  • 61. Data: 2020-07-05 11:19:42
    Temat: Re: Mała Fotowoltaika z duzym potencjałem
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Tak zwany ghost.
    Myjk w którym kierunku ty masz spadek tego dachu a w którym kierunku idą te
    wgłębienia w dachu? Na zdjęciu wygląda to jak byś miał w poprzek.
    K.

  • 62. Data: 2020-07-05 11:23:55
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Nadając z Androida:
    > Gdybyś policzył uzyski to prawdopodobnie dałbyś bez tych konstrukcji. Różnica
    będzie mała, a konstrukcja wyszła bardziej skomplikowana.

    Nadaje z googla:
    Twoim zdaniem to pochylenie jest niepotrzebne? Z tego co widzę wszyscy ustawiają pod
    kątem. Na farmach paneli to nawet stawiają takie maszyny co to śledzą ruch Słońca.
    Zastanawiałem się czy zasilanie takich konstrukcji to idzie z paneli czy już
    potrzebne moce z elektrowni.
    K.

  • 63. Data: 2020-07-05 13:47:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-05 o 11:23, Kadar pisze:
    będzie mała, a konstrukcja wyszła bardziej skomplikowana.

    > Nadaje z googla:
    > Twoim zdaniem to pochylenie jest niepotrzebne? Z tego co widzę wszyscy ustawiają
    pod kątem.
    Sa dwie szkoły, albo ma się duże moce w szczycie czyli ustawia pod
    kątem, albo na płasko i panele dłużej pracują w ciągu dnia tyle że pik
    jest mniejszy.

    > Na farmach paneli to nawet stawiają takie maszyny co to śledzą ruch Słońca.
    Obrotnice łączą obie szkoły razem czyli duża moc szczytowa i dłuższy
    czas działania w ciągu dnia, tyle że opłacalne są tylko dla dużych
    instalacji ze względu na koszty jak i powierzchnię zajmowalną żeby się
    panele nie zasłaniały.

    >Zastanawiałem się czy zasilanie takich konstrukcji to idzie z paneli czy już
    potrzebne moce z elektrowni.
    Sterowanie to i tak mały ułamek mocy którą produkują, więc kierunek
    zasilania jest bez znaczenia.

    --
    Janusz

  • 64. Data: 2020-07-05 15:22:13
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 lipca 2020 11:23:57 UTC+2 użytkownik Kadar napisał:
    będzie mała, a konstrukcja wyszła bardziej skomplikowana.

    > Nadaje z googla:
    > Twoim zdaniem to pochylenie jest niepotrzebne?

    nie tyle niepotrzebne co nieopłacalne. Koszt konstrukcji do pochylania nigdy sie nie
    zwróci, konstrukcja jest trudniejsza w montażu i mniej odporna na wiatr.

    > Z tego co widzę wszyscy ustawiają pod kątem.

    z jakiegos powodu wszystkie portale pokazują kąt optymalny na ok 35stopni, to zależy
    od szerokosci geograficznej. Podejrzewam ze jest to całka po natężeniu oswietlenia z
    uwzględnieniem cosinusa kąta padania promieni.
    Ale tak obliczony kąt zakłada całkowicie bezchmurne niebo przez cały rok.
    A przeciez wiemy ze jeslien i zima to zwiekszone zachmurzenie więc optymalizować pod
    jesienne katy padania słońca jest słabe.
    Ja liczyłem kiedyś optymalny kąt uwzgledniajacy zachmurzenie i wyszło mi coś koło 20
    stopni, z pamieci podaję. Czyli trzeba sie nachapać energii latem.
    Z tym ze te różnice są paroprocentowe, nie ma o co kruszyć kopii.

    >Na farmach paneli to nawet stawiają takie maszyny co to śledzą ruch Słońca.

    sprawa kompletnie nieopłacalna, aparatura jest kosztowna i skomplikowana. Wiem bo
    miałem taką na dachu. Zabrał ją liściasty ale nie wiem czy uruchomił.

    b.

  • 65. Data: 2020-07-05 16:00:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 5 Jul 2020 00:52:14 -0700 (PDT), budynPL

    > a to co innego, chciał to ma. Ja to jedyne czego sie obawiam z sił natury to wiatr
    - wiec gdybym był włascicelem wolałbym płasko.

    Tej konstrukcji diabeł nie ruszy.
    Jeśli już, to odleci z krokwiami. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 66. Data: 2020-07-05 16:02:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 5 Jul 2020 02:19:42 -0700 (PDT), Kadar

    > Myjk w którym kierunku ty masz spadek tego dachu a w którym kierunku idą
    > te wgłębienia w dachu? Na zdjęciu wygląda to jak byś miał w poprzek.

    To nie mój dach. Spadek dachu miał ok. 6 stopni w kierunku zachodnim.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 67. Data: 2020-07-05 16:25:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    budynPL napisał:

    > nie tyle niepotrzebne co nieopłacalne. Koszt konstrukcji do pochylania
    > nigdy sie nie zwróci, konstrukcja jest trudniejsza w montażu i mniej
    > odporna na wiatr.

    Całkiem płasko także być nie może. A to ze względu na kurz, który
    może być spłukiwany przez deszcz. Żeby tak się działo, musi być
    spadek przynajmniej 15-20 stopni.

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2020-07-05 18:41:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 5 lipca 2020 15:22:15 UTC+2 użytkownik budynPL napisał:
    > sprawa kompletnie nieopłacalna, aparatura jest kosztowna i skomplikowana.
    > Wiem bo miałem taką na dachu. Zabrał ją liściasty ale nie wiem czy
    > uruchomił.

    Stoi i produkuje. Ale przyszedł wiater i ukręcił przekładnię,
    w dodatku prawie odleciało więc stoi teraz na płasko :P

    L.

  • 69. Data: 2020-07-05 18:44:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Stoi i produkuje. Ale przyszedł wiater i ukręcił przekładnię,
    > w dodatku prawie odleciało więc stoi teraz na płasko :P

    Uległ optymalizacji.

    --
    Jarek

  • 70. Data: 2020-07-05 20:29:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 5 Jul 2020 06:22:13 -0700 (PDT), budynPL

    > Wiem bo miałem taką na dachu.

    Miałeś tracker na dachu? :o

    --
    Pozdor