  • 31. Data: 2010-10-15 12:39:04
    Temat: Re: Moja budowa
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > Zrób zdjęcia w lepszej rozdzielczości od środka domu przy ścianach
    > kolankowych i murłacie. Ale daj je duże. Zaraz ci je skomentujemy.
    >
    > I jeszcze pamiętaj że komin powinien być ocieplony wełną. Kominy to
    > przekleństwo. Tak marzną w zimie że zastanawiam się czy w ogóle jednego nie
    > zlikwidować.
    > Powinieneś mieć komin spalinowy obklejony  wełną, a wentylacyjne tańszym
    > styropianem. od samego dołu aż ponad płaszczyznę dachu czy na równo z
    > dachem.
    > komin to wielki radiator ciepła. Nie na darmo są kominy systemowe.

    Komin jak widać na moich zdjęciach jest tylko jeden. Nie wiem czy
    będzie ocieplony czy też nie. Jak nie będzie to go ocieplę ... Komin i
    tak będzie w kotłowni.

    Jutro jadę porobić zdjęcia.

    Obecne wszystkie zdjęcia są w tym pliku:

    http://img832.imageshack.us/img832/5448/budowa.jpg

    prosze się nie przerazić wymiarami pliku. Wystarczy zoomować tyle razy
    aby pojawiły się dwa zdjęcia obok siebie i można przewijać i oglądać
    miniaturki zdjęć.
    Jak jakieś zdjęcie będzie "ważne" to wyślę na serwer w pełnej
    rozdziałce (prosze podac nazwę).
    Może jakieś zdjęcie coś pomoże ...

    Tyle że z dnia na dzien budowa inaczej wygląda i może się obecnie
    mocno różnić ...

  • 32. Data: 2010-10-15 13:28:36
    Od: mcs <tomkan71@_ohnespam_wp.pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Zatruwam już od pewnego czasu Was pytaniami , więc pochwalę się
    > budowanym dla mnie domkiem :)

    Tak z ciekawości zapytam - to jest na klej czy na zaprawę murowane?
    Jaka będzie docelowa wysokość pomieszczeń?

    pozdrawiam

    mcs

  • 33. Data: 2010-10-15 14:19:44
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Powinni skuć szczyty (o 15cm) i połozyć tam styropian 15cm , tak aby
    styropian dotykał dachu ?

    O to chodzi ?

    kuj kuj czym prędzej ja nie posłuchałem kikiego
    i po roku skuwałem
    duzo drozej to kosztuje pozniej

  • 34. Data: 2010-10-15 14:21:12
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    200m odemnie teraz budują dom i zrobili wał jak u kikiego :)

    zalali betonem całe szczyty , u mnie przynajmniej cegła była :)

  • 35. Data: 2010-10-15 14:30:12
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Właśnie...
    > Skoro ściany od wewnątrz na poddaszu i tak nie będą ocieplone - bo raczej
    > nie będą, to nie ma sensu przjmować się szczytami.
    > Bardziej bym się przejmował w tym kontekście właśnie ociepleniem ścian
    > szczytoweych od wewnątrz na jakiś metr powyśej stropu, bo przy samym
    > stropie będzie ciągnęło simnem i wychładzało wieniec, ściany poniżej i sam
    > strop... chociaż o ile pamiętam Kaszpir ma mieć coś lekkiego, to też i ten
    > strop aż tak nie ucierpi.

    w jego przypadku to zadna robota koszt scięcia tego i styropian to moze
    400zł

    fakt ze majac porotherm jak w naszym przypadku to bylby większy problem

    jednak pozostałbym przy radzie kikiego i innych

  • 36. Data: 2010-10-15 14:52:03
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote in message

    > Chłopie, weź no sie zastanów zanim coś napiszesz. Jakąś nową fizykę
    > wymysliłeś ?

    Beton komórkowy też przewodzi. To prawda, że jest znacznie lepszy i
    odporniejszy na fuszerki niż porotherm. Więc ściana nie będzie zimna do
    posadzki ale do połowy :-)
    To jest fuszerka. Pokaż nam zdjęcia z własnej budowy ok ?

  • 37. Data: 2010-10-15 14:53:35
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message
    > 200m odemnie teraz budują dom i zrobili wał jak u kikiego :)
    >
    > zalali betonem całe szczyty , u mnie przynajmniej cegła była :)

    U mnie nawet belka nadproża z 4xfi12 wystawała do deskowania :-) Piłowali ją
    chyba cały dzień. Wał straszny.

  • 38. Data: 2010-10-15 14:55:19
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message
    > 200m odemnie teraz budują dom i zrobili wał jak u kikiego :)
    >
    > zalali betonem całe szczyty , u mnie przynajmniej cegła była :)

    A nie poszedłeś uwagi zwrócić inwestorowi ?
    Szkoda, że nie zrobiłem zdjęć ale w mojej okolicy był super dom. Wylali mu
    zaszalowane 25x25cm belki taki jakby wieniec , a dach miał z 10 spadów :-) I
    styropian oczywiście tylko z przodu. Dom z silki :-)

  • 39. Data: 2010-10-15 14:58:08
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > fakt ze majac porotherm jak w naszym przypadku to bylby większy problem
    >
    > jednak pozostałbym przy radzie kikiego i innych

    Ty jeszcze pamiętaj o ściankach działowych. Je oklej od góry i po bokach w
    samym suficie pod płyt kartongipsowych w górę żeby ścianki działowe nie
    robiły za radiatory :-)

  • 40. Data: 2010-10-15 15:06:16
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> wrote in message
    h.googlegroups.com...

> [...]

    Ostatnie zdjęcie na dole po prawej. Tam jeżeli zobaczysz szparę między
    styropianem, a murem to znaczy, że styropian jest źle przyklejomy. Powtarzam
    ci. Styropian ma być klejony obwodowo plus 2-3 placki w środku żeby każda z
    płyt szczelnie przylegała i nie wpuszczała powietrza, nie dawała się
    podwiewać.
    Jak będą ciąć ten szczyt to zniszczą część styropianu więc każ zerwać resztę
    i niech kleją od nowa.