  • 31. Data: 2015-05-06 14:25:47
    Temat: Re: Malo istotne elementy architektury
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Tak się składa, że PIT-y wysyłam elektronicznie od pierwszego roku, w
    > którym wprowadzono taką możliwość i co roku mnie irytuje to ministerialne
    > oprogramowanie.

    Tu się z Toba zgadzam - pomysł jest ok ale realizacja mocno taka sobie.

    Brak choćby podstawowej funkcji - przepisania danych z ubiegłorocznego
    formularza. Po co co roku mam wypełniać te same pola? Opisy do
    poszczególnych pól też są dalekie od user-friendly.

    Wcześniej używałem różnych programów do wypełniania PIT i następnie je
    drukowałem i zanosiłem do US. Zawsze była możliwość importu danych z
    poprzedniego roku i zawsze opisy do pól były proste - w stylu: "tu wpisz
    wartość z pola nr X rozliczenia NN który otrzymałeś od pracodawcy".
    Oczywiście jak ktoś pracował dla kilku pracodawców, albo prowadzi
    działalność to mu to nie pomoże, ale przeciętny kowalski pracujący na etacie
    w jednej firmie miał "łatwo, prosto i przyjemnie".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 32. Data: 2015-05-06 15:18:31
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-06 o 14:25, Ergie pisze:
> [...]
    > formularza. Po co co roku mam wypełniać te same pola? Opisy do
    > poszczególnych pól też są dalekie od user-friendly.

    Ale jak nie uzupełnia? Jak masz wypełniony danymi swój profil
    użytkownika, to przecież wszystkie dane adresowe, docelowego US,
    NIPy/Pesele itp. to wszystko się uzupełnia automatycznie.
    Jedyne co zawsze uzupełniam, to konkretne kwoty podatków, składek itp.

> [...]
    > działalność to mu to nie pomoże, ale przeciętny kowalski pracujący na
    > etacie w jednej firmie miał "łatwo, prosto i przyjemnie".

    Ale dla kogoś minimalnie kumatego przecież to nie jest wielki problem.
    Te kolumny w PIT-11 od pracodawcy oraz PIT-37 są praktycznie identycznie
    opisane, więc starczy to przepisać i tyle.
    W przypadku wielu umów/pracodawców też nie ma problemu, bo analogiczne
    pola się tylko sumuje i tyle.
    Ja tam nie widzę w tym nic skomplikowanego. Moja nieścisła żona też
    nigdy problemu z tym nie miała.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 33. Data: 2015-05-06 15:19:43
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-06 o 13:40, Uzytkownik pisze:
    > Pod warunkiem, że nie masz problemów z instalacją kolejnej, corocznej
    > aktualizacji oprogramowania oraz środowiska AIR. Bywa, że trzeba spędzić
    > godzinę czasu.
    > Pomijam już fakt, że to idiotyczne oprogramowanie potrafi pogubić PIT-y
    > z wcześniejszych lat.
    > Tak się składa, że PIT-y wysyłam elektronicznie od pierwszego roku, w
    > którym wprowadzono taką możliwość i co roku mnie irytuje to
    > ministerialne oprogramowanie.

    Od lat nigdy nie miałem problemu ani z instalacją AIRa, ani samym
    PITowym softem. A w międzyczasie jeszcze miałem ze dwie
    zmiany/reinstalacje systemu. Wszystkie dane z lat poprzednich mam,
    wszystko działa bez problemu, wszystko zainstalowało się bez problemu.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 34. Data: 2015-05-06 15:21:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kżyho wrote:

> [...]
    > zmiany/reinstalacje systemu. Wszystkie dane z lat poprzednich mam,
    > wszystko działa bez problemu, wszystko zainstalowało się bez problemu.

    jest trochę zabawy na linuksie ale działa. Na Windzie działa bez
    problemu.
    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 35. Data: 2015-05-06 15:50:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > poszczególnych pól też są dalekie od user-friendly.

    Ale jak nie uzupełnia? Jak masz wypełniony danymi swój profil

    Jaki "profil"? Piszę o rozliczeniu osób fizycznych. Jest interaktywny
    formularz w PDF i tyle.

    > Ale dla kogoś minimalnie kumatego przecież to nie jest wielki problem. Te
    > kolumny w PIT-11 od pracodawcy oraz PIT-37 są praktycznie identycznie
    > opisane, więc starczy to przepisać i tyle.

