  • 11. Data: 2019-09-01 22:04:02
    Temat: Re: Komin do kotła gazowego
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 1.09.2019 o 20:40, Marek pisze:

    > No trudno bo pierwsze słyszę że nie mogę mieć kotła jakiel wychodzi z projektu
    > czyli 28kW .

    Nie wierz we wszystko co wyczytasz w internetach, a szczególnie -
    co wyczytasz na tej grupie. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że
    licencjonowany projektant nie zna przepisów go dotyczących
    i podpisuje się pod projektem, który łamie prawo. Jeśli więc
    jakiś użyszkodnik mówi Ci tutaj, że nie można, to kieruj się
    rosyjskim powiedzeniem: ufaj, ale sprawdzaj.

  • 12. Data: 2019-09-01 22:12:49
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 1.09.2019 o 21:41, Uzytkownik pisze:

    > A "Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać
    > budynki i ich usytuowanie" to kolega czytał?

    Kolegów to szukaj u siebie na wsi. Jestem miasta - to widać, słychać i czuć.

    https://www.youtube.com/watch?v=a_I94dWg0p0

  • 13. Data: 2019-09-01 22:29:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-09-01 o 22:12, collie pisze:

    > Kolegów to szukaj u siebie na wsi. Jestem miasta - to widać, słychać i
    > czuć.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=a_I94dWg0p0

    Nie masz jak nad chama cham, gdy się zrobi z chama pan. Jak widać
    największe buractwo to chamstwo, które wyemigrowało do miasta i udaje
    wielkopaństwo :)

  • 14. Data: 2019-09-01 22:46:02
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 1.09.2019 o 22:29, Uzytkownik pisze:

    > Nie masz jak nad chama cham, gdy się zrobi z chama pan. Jak widać największe
    > buractwo to chamstwo, które wyemigrowało do miasta i udaje wielkopaństwo :)

    Poczucie humoru to domena inteligentnych ludzi. Burak jaki jest, każdy widzi.

  • 15. Data: 2019-09-01 23:11:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-09-01 o 22:46, collie pisze:

    > Poczucie humoru to domena inteligentnych ludzi. Burak jaki jest, każdy
    > widzi.

    ..., a prawda zawsze w oczy "coli".

  • 16. Data: 2019-09-02 08:39:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 września 2019 17:51:09 UTC+2 użytkownik collie napisał:

> [...]
    > pozwalającego na odprowadzenie spalin i zasysanie powietrza niezbędnego do
    > spalania gazu. W instrukcji do kotła Immergas 24 kW są rysunki montażowe
    > takiego "zestawu koncentrycznego". Wynika z nich, że ta rura specjalna
    > musi być prowadzona poziomo, a jej długość - licząc od środka kolanka
    > wylotowego na kotle, do lica zewnętrznego ściany - może wynieść maksymalnie
    > 12790 mm, plus 225 mm końcówka zewnętrzna. A więc całkiem sporo nawet dla
    > dużej kotłowni. Aha, ta końcówka zewnętrzna (też specjalna) jest bez
    > kolanka - spaliny i para wodna fukają poziomo.

    O to super. Idealnie mi takie coś pasuje. Jednak jakiś spadek pewnie musi być żeby
    skropliny ściekały
    Kominiarz wstępnie problemów nie widział, jak mu pokazałem gdzie planuje wysort
    spalin, jeszcze montażysta kotła się musi wypowiedzieć.

  • 17. Data: 2019-09-02 10:06:33
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2.09.2019 o 08:39, Kris pisze:

> [...]
    > Kominiarz wstępnie problemów nie widział, jak mu pokazałem gdzie planuje wysort
    spalin, jeszcze montażysta kotła się musi wypowiedzieć.

    Ja mam kocioł na ścianie zewnętrznej domu, więc ta "rura specjalna"
    ma pół metra (plus końcówka) poziomo i nic z niej nie pokapuje, gdy
    są włączone kaloryfery (instalacja jest zintegrowana z solarami, więc
    w lecie kocioł się praktycznie nie włącza do grzania CWU, bo baniak
    300 l), ale skropliny lecą do zlewu. Płyn w rurze poziomej nie może
    zalegać warstwą, więc nie ma co kombinować ze spadkiem rury, bo tylko
    może dojść do rozszczelnienia na łączu z kolankiem przy kotle i kocioł
    będzie zasysał powietrze z kotłowni, a i jest wtedy możliwość przedmuchu
    spalin do rury powietrznej. Zadbaj, by połączenia "rury specjalnej" były
    szczelne. Miejsce wyrzutu spalin jest pewnie opisane w przepisach,
    u mnie jest 2,5 m nad ziemią, od strony gumna. Teraz, gdy bez Znamia
    Lenina podrósł, to go para trochę okadza, ale daje radę. Ruskie bzy są
    twarde.