  • 11. Data: 2020-05-22 15:48:37
    Temat: Re: Kucie w podłogówce, przesunięcie mediów.
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 20.05.2020 o 18:42, Uzytkownik pisze:

    > Wszystko da się zrobić jeżeli się wie jak to zrobić i ma się do tego
    > odpowiednie narzędzia.
    >
    > Pierwsze z nich to kamera termowizyjna, dzięki której można zobaczyć
    > dokładnie jak są w podłodze poukładane rurki.

    Nieśmiało chciałem zauważyć, że rurki podłogówki można wykryć nawet
    pirometrem za 100zł z lidla. Nie zastąpi to kamery, ale ..
    Gorzej na płytkach, bo te dobrze przewodzą. Mam jedną małą podłogę z
    płyt OSB i tu to pirometrem trafiam z dokładnością do +/- 1cm. (zrobiłem
    X zdjęć rurek przed zakryciem z położoną miarką przy robieniu zdjęć -
    miałem jak potwierdzić wyniki.

    Mój 'majster' twierdził, że nawet ręką wyczuje, a wierci delikatnie
    (wkrętarką z udarem?) i czuje jak trafi na/do rurkę.

    .. bo szukaj teraz termowizji w rozsądnych pieniądzach

  • 12. Data: 2020-05-22 15:54:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 May 2020 15:14:33 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > To jest podstawowa wiedza przy układaniu podłogówek.
    > Wszystkie dylatacje muszą być wcześniej przewidziane, a w miejscach
    > tych
    > dylatacji nasunięte odcinki otuliny.

    Człowiek się uczy całe życie za wyjątkiem lat szkolnych.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2020-05-22 16:18:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-05-22 o 15:48, marios pisze:

> [...]
    > (wkrętarką z udarem?) i czuje jak trafi na/do rurkę.
    >
    > .. bo szukaj teraz termowizji w rozsądnych pieniądzach

    Tylko, że jak trafi do rurki to rurka nadaje się już do naprawy. Poza
    tym jak sobie ten majster wyobraża kucie posadzki wkrętarką z udarem?
    Toż to kując nawet młotowiertarką z udarem pneumatycznym jest sporo zabawy.

    Co do pirometru i kamery termowizyjnej to tak się składa, że posiadam i
    jedno i drugie. Kiedyś porównywałem wskazania pirometru z kamerą i
    powiem Ci, że nie odważyłbym się określić miejsca kucia czy wiercenia na
    podstawie wskazań pirometru, choć mój pirometr nie jest z Lidla. :)
    Zwłaszcza jak podłogówka ułożona jest gęsto.

    Co do kamery to obecnie nie problem znaleźć kogoś, kto przyjedzie z taką
    kamerą i zrobi usługę za 100 czy 200zł. Nie trzeba od razu kupować
    kamery termowizyjnej, choć obecnie ich ceny zaczynają się od 700-800zł.

  • 14. Data: 2020-05-23 10:37:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.05.2020 16:18, Uzytkownik wrote:
    > choć obecnie ich ceny zaczynają się od 700-800zł.

    Te przyczepiane do telefonu czy znasz jakieś "samowystarczalne"?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2020-05-23 20:24:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Te przyczepiane do telefonu czy znasz jakieś "samowystarczalne"?

    O rozdzielczości 1024 pikseli (32 x 32) 528zł.

    https://allegro.pl/oferta/ht175kamera-termowizyjna-t
    ermometr-na-podczerwien-8788937658?reco_id=af2d0e0e-
    9d19-11ea-8c0e-b02628c7dfb0&sid=1b14f67fa36602937f15
    72a57e6df4124ef63b53ab9897d3b9ab8b1bd1d899d5

    https://allegro.pl/oferta/daniu-holding-cyfrowy-term
    owizor-na-podczerwien-9266725109?reco_id=9eec2cc8-9d
    1a-11ea-88df-000af7f60c40&sid=041047f9c36843e364ecb9
    1b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

    O rozdzielczości 3600 pikseli (60 x 60) 866zł.

    https://allegro.pl/oferta/ht02-holding-cyfrowy-termo
    wizor-na-podczerwien-8788895564?reco_id=af2d0e0e-9d1
    9-11ea-8c0e-b02628c7dfb0&sid=1b14f67fa36602937f1572a
    57e6df4124ef63b53ab9897d3b9ab8b1bd1d899d5

    Albo używany telefon Caterpillar S60 549zł 3600 pikseli (60 x 60)

    https://allegro.pl/oferta/smartfon-cat-s40-caterpill
    ar-16gb-pancerny-9274999264

  • 16. Data: 2020-05-26 23:36:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.05.2020 20:24, Uzytkownik wrote:
> [...]
    9-11ea-8c0e-b02628c7dfb0&sid=1b14f67fa36602937f1572a
    57e6df4124ef63b53ab9897d3b9ab8b1bd1d899d5

    Nie miałem w reku sprzętu poniżej 160x120 i taki też wydawał mi się do
    tej pory jako minimum jeżeli chce się cokolwiek użytecznego zrobić. Ale
    cena do użytku domowego zaporowa.