    Ja to wiem, ale uwierz mi gdyby to było oczywiste to na każdym rogu nie
    byłoby reklam: "rozliczę pit za 50zł". W tych starszych programach było t
    bardziej jednoznacznie ujęte.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 36. Data: 2015-05-06 15:55:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 6 maja 2015 14:26:10 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > poprzedniego roku i zawsze opisy do pól były proste - w stylu: "tu wpisz
    > wartość z pola nr X rozliczenia NN który otrzymałeś od pracodawcy".
    http://pit.dobry.pl/index.php/programy/pity
    Od dobrych kilku już lat używam tego programu. Import danych z poprzedniego roku
    dostępny, żaden problem, wysyłka via net również bez problemu.
    Program podpowiada błędnie wypełnione pola itp. Praktycznie nie widze w nim wad a
    wysyłam kilkanaście deklaracji rocznie(swoje i znajomych)

  • 37. Data: 2015-05-06 16:08:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > Program podpowiada błędnie wypełnione pola itp. Praktycznie nie widze w
    > nim wad a wysyłam kilkanaście deklaracji rocznie(swoje i znajomych)

    O dzięki za uświadomienie mi niewiedzy. Niewiedziałem że IPS już też wysyła
    przez net i nie trzeba korzystać z tego ministerialnego formularza. Dawniej
    z niego korzystałem ale drukowałem i nosiłem do US, gdy pojawiła się
    możliwość wysyłania zeznań przez net to żaden program tego nie potrafił
    tylko ten nieszczęsny formularz pdf, który co roku trzeba na nowo wypełniać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 38. Data: 2015-05-06 16:09:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

> [...]
    > użytkownika
    >
    > Jaki "profil"? Piszę o rozliczeniu osób fizycznych. Jest interaktywny

    profil w programie pitowym MinFinu

    > Ja to wiem, ale uwierz mi gdyby to było oczywiste to na każdym rogu nie
    > byłoby reklam: "rozliczę pit za 50zł". W tych starszych programach było t
    > bardziej jednoznacznie ujęte.

    jest wiele rzeczy, które można zrobić w 5 minut a ludzie chcą za to
    płacić. Z drugiej strony to pokazuje ilu nieogarniętych jest, Bo jeśli
    by to było skomplikowane i dłuższe niż 10 minut to nie kosztowałoby 50zł
    bo by ksiegowy na chleb nie zarobił

  • 39. Data: 2015-05-07 11:07:33
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-06 o 15:50, Ergie pisze:
    > Ale jak nie uzupełnia? Jak masz wypełniony danymi swój profil
    > użytkownika
    >
    > Jaki "profil"? Piszę o rozliczeniu osób fizycznych. Jest interaktywny
    > formularz w PDF i tyle.

    Jezu, naprawdę męczysz się w ramach gołego interaktywnego PDFa?
    Jest normalna oficjalna aplikacja do tego e-Deklaracje. Działa na
    podstawie tego samego chyba PDFa, o którym mówisz, ale ma całą otoczkę
    do tego, czyli ustawienia z Twoim profilem i wszystkimi danymi, które
    automatycznie podstawia, jest cały mechanizm wysyłania, automatycznego
    pobierania UPO itd. Nie sądziłem, że korzystasz z czegokolwiek innego...

    > Ja to wiem, ale uwierz mi gdyby to było oczywiste to na każdym rogu nie
    > byłoby reklam: "rozliczę pit za 50zł". W tych starszych programach było
    > t bardziej jednoznacznie ujęte.

    Powiem brutalnie, ale większość ludzi jest głupia i leniwa i nawet 5
    minut im się nie chce poświęcić na zapoznanie z prostym tematem z góry
    zakładając, że coś jest do dupy i na pewno mega trudne i się nie da.
    Spotykam się z tym codziennie na każdym kroku.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 40. Data: 2015-05-07 12:45:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Jezu, naprawdę męczysz się w ramach gołego interaktywnego PDFa?

    Do wczoraj nie wiedziałem że jest coś innego :-)

    > Jest normalna oficjalna aplikacja do tego e-Deklaracje.

    To jest od początku? Jak pierwszy raz się rozliczałem przez internet to
    znalazłem tylko interaktywny formularz i od tamtego czasu co roku wchodzę na
    stronę klikam w link "formularz interaktywny" i tyle. I tyle marudzenia i
    przekleństw na darmo - a mogłem je zaoszczędzić dla wykonawców :-)

    Dzięki wszystkim za uświadomienie,.

    Pozdrawiam
    Ergie