  • 11. Data: 2018-02-26 22:06:52
    Temat: Re: inus 15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 lutego 2018 21:29:53 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Racja, najlepiej na podłogach w ogóle nie dawać. Z chudziaka dostaniemy
    > darmowy akumulator :-)

    Jak chcesz utrzymywać 5-8stC to masz oczywiście rację. W garażach często się
    nie daje i w takim garażu jest zwykle cieplej.

    W każdym innym przypadku oczywiście gadasz pierdoły :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2018-02-26 22:13:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 lutego 2018 21:48:17 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > a co na ten temat mówi ozc? w koncu spora różnica temperatur występuje

    To już lepiej w audytorze CO, a nie w OZC widać.
    Jak dasz wszędzie 8cm to będzie lux.

    Jaka tam spora różnica temperatur - po lecie nagrzana ziemia przez długi
    czas będzie miała pewnie >15stC. Pod koniec zimy spadnie do 5?8? stC :)

    A przykładowe OZC wygląda tak dla podłóg z 5cm styro pod wylewkami:

    https://scr.pgr.pl/2018/02/2018-02-26_22-11-00-15205
    .png

    Dawanie 15-20cm pod posadzkami to głupota i proszenie się o problemy
    (osiadanie podłogi).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2018-02-26 22:59:21
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 lutego 2018 22:13:13 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > To już lepiej w audytorze CO, a nie w OZC widać.
    > Jak dasz wszędzie 8cm to będzie lux.
    >
    > Jaka tam spora różnica temperatur - po lecie nagrzana ziemia przez długi
    > czas będzie miała pewnie >15stC.

    noooo, zwłaszcza gdy będzie grzana podłogą :P

    > A przykładowe OZC wygląda tak dla podłóg z 5cm styro pod wylewkami:
    >
    > https://scr.pgr.pl/2018/02/2018-02-26_22-11-00-15205
    .png

    umiesz z tego wyciągnąć W/m2K a potem zmienic grubosc izolacji do 20cm i to policzyć?

    Normowe obliczenia sa dosc upierdliwe i nie chce mi sie przezto przebijac.

    > Dawanie 15-20cm pod posadzkami to głupota i proszenie się o problemy
    > (osiadanie podłogi).

    troche sie tego obawiam

    b.

  • 14. Data: 2018-02-26 23:16:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 lutego 2018 22:59:22 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > umiesz z tego wyciągnąć W/m2K a potem zmienic grubosc izolacji do 20cm i to
    policzyć?
    > Normowe obliczenia sa dosc upierdliwe i nie chce mi sie przezto przebijac.

    To w audytorze OC 100 x lepiej widać. Już to kiedyś pokazywałem :)
    Jutro sprawdzę bo muszę spadać!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2018-02-27 05:55:14
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 26.02.2018 o 22:13, Adam Sz. pisze:
    > A przykładowe OZC wygląda tak dla podłóg z 5cm styro pod wylewkami:
    >
    > https://scr.pgr.pl/2018/02/2018-02-26_22-11-00-15205
    .png

    Trochę brakuje informacji, jakie ogrzewanie zostało przyjęte i dla
    jakiej różnicy temperatur.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2018-02-27 05:56:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 26.02.2018 o 22:06, Adam Sz. pisze:
    > Jak chcesz utrzymywać 5-8stC to masz oczywiście rację. W garażach często się
    > nie daje i w takim garażu jest zwykle cieplej.

    Cieplej niż gdzie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2018-02-27 05:57:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 26.02.2018 o 22:13, Adam Sz. pisze:
    > Jaka tam spora różnica temperatur - po lecie nagrzana ziemia przez długi
    > czas będzie miała pewnie >15stC.

    Pod budynkiem szczególnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2018-02-27 06:05:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 26.02.2018 o 22:01, Maciek pisze:
    > Ja mam wszędzie 15, a w pokoju nad garażem 25, bo jeszcze wyklejony strop
    > od spodu. Wszystko to niewiele warte, bo mam wiatr w ścianach...

    Z wiatrem w ścianach zawsze możesz powalczyć. Dwie puszki pianki i
    przejechać po obwodzie na górze i na dole na końcach styropianu.

    A ja widziałem i będę powtarzał. Jeżeli masz wątpliwości, warto IMO dać
    te 200-400 zł za gościa który przyjedzie z termowizją i obejrzy dom z
    zewnątrz i w wewnątrz. Jesteś przy wszystkim i dostaniesz zdjęcia na
    koniec newralgicznych miejsc. Poprawienie dwóch-trzech najgorszych
    defektów da lepszy rezultat - mniej roboty/większy zysk - niż
    zasypywanie/psikanie/klejenie czegoś na ślepo.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2018-02-27 08:17:35
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Feb 2018 06:05:36 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Z wiatrem w ścianach zawsze możesz powalczyć. Dwie puszki pianki i
    > przejechać po obwodzie na górze i na dole na końcach styropianu.

    Znasz jakiś sposób, żeby przez to nie odskoczył styropian? Bo inaczej niż
    przez nawiercenie otworów przez tynk się tego nie da zrobić.

    Poza tym mam też problem z przemarzającą podłogą na parterze, mimo że
    fundamenty mam obłożone 10-cm izolacją na metr w głąb - to robiłem sam,
    więc wiem...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 20. Data: 2018-02-27 11:29:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 lutego 2018 05:55:19 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Trochę brakuje informacji, jakie ogrzewanie zostało przyjęte i dla
    > jakiej różnicy temperatur.

    Normalna podłogówka (heloł mamy XXI wiek) w normalnym domu. Takie wyniki
    wychodzą w każdym OZC. Ucieczka ciepła w dół to najmniejszy procent w
    całym domu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.