  • 11. Data: 2018-11-17 08:24:50
    Temat: Re: Kontrolowanie ilości wody w łazience
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Wersja zintegrowana ze sluchawka.
    https://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fdom
    wlesie.eu%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2FAW-65
    2.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fdomwlesie.eu%2F2016%2F0
    8%2F&tbnid=MhxqIjrSlen2BM&vet=1&docid=1Os-LsGN5zbNfM
    &w=2848&h=4288&ved=0CB0QMyhyahcKEwi4paSfqtreAhUAAAAA
    HQAAAAAQAg

    Tarczą wybieramy temperaturę? :-)

    Robert

  • 12. Data: 2018-11-17 09:08:38
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 16 Nov 2018 16:18:19 -0800, Zenek Kapelinder wrote:

    > Licznik z zaworem na monety. Na poczatku miesiaca dajesz kase na
    > prysznicowanie.

    A potem masz nastolatków co wyglądają (i pachną) jak niedźwiedź po
    zimowaniu. OP I tak ma dobrze, że dzieciarnia sama wykazuje dobrowolną
    inicjatywę do jakichkolwiek czynności higienicznych. Ja w tym wieku pod
    prysznic wchodziłem wyłącznie pod przymusem.

    Mateusz

  • 13. Data: 2018-11-17 10:00:08
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > I powiedzmy po 3 minutach się wyłącza?
    w zasadzie tak. zrobiłem na bazie arduiono, (z czujkami ruchu i
    nadajnikiem odbiornikiem podczerwieni) urządzenie które "patrzy" na
    wodomierz i:
    jeśli przy "kranach" stoi człowiek, pierze pralka ktoś jest w ubikacji -
    nie rób nic.
    jeśli leci woda, niema nikogo przy kranach, pralka nie działa -
    natychmiast zakręć wodę.
    W Twoim przypadku trzeba by było dodać ostrzeżenie po ilości zużytej
    wody (albo czasie korzystania), a przy braku reakcji (zmniejszenie
    przepływu) po pewnej ilości lub czasie zakręcić
    coś na zasadzie "piania" co minutę podczas rozmowy telefonicznej.
    potrzebujesz - korzystaj. nie potrzebujesz - przypominam że ktoś za to
    płaci.
    problem w tym, że mnie zależało na _nie ingerencji_ w rurki. czujnik
    wody jest nakładką (to nie problem) ale zakręcenie zworu projektowałem
    na.... "jednorazowego zadziałania" czyli jakaś sprężyna zwalniana przez
    zapadkę. w Twoim przypadku trzeba by mieć elektrozawór wody, co też nie
    jest horrendalnie drogie, ale wymaga ingerencji. chociaż moze samo
    przypomnienie dźwiękowe dałoby efekt?
    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 14. Data: 2018-11-17 10:04:02
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 17 Nov 2018 10:00:08 +0100, ToMasz wrote:
    > chociaż moze samo przypomnienie dźwiękowe dałoby efekt?

    Sam dźwięk to można zrobić dużo prościej niż opisujesz. W prysznicu
    czujka PIR z timerem. Jak ktoś korzysta dłużej jak 3 minuty to alarm. Do
    tego ew. SMS do OP, by ten mógł sprawy wziąć w swoje ręce.

    Mateusz

  • 15. Data: 2018-11-17 10:35:50
    Od: l...@g...com

    Zamiast alarmu podłączenie do komendy policji albo od razu organ wykonawczy w formie
    pały, przypominającej o końcu kąpieli.

  • 16. Data: 2018-11-17 13:44:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.11.2018 o 20:51, Bolko pisze:
    > znalazłem takie coś
    > https://www.kickstarter.com/projects/livinlife/livin
    -shower-redesigned-in-a-smart-way

    https://www.youtube.com/watch?v=ZrQD3HpHbIc

  • 17. Data: 2018-11-17 13:49:10
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 17 Nov 2018 13:44:34 +0100, ToMasz wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=ZrQD3HpHbIc

    To już lepsze to https://bit.ly/2S4NL4T

    Mateusz

  • 18. Data: 2018-11-17 13:57:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-11-16 o 20:51, Bolko pisze:
> [...]
    > wiec jak wchodzą do łazienki to....
    >
    > a potem przychodzi rachunek za wodę.
    > Jest jakiś patent żeby kontrolować ilość wody jaka jest zużyta?

    Za starych, dobrych czasów PRL-u prawie każdy miał takie urządzenie.
    Nazywało się to "pasek" ;)

  • 19. Data: 2018-11-17 14:05:13
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 17 Nov 2018 13:57:34 +0100, Uzytkownik wrote:
    > Za starych, dobrych czasów PRL-u prawie każdy miał takie urządzenie.
    > Nazywało się to "pasek" ;)

    Panie, teraz to nielegalne jest. Gówniarz jeszcze zdolny do sądu podać. I
    wygrać. Świat na głowie stoi.

    Mateusz

  • 20. Data: 2018-11-17 16:15:05
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Ja nie bardzo
    za 2017 rok
    zimna woda 88 m3 zużycie x 10,15 zł = 893zł
    cipła woda 36 m3 zużycia x (10,15zł+19zł)= 1049

    razem 1965 zł
    w tym roku będzie więcej bo młodszy sie usamodzielnił