  • 1. Data: 2010-03-03 21:27:20
    Temat: Kociol kondensacyjny + komin Schiedel Avant
    Od: "m_s" <a...@a...za>

    Witam

    Mam pytanie co do podlaczenia kotla kondensacyjnego z kominem Schidel Avant.

    1) Czy sa z tym jakies problemy? Dzis jeden z instalatorow z jakim rozmawialem
    powiedzial ze jest problem z kondensatem z komina bo ne splywa do pieca tylko do
    odplywu i nie uzyska sie odzysku energi z kondesacji? Jakies to dziwne mi sie
    wydalo bo sadzilem ze cieplo ze spalin odzyskuje sie jeszcze w kotle i tam
    nastepuje kondensacja. Czy ja sie myle czy tez instalator cos kreci?

    2) Czy sa jakies techniczne trudnosci w podlaczeniu kotla kondensacyjnego np.
    Junkersa, Immergasa, Buderusa do tego typu komina? Chodzi mi o wsparcie
    producentow kotlow na elementy polaczeniowe do tego typu kominow - jak wyglada
    praktyka?

    3) To pytanie troche odbiega od tematu ale przy okazji je zadam? Jezeli dom ma
    maskymalne zapotrzebowanie na c.o. 8KW to czy piec jednofunkcyjny kondensacyjny
    13KW (modulacja 3,5-13) + zasobnik 120l zapewni komfort cieplej wody i
    ogrzewania (3-4osoby)? Tu tez instalator sugeruje okolo 24KW twierdzac ze na
    sama ciepla wode trzeba liczyc 18KW. Mi wydaje sie ze taki piec (24KW modulacja
    7-24) bedzie przez wiekszosc swojej pracy "taktowal" co spowoduje zwiekszone
    zuzycie gazu - ale moze tez jestem w bledzie.

    Pozdrawiam
    ms

  • 2. Data: 2010-03-03 22:42:59
    Temat: Re: Kociol kondensacyjny + komin Schiedel Avant
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    Użytkownik "m_s" <a...@a...za> napisał w wiadomości
> [...]

    > taki piec (24KW modulacja 7-24) bedzie przez wiekszosc swojej pracy
    > "taktowal" co spowoduje zwiekszone zuzycie gazu - ale moze tez jestem w

    Mam junkersa 14 kW i dom 200m2 - wystarcza w zupelnosci na ogrzewanie
    i zasobnik 200l

    Pozdrawiam
    Tim

  • 3. Data: 2010-03-04 08:50:55
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    m_s pisze:
> [...]
    > kondesacji? Jakies to dziwne mi sie wydalo bo sadzilem ze cieplo ze
    > spalin odzyskuje sie jeszcze w kotle i tam nastepuje kondensacja. Czy ja

    Kondensat odzyskujesz z pieca ale, masz i tak zimne spaliny więc jeszcze
    z nich będzie sporo wody nawet dość sporo.

> [...]
    > kondensacyjnego np. Junkersa, Immergasa, Buderusa do tego typu komina?
    > Chodzi mi o wsparcie producentow kotlow na elementy polaczeniowe do tego

    Z tego co wiem, to potrzebujesz do takiego komina wstawić rurę
    kwasoodporną, generalnie droga zabawa - wydać na komin koło 2,5 tys. i
    jeszcze z 1,5 dać na stalowy wkład.
    Rozważ puszczenie spalin przez ścianę.

> [...]
    > ze taki piec (24KW modulacja 7-24) bedzie przez wiekszosc swojej pracy
    > "taktowal" co spowoduje zwiekszone zuzycie gazu - ale moze tez jestem w

    Jeżeli piec ma płynną modulację to jego moc zmienia się w zależności od
    zapotrzebowania i nie będziesz miał straty - przynajmniej tak obiecują
    producenci :). Co do wystarczalności mam dom 650 m3 i piec 24 KW
    przewymiarowane grzejniki na niskotemperaturowe ogrzewanie i jakieś 40%
    podłogówki, zasobnik 300l. Piec pracował z bardzo sporym zapasem.
    Kominek z płaszczem 18KW - kiepskie mokrawe drewno więc penie jego
    sprawność o wiele niższa (brzoza, buk i grab ścinany jesienią) Mimo to
    potrafił zapewnić mi komfort (dla mnie około 22 stC) przy 20 st. mrozach.
    Więc przypuszczam, że te 18 KW dla mojego domu by wystarczyło.

    Ariusz

  • 4. Data: 2010-03-04 15:25:54
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > wydalo bo sadzilem ze cieplo ze spalin odzyskuje sie jeszcze w kotle i tam
    > nastepuje kondensacja. Czy ja sie myle czy tez instalator cos kreci?