    Nawet już nie pytam o 32x32 ale taki 60x60 to faktycznie pozwala
    sensownie coś zobaczyć? Bo stanięcie przed domem i zrobienie zdjęcia
    całej ściany z dachem, to o ile nie ma dziury wielkości pięści to chyba
    niewiele pokaże?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2020-05-28 00:30:29
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2020-05-20 o 18:42, Uzytkownik pisze:

    Przekombinowane. Kamera, owszem przydatna, dużo ułatwia. Ale ja bym
    podszedł do tematu po partyzancku. Zakładam, że pytający ma zdjęcia i
    wie jak idą rurki. Jak nie wie, to pierdzielnąłbym młotem 5kg, wykruszył
    beton i zobaczył co i jak.
    Mikrozbrojenia - jak są to bardzo utrudnia działania młotem. Ale czy są?

  • 18. Data: 2020-05-28 15:01:36
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    W dniu 22.05.2020 o 16:18, Uzytkownik pisze:
    > Tylko, że jak trafi do rurki to rurka nadaje się już do naprawy. Poza
    > tym jak sobie ten majster wyobraża kucie posadzki wkrętarką z udarem?
    > Toż to kując nawet młotowiertarką z udarem pneumatycznym jest sporo zabawy.

    Ja nie wiem z czego macie posadzki. Ja mam z miksokret'a. Na parterze,
    jak miałem do obsadzenia brodzik podtynkowy, to wykonawca wyciął
    prostokąt pod wymiar, a środek wydłubał młotkiem i chyba dłutem?
    110x90 wykuł w mniej niż 1h.

    Ja mam rurki tak na 1m w ścianie wyciągnięte (w górę). Teraz trzeba
    uciąć to, kolanko na wysokości wylewki (w sensie poniżej) i wykuć
    korytko max 2m (w śród rurek od podłogówki, w sumie to w dłuż, ale ze
    dwie poziomo trzeba będzie minąć).

    Nie jestem wykonawcą... ale jak widziałem tą rurkę od podłogówki to
    wydawała się być na tyle solidna. Potrafiła by (tak mi się zdaje)
    przyjąć uderzenia z młotka i przeżyć. Oczywiście dłutem przetnę ale
    wydawało mi się, że bezpośrednie uderzenie młotkiem nie powinno
    spowodować uszkodzenia rurki.

    Dzięki za odpowiedzi.

    Ktoś tutaj pisał z termometrem bezdotykowym. Sądzę, że jestem w stanie
    nagrzać podłogówkę i oznaczać na podłodze rurki, zanim cała wylewka
    złapie temperatura. To dobra rada jest, dzięki.

    --
    GreDi

  • 19. Data: 2020-05-28 21:15:50
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Ktoś tutaj pisał z termometrem bezdotykowym. Sądzę, że jestem w stanie
    > nagrzać podłogówkę i oznaczać na podłodze rurki, zanim cała wylewka
    > złapie temperatura. To dobra rada jest, dzięki.

    Pod warunkiem, że masz dobry termometr. Kupiłem taki bezdotykowy to wskazuje za
    każdym razem inną temperaturę. Nie zawsze przypominają temperaturę żywego człowieka.

  • 20. Data: 2020-05-28 22:41:02
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 28.05.2020 o 21:15, Kadar pisze:

    > Pod warunkiem, że masz dobry termometr. Kupiłem taki bezdotykowy to wskazuje za
    każdym razem inną temperaturę. Nie zawsze przypominają temperaturę żywego człowieka.

    Jest jeszcze takie coś za dolary, że zacytuję (bez znaków diakrytycznych,
    ale to nie Zenek z Bałut pisał, bo za głupi i dularów nie ma):

    "Teraz jak znalezc trasy tych rurek. To proste. Trzeba tylko w japonskiej
    firmie "Matsui" kupic mikrokapsulkowane ciekle krysztaly (liquid crystals)
    najlepiej typu cholesterykow, ktore maja te wlasciwosc, ze normalnie ciemne,
    nieprzezroczyste, w danej temperaturze przemiany, np 34 st.C - staja sie
    przezroczyste. Trzeba podloge zamalowac w paski (najlepiej metoda sitodruku) i
    poczekac az wyschnie. Cienka warstwe tej substancji, po podgrzaniu, w
    miejscach o nieco wyzszej temperaturze ukaze Ci sie dokladny przebieg rurek.
    Ja tak to robilem wiec metoda sprawdzona, tyle, ze te "liquid crystals" mialem
    niejako za darmo gdyz zostalo mi troszke z produkcji okladki mojej ksiazki.
    One nie sa takie drogie; na jedna okladke "zeszlo" mi tego za pol dolara...
    Ale wyszla fajna i oryginalna okladka; normalnie ciemno-niebieska, po
    przylozeniu don dloni lub lepiej ogrzaniu mlodym biustem, staje sie
    przezroczysta i ukazuje ukryte pod ta warstwa ciekawe rysunki."