zimie może i dobrze, ale w lecie nie bardzo chyba.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 24. Data: 2020-06-03 07:52:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2020 o 21:57 Irek.N. <t...@j...taki.jest.pl> pisze:

    > Też o tym pomyślałem, ale w takim przypadku jedna jednostka pracowała by
    > na południowej stronie. W zimie może i dobrze, ale w lecie nie bardzo
    > chyba.

    Te same jednostki na południu Hiszpanii wiszą na południowej scianie lub
    stoją na dachu (gdzie w pełnym słońcu jest czasami ponad 50 st.) i pracują
    po kilkanaście lat bez żadnej awarii.
    Nasza południowa i tak jest lepsza niż u nich północna. Myślę, że nie ma
    czym się przejmować.

    TG

  • 25. Data: 2020-06-03 08:18:36
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

> [...]
    > pracują po kilkanaście lat bez żadnej awarii.
    > Nasza południowa i tak jest lepsza niż u nich północna. Myślę, że nie ma

    To też istotny argument.
    Czyli. W moim przypadku grzanie klimą raczej się nie zdarzy, ciepła mamy
    aż nadto, a w zimie co najwyżej COP ucierpi :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 26. Data: 2020-06-04 14:40:22
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    Dostałem ciekawą ofertę na Viessmann-a. Ktoś coś wie o jakości tych
    klimatyzatorów?

    Irek.N.

  • 27. Data: 2020-06-04 15:10:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2020 o 14:40 Irek.N. <t...@j...taki.jest> pisze:

    > Dostałem ciekawą ofertę na Viessmann-a. Ktoś coś wie o jakości tych
    > klimatyzatorów?
    >
    > Irek.N.

    starzy "klimiarze" gadają, że jak coś ma być wieczne to musi być Daikin,
    Toshiba, Fujitsu, Fuji Electric lub Mitsubisi. Do nich dostaniesz
    praktycznie każdą śrubkę po 20 latach.
    Pozostałe marki wybierasz te które mają najładniejszy kolor :-)

    TG

  • 28. Data: 2020-06-04 15:34:46
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 czerwca 2020 15:10:26 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > praktycznie każdą śrubkę po 20 latach.
    > Pozostałe marki wybierasz te które mają najładniejszy kolor :-)

    pan instalator powiedział dzis ze te chinczyki marki sevra to nie dojadą do hurtowni
    w przewidywalnym terminie wiec on proponuje "Aux" i zapewnia ze w srodku jest taki
    sam chińczyk jak poprzednio, podobno tylko plastiki inne.

    b.

  • 29. Data: 2020-06-04 18:01:31
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

> [...]
    jest taki sam chińczyk jak poprzednio, podobno tylko plastiki inne.

    Pewnie wszystko w chinach składane, więc całkiem możliwe że tylko
    projektową stroną się różnią. Ale..

    Na Daikina mnie nie stać (15k za małego splita?), Fuji(tsu) Mitsubishi,
    Toshiba, wszystkie cacy, ale wyglądają jak zaprojektowane 3 dekady temu.
    Samsung ze swoimi 21000 dziurek śliczny, ale czy ktokolwiek kto to
    projektował zastanawiał się jak toto czyścić? No i te żeberka od góry,
    miodzio przy sprzątaniu/czyszczeniu, więc podziękuję.
    Viessmann, Gree, nie mam zdania jeszcze.
    Za to Hyundai serii SILVER podoba mi się bardzo.
    3.5kW jednostka, bogato w filtrach, w miarę cichy i sprawny (co ciekawe
    co strona to inne parametry) i kosztuje tylko 2460 brutto przy 23%VAT.

    Ponawiam więc pytanie, może jednak Hyunday?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 30. Data: 2020-06-04 23:19:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 maja 2020 21:11:52 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:

    > W zamyśle mam założenie na północnej ścianie jednostkę zewnętrzną, a w
    > środku kilka wewnętrznych. Do wychłodzenia są 4 pomieszczenia (15 + 25 +

    Jak już do tego doszedłeś sam - taniej będzie 4 splity niż jeden multi.
    I bezpieczniej, jak coś padnie to tylko jeden pokój ;)

    Rok temu instalowałem w salonie (który jest częściowo otwarty na kuchnie i
    duży przedpokój) i praktycznie na cały ~110m2 zamieszkały parter mi to
    wystarcza. Na górze na poddaszu w tym roku będę montował kolejnego splita
    (w jednym z pokojów), a docelowo w drugim trzeciego. Instalator (zajmuje
    się klimami od lat) od razu mi powiedział, że multisplit będzie znacznie
    droższy i lepiej żebym brał oddzielne jednostki :)

    Ja mam LG 3,5kW - 3k pln z montażem + 500 pln pompka do skroplin + 500 pln
    za długie rury (ze 12m) i trudny montaż (przedścianka, podbitka etc).

    Klima to mus przy dzisiejszym klimacie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.