  • 1. Data: 2010-03-03 21:28:48
    Temat: Odległość wkładu kominkowego od ścian
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    Mam kominek narożny (tzn. przystosowany do zamontowania w narożniku pokoju -
    rzut wkładu z góry to prawie trapez).
    Chciałbym go dosunąć możliwie blisko do ścian, ale domyślam się, że
    powietrze pobierane z pokoju przez kratki obudowy musi "opływać" cały wkład
    i wydostawać się przez górne kratki obudowy.
    Nie wiem tylko jaka odległość od ścainy zapewni dostatecznie swobodne
    "opływanie" wkładu. Pasowałoby mi zostawić 10cm (tzn. krótsze boki trapezu
    byłyby o 10cm od ściany, bok przeciwległy do podstawy w najdalszym miejscu
    byłby odsunięty od narożnika o więcej niż 30cm). Czy 10cm to nie za mało?
    Z tych 10cm muszę jeszcze coś zabrać na izolację termiczną na ścianach. Czy
    wełna z folią aluminiową o grubości 3cm, będzie wystarczająca, czy lepiej
    dać płyty z wermikulitu (o ile pamiętam mają jakieś 2cm grubości)?
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-03-03 22:22:38
    Temat: Re: Odległość wkładu kominkowego od ścian
    Od: "GREGOR" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy wełna z folią aluminiową o grubości 3cm, będzie wystarczająca, czy
    > lepiej dać płyty z wermikulitu (o ile pamiętam mają jakieś 2cm grubości)?

    Jeśli wkład ma od tyłu żebra to 5cm między wełną i końcem żebra.
    Jeśli wkład nie ma żeber to 10cm od końca obudowy.

    Wełna 3cm z folią aluminiową wystarczy.

    pozdr
    GREGOR

  • 3. Data: 2010-03-04 18:00:30
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Jeśli wkład ma od tyłu żebra to 5cm między wełną i końcem żebra.
    > Jeśli wkład nie ma żeber to 10cm od końca obudowy.

> [...]
    Niestety nie ma żeber. Będę musiał odsunąć nieco dalej od ściany.
    Dziękuję za pomoc.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-03-04 18:48:13
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Wełna 3cm z folią aluminiową wystarczy.
    >
    > pozdr
    > GREGOR
    A jak wysoko wyklejać wełną: od podłogi do samego sufitu, czy tylko do
    wysokości komory dekompresyjnej? No i czy wyklejać od dołu podłogę komory
    dekompresyjnej, czy nie ma takiej potrzeby?
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-03-04 21:53:04
    Od: "GREGOR" <g...@g...pl>

    Przesyłam rysunek zamontowania mojego hajduka:
    http://bakpaliwa.pl/images/hajduk.jpg

    To powinno wiele wyjaśnić.

    pozdr
    GREGOR

  • 6. Data: 2010-03-25 22:21:52
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    A jak daleko moge odsunąć wkład od komina?
    Pytam bo ścianke na której jest kominek chce wykorzystać z 2 strony.
    Pierwsza strona od kuchni, przy kominie chce postawić piekarnik.
    Druga strona od salonu, chce postawić kominek, ale odsuniety od komina,
    właśnie o szerokość piekarnika.
    No właśnie i jak daleko mogę odsunąć wkład od komina?