    Zmień instalatora. Albo nie rozumie na czym polega odzysk ciepła kondensacji albo cię
    na coś naciąga

> [...]
    > producentow kotlow na elementy polaczeniowe do tego typu kominow - jak wyglada

    W domku jednorodzinnym dla kotła kondensacyjnego z reguły nie ma sensu budowac komina
    tylko wyprowadza się zespół spalinowo-powietrzny.

> [...]
    > 7-24) bedzie przez wiekszosc swojej pracy "taktowal" co spowoduje zwiekszone
    > zuzycie gazu - ale moze tez jestem w bledzie.

    Znów bardzo źle to świadczy o instalatorze. Albo nie rozumie, że będziesz miał
    zasobnik a nie ogrzewanie przepływowe (wówczas 18kW byłoby pożądane), albo chce cię
    namówić na gorszy dla ciebie a lepszy dla niego przewymiarowany kocioł. Ludzie mają
    zasobniki 120l z grzałką elektryczną 2kW i w zupełności im to wystarcza do
    uzupełnienia ciepłej wody w cyklu dobowym. Ja mam w zasobniku 80l wymiennik 6kW i w
    zupełności to wystarcza.

  • 5. Data: 2010-03-04 17:43:23
    Od: "m_s" <a...@a...za>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > generalnie droga zabawa - wydać na komin koło 2,5 tys. i jeszcze z 1,5 dać na

    Ten komin jest ponoc specjalnie pod kotly kondensacyjne. Wkladu do niego wedlug
    Schiedla nie trzeba ma budowe typu komin w kominie. Tylko czy producenci
    przewiduja podlaczenie swoich kotlow pod taki system.

    Pozdrawiam
    ms

  • 6. Data: 2010-03-05 07:04:46
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    m_s pisze:

> [...]
    > wedlug Schiedla nie trzeba ma budowe typu komin w kominie. Tylko czy
    > producenci przewiduja podlaczenie swoich kotlow pod taki system.

    To już chyba pytanie do producentów.

    Ariusz

  • 7. Data: 2010-03-05 07:15:43
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > Jakies to dziwne mi sie wydalo bo sadzilem ze cieplo ze spalin odzyskuje
    > sie jeszcze w kotle i tam nastepuje kondensacja. Czy ja sie myle czy tez

    Coś kręci, moze sie nie zrozumieliscie. Moze chodziło o odbiór kondensatu w
    ogóle a nie odbiór w celach energetycznych.

    b.

  • 8. Data: 2010-03-05 18:03:45
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Kondensat odzyskujesz z pieca ale, masz i tak zimne spaliny więc jeszcze z
    > nich będzie sporo wody nawet dość sporo.

    I dlatego wkłady kominowe kamionkowe mają zakończenia
    dolne z króćcem do odprowadzenia wody do kanalizacji..

    Pzdr

    JKK

  • 9. Data: 2010-03-05 18:10:18
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > W domku jednorodzinnym dla kotła kondensacyjnego z reguły nie ma sensu
    > budowac komina tylko wyprowadza się zespół spalinowo-powietrzny.

    OK. Przykładowo ja taki zespół mam.
    Aczkolwiek spotkałem się z opinią,
    że z biegiem czasu kwaśne spaliny uszkadzają elewację domu (?)

    Natomiast mam też komin z wkładem kamionkowym
    (początkowo miał być do innego pieca).

    I zastanawiam się nad takim rozwiązaniem:
    - na piecu rozdzielnik (da się taki custom-made zamówić)
    rozdzielający rury koncentryczne na dwie zwykłe;
    - powietrze pobierane przez ścianę dotychczasową rurą
    - spaliny wyprowadzane przez kamionkę (dodatkowo ocieplona wełną mineralną)
    ponad dach.

    Jakieś przeciwskazania ?

    Instalator też twierdził, że w kamionce niby musi być jeszcze stalowa
    (koncentryczna lub nie) - tylko po co ?

    11mb nierdzewki piechotą nie chodzi ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2010-03-05 19:08:42
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Fri, 5 Mar 2010 19:10:18 +0100, J_K_K napisał(a):

    > OK. Przykładowo ja taki zespół mam.
    > Aczkolwiek spotkałem się z opinią,
    > że z biegiem czasu kwaśne spaliny uszkadzają elewację domu (?)

    Jeśli to jedyny zarzut, to ja się zdecyduję na spaliny przez ścianę.

    --
    ŁC
    Z wiekiem szansa na miłość dozgonną wzrasta