  • 11. Data: 2016-04-28 22:08:38
    Temat: Re: LED zamiast G9 warunek 1000 lm na 40 cm
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 kwietnia 2016 21:26:05 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:

    > Źle... LED jako zamiennik żarówki (fizycznie) nie ma sensu, ze względu
    > na to, że próbuje się dostosować LED do czegoś (wymiary, gwint) co nie
    > było dla nich zaprojektowane. Ogólnie - jest problem z rozproszeniem
    > ciepła. Zwłaszcza takich na siłę wydumanych LED G9.

    Ostatnio skonczylem sufity w piwnicach i zamontowalem 12 zwyklych zarowek
    R50 - kilka 20W, kilka 40W, kilka 60W - w oprawach sufitowych takich
    montowanych w suficie panelowym - miejsca sporo, cieplo bez problemu
    odprowadzaja i co? Na 12 sztuk 8 sie spalilo w ciagu tygodnia, przy czym
    zadna nie swiecila dluzej niz ~4h. O co kaman!?

    To taka normalna zarowka:

    http://jasniej.com/15892-thickbox_default/r50-40w-e1
    4-k-zarowka-reflektorowa-12552.jpg

    Kupione w Majstrze po chyba 2 albo 3 pln sztuka :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2016-04-28 22:32:02
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-04-28 o 22:08, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > odprowadzaja i co? Na 12 sztuk 8 sie spalilo w ciagu tygodnia, przy czym
    > zadna nie swiecila dluzej niz ~4h. O co kaman!?

    Kiedyś w Auchan kupiłem energooszczędnych 4 sztuki po 1zł/sztukę.
    Też poświeciły z miesiąc.

    Pewnie jedno i drugie to najgorsza chińszczyzna. U Ciebie pewnie
    maksymalnie cienkie chińskie włókno wolframowo-podobne się popaliło :)

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2016-04-29 07:52:02
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Kupione w Majstrze po chyba 2 albo 3 pln sztuka :)
    Ja już się z tego wyleczyłem przy tych G9.
    Też kupowałem po kilka złotych za sztuke noname.
    Teraz kupuje Osram po 14 zł/sz i troche poświeci.

  • 14. Data: 2016-04-30 11:15:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2016 07:07:03 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
    > Mam lampę nad lustrem.
    > Podłużną wąską w której jest 3xG9X40W na halogenach.
    > A że lampa się często włacza to halogeny padają.
    >
    > Wymyśliłem sobie że wstawie tam LED G9 ale ilość światła jaką oferują
    > nie będzie wystarczająca.

    Pierwsza sprawa - sprawdz z zona jak sie LED sprawdza.
    Zle oddawanie kolorow przy makijazu moze byc przykre ;-)

    Moze wystarczy soft-start do zarowek ?
    Nawet termistor
    http://www.cyfronika.com.pl/iark3p1_ctr.htm
    http://www.elektroniksc.com.pl/?sGrupa=TERMISTORY&st
    r=2

    > Wymysliłem że trochę lampę przerobię i zastosuje taśmy ledowe zamiast G9.
    > Ale okazuje się że taśmy LED są dla ozdoby.

    Nie calkiem - ale troche tych tasm trzeba.
    potrzebujesz z 15W w ledach.

    > Ma ktoś pomysł/informację jakimi ledami zastąpić G9 żeby ilość światła
    > była porównywalna z 3x40 W na 40 cm?

    trzy takie ?
    http://allegro.pl/kinkiet-led-lampa-nad-obraz-lustro
    -40cm-5w-bath1a-i6101158072.html

    J.

  • 15. Data: 2016-04-30 11:36:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2016 13:08:38 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):
> [...]
    > odprowadzaja i co? Na 12 sztuk 8 sie spalilo w ciagu tygodnia, przy czym
    > zadna nie swiecila dluzej niz ~4h. O co kaman!?

    Made in China. Produkcja schylkowa.

    Sa i porzadniejszych firm - ale tez chinskie :-)

    Sa i LED.

    j.

  • 16. Data: 2016-04-30 12:20:36
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Moze wystarczy soft-start do zarowek ?
    > Nawet termistor
    > http://www.cyfronika.com.pl/iark3p1_ctr.htm
    > http://www.elektroniksc.com.pl/?sGrupa=TERMISTORY&st
    r=2

    To jest myśl jak z ledami nie wyjdzie

    > trzy takie ?
    > http://allegro.pl/kinkiet-led-lampa-nad-obraz-lustro
    -40cm-5w-bath1a-i6101158072.html

    Lampa jest mniewięcej taka:
    http://tnij.org/kosaso6
    Tylko u mnie przekrój poprzeczny jest raczej kwadratowy.

    Dodatkowo lampa jest:
    - zamontowana "na zawsze"
    - ma wykrywacz ruchu, nie ma normalnego wyłacznika
    - wyłącza się po X czasie

    i dlatego chciałbym zmieniać tylko źródło światła.