  • 61. Data: 2017-05-08 11:11:21
    Temat: Re: Kosiarka, a może by tak elektryczną?
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-05-05 o 00:40, Maniek4 pisze:

    > A nie tniesz sie przekladaniem kabla w tych zakamarkach?
    > Spalinowa po prostu jedziesz w przod, czasem w tyl nie patrzac na nic. A
    > przy spalinowej trzeba jeszcze algorytmy kablowe opracowywac.
    > Jak dla mnie ogrodowe narzedzia w stylu kosiarka czy kosa na kablu to
    > czysta desperacja, albo mala powierzchnia dla ktorej cos spalinowego to
    > przerost formy.

    Oczywiście wygodniej byłoby bez kabla, ale szczerze mówiąc mam to jakoś
    na tyle ogarnięte, że praktycznie nie zwracam większej uwagi na kabel.
    Zawsze go tam odruchowo ręką gdzieś układam odpowiednio.
    Może dlatego, że od dzieciaka się trochę tej trawy nakosiłem i zawsze to
    była kosiarka elektryczna?
    A generalnie ja np. mam taki system, że kabel mam na... szyi :)
    I potem ręką go tylko odpowiednim ruchem przerzucam najwyżej w inne
    miejsce. Jak dobrze machniesz to idzie ładna "fala" i ci cały ten kabel
    przerzuca na inne miejsce :)

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 62. Data: 2017-05-08 18:08:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 maja 2017 11:11:22 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > A generalnie ja np. mam taki system, że kabel mam na... szyi :)

    Dosc odwaznie nosic wilgotny czesto kabel, narazony na uszkodzenia (bo
    uzywany na zewnatrz), na szyi ;)

    > I potem ręką go tylko odpowiednim ruchem przerzucam najwyżej w inne
    > miejsce. Jak dobrze machniesz to idzie ładna "fala" i ci cały ten kabel
    > przerzuca na inne miejsce :)

    Jak raz w roku jezdze moim aeratorem elektrycznym to robie to samo - ale
    zawsze mam pietra ze mnie pokopie. A w zeszlym roku zaerowalem sobie
    pieknie kabel :P

    Tylko spalinowe! ;) Ew. akumulatorowe - chyba sobie kupie taka
    mala akumulatorowa podkaszarke. Po glownym koszeniu fajnie by bylo przez
    te 10-15 min dociac taka mala lekka podkaszarka tu i owdzie trawe. Ale
    kabla rozwijac to by mi sie nie chcialo :]
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 63. Data: 2017-05-08 22:12:48
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-05-08 o 18:08, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > te 10-15 min dociac taka mala lekka podkaszarka tu i owdzie trawe. Ale
    > kabla rozwijac to by mi sie nie chcialo :]

    Teraz sa male spalinowe o mocy 1KM za rozsadne pieniadze. Uzywam takiej
    Stigi od lat. Jedyna wada, jak sie dluzej pokosi to jednak w reku czuc,
    wiec jako kosa na dluzej jak godzine nadaje sie srednio.

    Pozdro.. TK

  • 64. Data: 2017-05-08 23:55:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 maja 2017 22:12:42 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Teraz sa male spalinowe o mocy 1KM za rozsadne pieniadze. Uzywam takiej
    > Stigi od lat. Jedyna wada, jak sie dluzej pokosi to jednak w reku czuc,
    > wiec jako kosa na dluzej jak godzine nadaje sie srednio.

    Mam taka mocniejsza (nie pamietam ile KM ale troche kosztowala) spalinowke
    i niechetnie uzywam - mierzi mnie te cale zakladanie szelek, waga kosy i
    troche tez koniecznosc robienia mieszanki bo to 2T ;)

    Fakt, ze kosi jak brzytwa ale ja 99% trawy kosze kosiarka (tak sie staram
    ukladac wszystko w ogrodzie zeby mozna bylo wszedzie dojechac zwykla
    kosiarka) i ten 1% to doslownie pare minut dokaszania, za to w sporych
    odleglosciach (tu trawka, 50m dalej trawka, potem 100m dalej etc ;)
    i chetnie bym przytulil takie malutkie, lekkie akumulatorowe cos :)

    --
    Adam Sz.

  • 65. Data: 2017-05-09 08:21:47
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > Stigi od lat. Jedyna wada, jak sie dluzej pokosi to jednak w reku czuc,
    > wiec jako kosa na dluzej jak godzine nadaje sie srednio.

    Wy tu pitolicie o kosiarkach a u mnie jak o 7,30 zaczął śnieg padać tak pada do teraz
    i do tego coraz mocniej

  • 66. Data: 2017-05-09 08:34:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 maja 2017 08:21:49 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Wy tu pitolicie o kosiarkach a u mnie jak o 7,30 zaczął śnieg padać tak pada do
    teraz i do tego coraz mocniej

    Ja piernicze :P Ale zapowiadali na polnocy taka anomalie :> U mnie na
    poludniu niby 6stC ale slonce swieci i przed chwila robotnikom auto
    przestawialem w krotkim rekawku - nie zamarzlem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 67. Data: 2017-05-09 11:24:26
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Dosc odwaznie nosic wilgotny czesto kabel, narazony na uszkodzenia (bo
    > uzywany na zewnatrz), na szyi ;)

    Eeee... od nastolatka tak robię (a to już sporo lat będzie ;) ) i jakoś
    żyję jak widać.
    Co więcej kiedyś to był jakiś tam zwykły długi cienki i pewnie chiński
    kabel, a teraz mam solidny, polski, specjalny do zastosowań zewnętrznych
    w grubej izolacji. Nawet przeciąć by nie było tak prosto zaraz. A jak go
    na tej szyi mam, to się wygodnie nim operuje i po kółka kosiarki się nie
    pcha.
    Strasznie strachliwi jacyś jesteście ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 68. Data: 2017-05-09 12:01:28
    Od: quent <x...@x...com>

    On 09.05.2017 11:24, Kżyho wrote:

> [...]
    > w grubej izolacji. Nawet przeciąć by nie było tak prosto zaraz. A jak go
    > na tej szyi mam, to się wygodnie nim operuje i po kółka kosiarki się nie

    Też kiedyś o szyję owijałem ale w upał to bywało czasem upierdliwe.
    Do wszystkiego się idzie przyzwyczaić ale się spróbuje spalinę to z
    miejsca przyzwyczaja się człowiek do wygody ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 69. Data: 2017-05-09 14:16:02
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 09.05.2017 11:24, Kżyho pisze:
    > A jak go na tej szyi mam, to się wygodnie nim operuje
    > i po kółka kosiarki się nie pcha.
    > Strasznie strachliwi jacyś jesteście ;)

    Nie uogólniaj - że tylko ty tu stoisz z kablem na szyi a my tam
    gdzie stało ZOMO - bo nie jesteś sam z tym sposobem. ;)