  • 11. Data: 2013-07-17 17:53:32
    Temat: Re: Kupłem wannę, gatunek I w Castoramie ...
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:ks6d5m$da2$1@dont-email.me...

    > Podwyższonej? A o ile? No i jakim cudem taśma oklejająca ten narożnik ocalała?
    > ;-)

    No trochę ciepła tam być musiało.
    Nie mamy zdjęcia z taśmą ;) więc nie wiemy czy ocalała ;)

    Swoją drogą, to przychlałbym się do wersji kogutka, z tym, że
    dopuszczałbym również, że do przegrzania doszło nie koniecznie
    w garażu, tylko równie dobrze w Castoramie - jak kupował w zimie,
    to mogła stać koło jakiegoś grzejnika, pieca czy innej takiej
    gazowej turbiny... i od temp. popłynąć.

  • 12. Data: 2013-07-17 17:54:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-17 17:22, k...@g...com wrote:
    > Nie chcę być prorokiem ale mnie się wydaje że sam to zrobiłeś.

    Z ciekawości: jak i czym mogłem to zrobić? Kiedyś kolega nieopacznie
    przy lutowaniu miedzi dziabnął palnikiem akrylowy brodzik i zrobił się
    natychmiast źółty ale sie nie odkształcił. U mnie "zapadliska" mają 3mm
    głębokości, ale nic nie odstaje poza obrys, brak różnicy w kolorze.
    Gdzie zniknął materiał? Po drugiej stronie nie ma bąbla, po drugiej
    stronie jest perfekt.

    Z innych ciekawostek to wanna dotarla do mnie *bez* folii ochronnej.
    Przed chwila sobie to uswiadomiłem. Za to w niedbale położonym worku
    foliowym. Wydawało mi się że tak właśnie mają tanie wanny.

    Gdzieś czytałem, że czasami odpady produkcyjne są przez sklepy kupowane
    za bezcen jako egzemplarze wystawowe, wady się ukrywa zasłaniając je
    czym popadnie. Brak folii ochronnej by tu się zgadzał.

  • 13. Data: 2013-07-17 18:09:59
    Od: quent <x...@x...com>

    > Z innych ciekawostek to wanna dotarla do mnie *bez* folii ochronnej.

    ??
    No jak? Niemożliwe
    Ona jest b. cienka przyklejona do wanny tak, że niemal jej nie widać ;-)
    U mnie w brodziku akrylowym trochę się naszukałem jej brzegu zanim
    oderwałem ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 14. Data: 2013-07-17 18:29:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-17 18:09, quent wrote:

    > ??
    > No jak? Niemożliwe

    Mozliwe. Kiedyś kupiłem tani brodzik chyba w Leroy i poinformowano mnie
    że nie ma on folii "bo w tych tanich nie ma". Faktycznie, wszystkie
    egzemplarze miały luźną folię typu worek narzuconą byle jak. Założyłem
    że tak jest z tanimi rzeczami. Zaczynam się zastanawiać czy dobrze ...
    zdaje się ze ta folia jest elementem procesu produkcji i ciężko
    wyprodukować bez ...

    > Ona jest b. cienka przyklejona do wanny tak, że niemal jej nie widać ;-)

    E no to akurat widzialem w pozostałych wannach które miałem okazje montować.

  • 15. Data: 2013-07-17 19:26:01
    Od: "Pawel S." <p...@w...pll>

    In news:51e6bdf8$0$1216$65785112@news.neostrada.pl,
    *Aleksander* <f...@f...fake> typed:

> [...]
    > w garażu, tylko równie dobrze w Castoramie - jak kupował w zimie,
    > to mogła stać koło jakiegoś grzejnika, pieca czy innej takiej

    No niestey, ale kogutek ma racje. Widac wyraznie odksztalcenia mechaniczne
    spowodowane zlym lezakowaniem tej wanny. Byla oparta lub cos oparte na niej.
    A folia jak dobrze widze, jest zalozona, co widac po powiekszeniu zdjecia.

