  • 11. Data: 2009-08-06 11:46:01
    Temat: Re:
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    JA pisze:

    > Z mikrofali korzystać od co najmniej 8 lat i jedynie po otwarciu drzwiczek
    > zapalało sie światło,a stąd moje pytanie,ponieważ po zainstalowaniu nowej
    > zabudowy kuchni i sprzętu wysadza korki,więc muszę dojść,gdzie jest
    > przyczyna,ponieważ instalacja elektryczna była sprawdzana tydzień wcześniej i do
    > czasu zainstalowania nowych sprzętów wszystko było OK.
    > Dziękuję za życzliwość i konkretną odpowiedź:)

    A ile te sprzęty wymagają prądu? Może instalacja jest pod mniejsze
    obciążenie? Jaka grubość przewodów? Jakie bezpieczniki? Kuchenka
    elektryczna? Osobne zasilanie do niej z bezpiecznikiem? Mi się wydaje,
    że włączone jest pełno sprzętu pod zbyt słabą linię. Czy jak jeden
    sprzęt na raz chodzi, to też wywala korki?

  • 12. Data: 2009-08-06 16:04:40
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > włączone jest pełno sprzętu pod zbyt słabą linię. Czy jak jeden sprzęt na

    Siostra kupiła płytę ceramiczną.
    Stwierdziłem, że niech serwis przyjedzie i zamontuje bo od razu wbije
    pieczatkę w gwarancję (jeden z warunków, podłaczenie do 3 faz).
    Wrocław - przyjechali, podłaczyli, skasowali 150zł, pojechali.
    Przyjechałem zdaje się na drugi dzień do nich, widze podłaczona, siostra
    mówi że nawet jeszcze nie testowali a szfagier wspomniał że dali rade tylko
    im pare razy korki wywaliło. Korek okazał sie wyłącznikiem
    różnicowo-prądowym.
    Doskoczyłem do kostki na ścianie a tam nie podłączony przewód ochronny.
    Hmm.. podłączyłem i.. wywaliło różnicówkę.
    W kuchni nie podłaczyli neutralnego, szło trójfazowe do zasilania pól
    grzewczych. Dobrze że nie właczali bo faktycznie są to pola na 220V tylko 3
    fazy w celu rozłożenia poboru prądu. Tak to by dym ino poszedł.

    Najgorsze to, że praktycznie nie udowodnisz że sknocili już po fakcie.
    Swoją kuchnię podłaczałem sam z pełnymi tego konsekwencjami - działa
    wszystko poprawnie.

    Pozdrofka.

    --
    Irokez