  • 11. Data: 2017-04-27 10:47:07
    Temat: Re: Kosiarka, a może by tak elektryczną?
    Od: quent <x...@x...com>

    On 26.04.2017 13:36, Krzysztof Garus wrote:

    > Jak za słabe i za wąskie, to może powinny być autonomiczne? Taka trawnikowa roomba
    :) To niech se kosi na okrągło.

    Na 800m2? :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2017-04-27 10:49:24
    Od: quent <x...@x...com>

    On 26.04.2017 17:33, Borys Pogoreło wrote:

    > Jak dla mnie między prawie 1900 a 1200 jest jeszcze spora różnica.

    Owszem do Hondy brakuje 700 ale niezłe markowe kosiarki spalinowe są w
    cenie tego elektryka.
    Elektryk na 800m2 to męka.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2017-04-27 11:13:24
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 27.04.2017 10:47, quent wrote:

    > Na 800m2? :-)

    http://stiga.pl/stigarobot/sklep/autoclip/autoclip_2
    28_s_1600_m2.html

    W tej cenie, jestem w stanie zmieścić się w abo. za cały rok koszenia
    trawy przez firmę zewnętrzną. :) I pewnie by jeszcze zostało trochę kasy
    na następny sezon. :)

    Chyba nie tego szukam.

    --
    GreDi

  • 14. Data: 2017-04-27 11:32:01
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-04-25 o 09:27, Lisciasty pisze:
    > Za młodu opędzałem rodzinny trawnik (niecałe 12 arów) elektrykiem,
    > dało się bez problemu a wtedy elektryki były takie se.

    Ojciec też koło 1000 m2 jechał elektryczną z silnikiem od sokowirówki
    (400 W). Małe gówienko z wyrzutem trawy na bok to było. Trochę trwało,
    ale kosił tak kilkanaście albo i kilkadziesiąt lat.

    > Jak wypracujesz sobie metodę układania przewodu to nie przeszkadza.

    Tzn. umówmy się. Fajniej jest, jakby tego kabla nie było. Ale fakt, że
    można sobie względnie system wypracować taki, który minimalizuje
    upierdliwości z tym związane.

    > Spalinówki wkurwiają mnie smrodem i hałasem i teraz też planuję
    > kupić elektryka jak już dorobię się trawnika, ale kompletnie nie wiem
    > co teraz jest dostępne na rynku.

    O to to. Hałas i smród oraz w sumie cena - to były podstawowe argumenty
    przeciw. Jak się weźmie porządnego elektryka, który ma chociaż z te 1600
    W albo lepiej jeszcze więcej, to idzie jak burza. Mnie i tak w każdej
    kosiarce wkurza mały kosz i to, że czasem trawa jakoś nie bardzo do tego
    kosza chce się dostawać. Ale to jest raczej problem niezależny od
    zasilania...

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 15. Data: 2017-04-27 11:37:23
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-04-26 o 21:07, Kris pisze:

    > Się czepiasz
    > Raptem 50% droższa;)

    Ja dodam jeszcze, że można kupić np. Sterwinsa o podobnej mocy i też
    będzie szedł jak burza, a kosztuje znacząco mniej niż taka Makita.
    Mam Sterwinsa 1600 W i zaczyna mieć zadyszkę tylko w niektórych
    momentach bardzo gęstej trawy wyhodowanej na pół metra. Jak trawnik jest
    koszony względnie normalnie i nie robię z niego łąki, to jeszcze mi się
    nie zdarzyło, żeby mój elektryk miał jakiś problem z tym.
    Natomiast już takie 1200 W, które trochę używałem, miewało takowe
    problemy i dlatego polecam coś od 1600 W, bo jak widać elektryk
    elektrykowi nierówny.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 16. Data: 2017-04-27 11:56:24
    Od: quent <x...@x...com>

    On 27.04.2017 11:37, Kżyho wrote:

> [...]
    > Natomiast już takie 1200 W, które trochę używałem, miewało takowe
    > problemy i dlatego polecam coś od 1600 W, bo jak widać elektryk

    Ja miałem elektryka 1200 i w gęstej niezbyt wysokiej darni musiałem
    kosić miejscowo nakładając kosiarkę od góry :-DDDD
    300m2 zajmowało mi ok. 3 godzin!!!!
    Trawa była gęsta bo świeżo sadzona i rosła jak głupia.
    Po dwóch takich koszeniach kupiłem tę Hondę.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2017-04-27 12:08:48
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 27.04.2017 10:49, quent wrote:

    > Owszem do Hondy brakuje 700 ale niezłe markowe kosiarki spalinowe są w
    > cenie tego elektryka.
    > Elektryk na 800m2 to męka.
    No właśnie, zwłaszcza że będę potrzebował ~40mb przewodu. I o ile będę
    już na końcu działki i przewód będzie rozciągnięty to pewnie tak to nie
    boli, ale początek koszenia i źle ułożony 40mb przewodu. No nie wiem,
    same supełki mi się widzi.
    Chyba zrezygnuję z tego pomysłu.

    Niedaleko mam serwis kosiarek i m.in. mają tam tez kawałek sklepu. To mi
    wciskali poniższy model:
    https://www.stiga.pl/sklep/kosiarki/spalinowe_4_w_1/
    combi_53_sq_b.html

    --
    GreDi

  • 18. Data: 2017-04-27 12:25:29
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    > Niedaleko mam serwis kosiarek i m.in. mają tam tez kawałek sklepu. To mi
    > wciskali poniższy model:
    > https://www.stiga.pl/sklep/kosiarki/spalinowe_4_w_1/
    combi_53_sq_b.html

    Ja mam model o ile dobrze pamiętam 48 Combi z silnikiem 625 chyba i nie mam żadnych
    problemów. Cicha, mocy dosyć, pali malutko.... Polecam.

  • 19. Data: 2017-04-27 13:57:45
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-04-27 o 11:56, quent pisze:
> [...]
    > 300m2 zajmowało mi ok. 3 godzin!!!!
    > Trawa była gęsta bo świeżo sadzona i rosła jak głupia.
    > Po dwóch takich koszeniach kupiłem tę Hondę.

    No to po prostu miałeś ch***wego elektryka i przekładasz to na wszystkie ;)
    1200 W to jest mała moc i nic dziwnego, że Ci się tak zachowywał. Miałem
    to samo, o czym napisałem wyżej. Jak weźmiesz takiego 1600-1800 W to
    idzie jak przecinak przez wszystko zazwyczaj. Po prostu jak kupuje się
    jakiś parametrowy low-end, to obojętnie czy to będzie elektryk czy
    spalinowy, to będzie po prostu kiepskie i tyle.
    Dlatego dla mnie akumulatorowe kosiarki są np. skreślone póki co, bo
    uważam, że są zbyt słabe i przede wszystkim mają dość nikły "zasięg"
    działania. Bo z takich deklarowanych 500 m2, to pewnie jak połowę uda
    się faktycznie zrobić, to będzie sukces. Zwłaszcza, jak trawę bardziej
    zapuścisz i będzie potrzebowało to więcej siły na koszenie.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 20. Data: 2017-04-27 14:09:07
    Od: quent <x...@x...com>

    On 27.04.2017 13:57, Kżyho wrote:

> [...]
    > się faktycznie zrobić, to będzie sukces. Zwłaszcza, jak trawę bardziej
    > zapuścisz i będzie potrzebowało to więcej siły na koszenie.

    No ale właśnie piszę o tym, że jak chcesz lepszy/mocny to trzeba dać
    tyle co za markową spalinę więc nie ma to już IMVHO sensu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info