  • 16. Data: 2013-07-17 21:54:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
    > Nie chcę być prorokiem ale mnie się wydaje że sam to zrobiłeś.
    > Wygląda na odkształcenie spowodowane długotrwałym działaniem
    > podwyższonej temperatury. Z fabryki takie wyjść nie mogło. W markecie
    > jak by zauważyli to albo by ostro przecenili albo zwrócili
    > producentowi. market to nie sklep prowadzony pzrez tubylca. Oni żyją
    > z marży a nie robienia ludzi w chuja w taki sposób. Mają lepsze
    > sposoby na wyciągnięcie kasy tak żeby klient był zadowolony.

    to teraz mi powiedz jak sie mógł element zrobiony z włókna szklanego
    klejonego żywicą odkształcić pod wpływem temperatury...

  • 17. Data: 2013-07-17 21:57:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pawel S. wrote:
> [...]
    > mechaniczne spowodowane zlym lezakowaniem tej wanny. Byla oparta lub
    > cos oparte na niej. A folia jak dobrze widze, jest zalozona, co widac

    panowie to jest włókno szklane z żywicą...

    to można potłuc młotkiem ale nie pogiąć jak szmatę...

    to sie raczej musiało stać podczas produkcji.

    chyba ze ta wanna nie jest zrobiona z włókna szklanego tylko z jakiego ABS
    czy czegoś innego ale wtedy to ona sie nie nadaje do niczego.

  • 18. Data: 2013-07-17 21:59:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-17 21:57, Marek Dyjor wrote:
    > chyba ze ta wanna nie jest zrobiona z włókna szklanego tylko z jakiego
    > ABS czy czegoś innego ale wtedy to ona sie nie nadaje do niczego.

    Włókno szklane.

  • 19. Data: 2013-07-17 22:08:52
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-07-17 18:09, quent pisze:

> [...]
    > Ona jest b. cienka przyklejona do wanny tak, że niemal jej nie widać ;-)
    > U mnie w brodziku akrylowym trochę się naszukałem jej brzegu zanim

    Pewnie coś zaiskrzyło między sprzedawcą i sprzedawczynią w Casto, a że
    byli na nocce, postanowili wejść do wanny. Zdarli więc folię, nalali
    wody, a że wanna stała narożnikiem przy ścianie, to od ruchów posuwisto
    zwrotnych wziął i się wygiął... róg wanny.

    Moje rozumowanie tłumaczy wszystkie Wasze dylematy.

    Ja bym na Twoim miejscu szukał na portalach video z nagraniem tej nocy.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 20. Data: 2013-07-17 22:44:47
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 17 lipca 2013 21:54:38 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > to teraz mi powiedz jak sie m�g� element zrobiony z w��kna szklanego
    >
    > klejonego �ywic� odkszta�ci� pod wp�ywem temperatury...

    Oczywiście ze się odkształci. Do produkcji takich wanien używa sie żywic
    poliestrowych bo są kolka razy tańsze od epoksydowych i łatwiej się nimi pracuje.
    Poza tym przy produkcji czas 15 minut dla utwardzenia żywicy poliestrowej w
    porównaniu do kilku godzin dla żywicy epoksydowej + jeśli się chce uzyskać dobre
    parametry wytrzymałościowe wygrzewanie przez kilka godzin dyskwalifikują epoksydy do
    takich domowych zastosowań. Laminat poliestrowo szklany przy podgrzaniu do 80 stopni
    na tyle straci wytrzymałość że jeśli obciążenie będzie trwało dostatecznie długo to
    powstaną takie ślady jak na zdjęciach. Przy uderzeniu popękała by farba a tam pęknięć
    nie widac. Z fabryki takie nie wyszło bo niby jak krzywe by w formie wylaminowali?
    Żelkot kładzie się bezpośrednio na formę. Żelkot ma konsystencję farby. Żeby takie
    coś zrobić trzeba umieć malować powietrze.