  • 11. Data: 2012-04-13 12:32:26
    Temat: Re: Miłe zaskoczenie hehe
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.04.2012 12:13, Aleksander pisze:
    > Hej kiki,
    >
    > Bierz gaz jak masz :)
    >
    > Minusy pompy pomijając wyższy koszt inwestycji:
    > - rycie działki
    > - przy dłuższych mrozach będziesz ciągnąć prąd w drogiej tarfie

    Jak widać po przykładzie Adama - pompa ciepła daje oszczędności w
    bieżących kosztach ogrzewania (ale trzeba pamiętać o kosztach
    instalacji!) w przypadku lekkiej zimy.

    Bardzo mroźna zima powoduje, że pompa ciepła zaczyna coraz bardziej
    przypominać zwykłą elektryczną grzałkę.

    Opłacalność PC zależy od pogody, trwałości urządzeń, kosztów konserwacji
    (w tym te urzędnicze nakazy związane z instalacjami klimatyzacyjnymi -
    zdaje się mieli wprowadzić jakieś coroczne badania) i dostępności
    środków na początkową inwestycję.

    Może się uda, może nie.

  • 12. Data: 2012-04-13 13:55:54
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    > Im więcej zużyjesz tym oczywiście m3 wychodzi taniej.

    to nie do konca prawda , zaglądałes w arkusz który podałem? Jesli jestes w
    W2 to im wiecej to faktycznie taniej ale jak przekroczysz 1200m3 to
    przeskakujesz do W3 i nagle jest skok ceny. Póżniej znów im wiecej tym
    taniej ale zeby uzyskac cene jak w W2 trzeba zużyć az 2600m3.

    b.

  • 13. Data: 2012-04-13 14:02:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 20:23:29 UTC+2 użytkownik kiki napisał:
    > Sami z siebie :-) Mam rurę metr od płotu :-)

    Paragonem ich za to.
    A może to nie gazownicy a jacys żli ludzie coś tam zakopali aby Tobie zrobic kuku?

  • 14. Data: 2012-04-13 14:16:07
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > do W3 i nagle jest skok ceny. Póżniej znów im wiecej tym taniej ale zeby
    > uzyskac cene jak w W2 trzeba zużyć az 2600m3.

    OK - prawda - zatem poprawka :)

    Im więcej gazu zużyjesz w danej grupie to cena per m3 wychodzi
    niższa.

    Ale o ile pamiętam metraż, jaki ma kiki do ogrzania,
    to w W2 się nie ma szans zmieścić.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 15. Data: 2012-04-13 14:40:04
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ale o ile pamiętam metraż, jaki ma kiki do ogrzania,
    > to w W2 się nie ma szans zmieścić.

    no tak, on ma inny problem - jemu grozi W4 :-)))

    b.

  • 16. Data: 2012-04-13 15:59:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 kwietnia 2012 14:40:04 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > no tak, on ma inny problem - jemu grozi W4 :-)))

    Paragonami gazownikom zapłaci;)

  • 17. Data: 2012-04-13 23:03:24
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    >

    > no tak, on ma inny problem - jemu grozi W4 :-)))

    Chyba W3 - ze 4000 do 5000 nie więcej.

  • 18. Data: 2012-04-13 23:05:40
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    sion-forums@yncd8...

    > Paragonem ich za to.
    > A może to nie gazownicy a jacys żli ludzie coś tam zakopali aby Tobie
    > zrobic kuku?

    Hehehe jednak gazownicy :-) mam rurę przez całą długość płotu :-) Mogę się w
    nią podłączyć jak będę chciał :-) nie zeby dochodziła końcówka w jeden punkt
    ale leci mi równolegle :-)

  • 19. Data: 2012-04-14 09:25:25
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    on-forums@vbmq16...

    > W kotłowni i tak jest czerpnia fi150 :-)

    To zakładaj kondensata :) zlikwidujesz ostatni mostek cieplny.
    Robiłem niedawno kotłownię kondensacyjną 170kW na propan.
    Tam musi być dziura ze względów bezpieczeństwa, i widzę sporą różnicę
    w bilansie w stosunku do zamkniętej.

    > gaz naprawdę kosztuje ?
    u innego 45kW badziewny żeliwiak z otwartą komorą:
    1,96 brutto przy 3000m^3 W4
    i po włączeniu II kotła
    1,87 brutto przy 5500m^3 W5

    Pozdrawiam Piotr

  • 20. Data: 2012-04-14 09:42:51
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 13 Kwi, 23:05, "kiki" <w...@p...pl> wrote:
> [...]
    > nią podłączyć jak będę chciał :-) nie zeby dochodziła końcówka w jeden punkt

    To występuj do gazowni. Papierki nic nie kosztują a ważne dwa lata.
    Tylko dokładnie oceń zużycie gazu.
    Przy W4 masz tańsze przyłączenie (mały gazomierz) przy W5 dużo droższe
    (duży)
    i nie liczy się tylko zużycia rocznego ale i moc umowna - max
    zapotrzebowanie na gaz.
    Jak się zdecydujesz to u mnie biurokracja trwa trzy miesiące. Czyli
    optymistycznie licząc na wrzesień będziesz gotowy :)

    pozdrawiam Piotr