  • 51. Data: 2020-06-30 10:56:28
    Temat: Re: Mała Fotowoltaika z duzym potencjałem
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2020-06-28 o 08:59, Budzik pisze:
    > Mysle o założeniu rodzicom paneli fotowoltaicznych.
    > Oni zuzywaja naprawde nieduzo prądu.
    >
    > Pomyslałem ze załozyłbym im jakies 2-2.5kW ale zalezałoby mi na tym,
    > zeby falownik był przystosowany do tego ze za jakis czas dołoze
    > dodatkowe panele, nawet do 10kW.

    Przy standardowych falownikach raczej rozbijesz się o problem napięcia
    na stringu - bedzie za mało paneli żeby większy falownik wystartował a
    nawet jak wstanie to efektywność poleci na psyk.

    Generalnie instalacje robi się w drugą stronę czyli moc paneli 15-20%
    większa od mocy falownika a jak instalacja wschód-zachód do nawet można
    przewymiarować o 50% bo nie bedize styuacji że wszystkie panele będą
    działać z pełną mocą.

    Jak chcesz "cykać" po klika paneli co jakiś czas to raczej idź w
    mikrofalowniki,

    --
    Gregorius

  • 52. Data: 2020-06-30 16:40:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    30 Jun 2020 03:59:57 GMT, Budzik

    > O fuck, co oni tam za technologie wymyslili...? ;-O

    Nie wiem, ale to nie były jeszcze wcale najdroższe narzędzia. ;P

    > Ok, dzieki za wyjasnienia.
    > Za jakis czas zobaczymy co z tego wyjdzie. :)
    > Musze sie rozgladnac po lokalnych ziutkach
    > i zobaczyc co oferuja.

    Jasne, tylko trzeba oglądać poprzednie instalacje, bo jak patrzę co czasem
    ludzie na FB pokazują to po prostu woła o pomstę do nieba.

    Swoją drogą moim rodzicielom dzisiaj, po 6 tygodniach czekania na PGE, w
    końcu wymienili licznik na dwukierunkowy. Pech chciał, że wczoraj, gdy to
    na Wawę szła nawałnica co to jej mizerny czaskoski nie zatrzymał siłą woli,
    trzepnął piorun (chyba) w transformator i poleciała im jedna faza -- w tym
    akurat lodówka się sypnęła (i jeszcze stary licznik też przestał działać).
    Znaczy dążę do tego że moje uprawnienia działają hehe ;)

    Teraz ja czekam na wymianę licznika w obecnym starym domu i w nowym. Czyli
    pewnie dopiero za miesiąc się doczekam... :/

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 53. Data: 2020-06-30 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Nie wiem, ale to nie były jeszcze wcale najdroższe narzędzia. ;P

    Pytam w tym sensie, jak to jest mozliwe, ze nagle zacisniecie przewodu
    potrzebuje narzedzia za 1200...
    Przeciez to nie jest jakas technologia kosmiczna...

    Brawo ty :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 54. Data: 2020-07-03 18:58:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    30 Jun 2020 18:59:56 GMT, Budzik

    > Brawo ty :)

    Nono, przedwczoraj zmienili rodzicom licznik i instalacja w końcu ruszyła.
    W idealnych warunkach leci na 6.2kW z 6.4kWp. Tylko co innego mówi falownik
    a co innego portal zevercloud (w portalu zaniża o 1kW mocy) i nie wiem
    dlaczego tak jest.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 55. Data: 2020-07-03 20:09:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 3 lipca 2020 18:58:28 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Tylko co innego mówi falownik
    > a co innego portal zevercloud (w portalu zaniża o 1kW mocy) i nie wiem
    > dlaczego tak jest.

    Do Chin jest trochę daleko, ta moc się wytraca na przewodzie do serwera.

    L.

  • 56. Data: 2020-07-03 22:14:07
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Myjk.
    On 03.07.2020 18:58 you wrote:

> [...]
    > innego mówi falownik a co innego portal zevercloud (w portalu zaniża
    > o 1kW mocy) i nie wiem dlaczego tak jest.

    Może zaniża już o haracz dla ZE? :-)

    --
    Pete

  • 57. Data: 2020-07-04 20:02:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 03 Jul 2020 22:14:07 +0200, Pete

    > Może zaniża już o haracz dla ZE? :-)

    Taki cfany to chyba nie jest. ;>

    My dzisiaj sieknęliśmy kolejną instalację ;)
    tym razem na płaskim dachu -- i wtedy wchodzi on,
    cały na biało :P

    https://zapodaj.net/images/4e4a40bdbe24a.jpg

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 58. Data: 2020-07-04 20:29:03
    Od: budynPL <b...@g...com>

    tym razem na płaskim dachu -- i wtedy wchodzi on,
    cały na biało :P

    https://zapodaj.net/images/4e4a40bdbe24a.jpg

    Nadając z Androida:
    Gdybyś policzył uzyski to prawdopodobnie dałbyś bez tych konstrukcji. Różnica będzie
    mała, a konstrukcja wyszła bardziej skomplikowana.

    b.

  • 59. Data: 2020-07-04 23:01:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 4 Jul 2020 11:29:03 -0700 (PDT), budynPL

    > Gdybyś policzył uzyski to prawdopodobnie dałbyś bez tych konstrukcji.
    > Różnica będzie mała, a konstrukcja wyszła bardziej skomplikowana.

    Właściciel chciał na trójkątach to ma na trójkątach... ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 60. Data: 2020-07-05 09:52:14
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu sobota, 4 lipca 2020 23:01:33 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Sat, 4 Jul 2020 11:29:03 -0700 (PDT), budynPL

    > Właściciel chciał na trójkątach to ma na trójkątach... ;P

    a to co innego, chciał to ma. Ja to jedyne czego sie obawiam z sił natury to wiatr -
    wiec gdybym był włascicelem wolałbym płasko.

    b.