  • 51. Data: 2010-10-15 18:40:06
    Temat: Re: Moja budowa
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "ŁC" <a...@r...to> wrote in message
    news:87losask9pst.ube2x517uzv8.dlg@40tude.net...

    > Masz może jakiś link do rysunku czy zdjęcia obrazującego jak to powinno
    > wyglądać?

    Amir ma zdjęcia ze swojej budowy, chyba jedne z lepszych jako poglądowe. Nie
    pamiętam adresu . Odezwie się jutro pewnie.

  • 52. Data: 2010-10-15 18:45:48
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote in message

    > Na zaprawę.
    >
    > Wysokośc parteru chyba 2,7m.

    I dobrze, że na zaprawę. Szkoda kasy na kleje. Byle spoina była możliwie
    cienka, dobrze poniżej centymetra na dobrze odsiany piaseczek.
    Resztę zrobi się styropianem.

  • 53. Data: 2010-10-15 18:57:49
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote in message

    Zrób te zdjęcia od wewnątrz i zrób też dachu. Tu są specjaliści od dachu to
    zaraz wytkną ci co trzeba zrobić zanim zaczną zamykać skosy.
    Spiesz się ze zdjęciami tylko zrób je po ludzku i ostre :-)
    Co do sufitów.

    ja bym im nakazał najpierw zrobić listwy przyścienne z profilu i we
    wszystkich pomieszczeniach. Później trzeba docieplić styropianem od wewnątrz
    ściany powyżej tych listew zanim zaczną montować wieszaki. Skosy też trzeba
    ocieplić z głową i dać dodatkowe membrany wiatroizolacyjne, szczególnie na
    dole przy murłacie. Tam też trzeba wykleić styropianem.
    Pamiętaj żeby w profile wepchnąć wełnę - pasy wełny 5 czy 6cm ile tam mają
    profile sufitowe. Nie wierz w żadne słowo. Jak powietrze podwieje ci wełnę
    właśnie tymi pustymi profilami to będzie zimny sufit i w zimie para zacznie
    sie skraplać, szczególnie, że nie zamierzasz grzać góry ale ocieplenie
    musisz zrobić, bo później bedzie za późno.
    To ryzykowna zabawa.
    Jeżeli zamierzasz niekończyć góry i jeżeli bedzie zwała z sufitem, a na
    pewno bedzie, to przeklniesz to wszystko.

  • 54. Data: 2010-10-15 20:47:59
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-10-2010 o 11:06:04 /// Kaszpir /// <z...@g...com>
    napisał(a):

    > Czyli co ...
    >
    > Powinni skuć szczyty (o 15cm) i połozyć tam styropian 15cm , tak aby
    > styropian dotykał dachu ?
    Muru, dachu nie trzeba ocieplać, ale lepsza wełna bo lepiej się
    dopasuje do muru

    > O to chodzi ?
    >
    > Czyli pomiędzy dachem a murem powinien być styropian ? A czy to nie
    > spowoduję pogorszenia konstrukcji dachu i stabilności ?
    Konstrukcja dachu ma ścian szczytowych nie dotykać, chyba że sa belki
    (płatwie)
    pod krokwie to one są na poduszkach i tylko tyle.

    > Zaprawa/beton/cegła jest jednak wytrzymalsza od styropianu ...
    Ale zimna.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 55. Data: 2010-10-15 20:50:24
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-10-2010 o 20:15:47 /// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał(a):

    > Tyle że ja jestem w innej sytuacji ...
    >
    > Właścicielem budowanego domu jest firma budowlana i ona płaci za budowę.
    > Buduje dom dla mnie , ale dopiero po wybudowaniu i zapłaceniu całości
    > dom bedzie mój.
    Paranoja, sam nie umiesz zorganizować budowy?
    developer tak ci wybuduje że nie będziesz tam chciał mieszkać.

    > To są plusy i minusy kupna u developera :(
    Nazwałby to inaczej ale nie chcę cię obrazić.

    > Więc wątpie aby developer poprawiał swoją robotę i robił sobie dodatkowe
    > koszty :(
    To mu powiedz że nie kupisz, albo co tam masz w umowie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 56. Data: 2010-10-15 21:04:29
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-10-2010 o 20:35:47 kiki <k...@k...net> napisał(a):

    > "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote in message

    > No tak, zawsze mówię, że zamiast mojego TFUUU Porothermu teraz bym użył
    > tylko i wyłącznie betonu komórkowego.
    Ja się nie dałem wpuścić w maliny i wymurowałem z BK :)

    > Natomiast pod parapety najlżejszy Ytong, a co mam? mam beton - wyrównali
    > mi otwory okienne do wysokości robiąc szalunki :-)
    No to ci zrobili, ja parapety mam na piance, tylko z przodu jest mały
    mostek czyli podparcike parapetu aby mozna było stanąć na nim :)

    > Ja teraz przestrzegam przed porothermem czy silcą. Oba materiały nie
    > tolerują fuszerek i jeszcze przez porotherm wieje przez pionowe zamki.
    > Jak brakuje nośności ściany to walnąć słup z żelbetu, zawsze to lepsze
    > niż cała ściana z ceramiki na poziomą spoinę.
    > Przez porotherm i silcę to jeszcze wieje w samym murze i wieje z
    > gniazdek.

    O k....a :) to sie pochlastać można.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 57. Data: 2010-10-15 22:54:15
    Od: awow <a...@w...pl>

    > Amir ma zdjęcia ze swojej budowy, chyba jedne z lepszych jako poglądowe.
    > Nie pamiętam adresu . Odezwie się jutro pewnie.

    Amir podaj link do zdjęć ze swojej budowy.

  • 58. Data: 2010-10-15 23:46:06
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "awow" <a...@w...pl> wrote in message news:i9am2n$dpp$1@news.onet.pl...

    > Amir podaj link do zdjęć ze swojej budowy.

    Tu jest http://www.baborow.com/dzialka/index.html

    pooglądaj jak ocieplał i jak odcinał.

  • 59. Data: 2010-10-16 05:26:45
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał

    > I jeszcze pilnuj żeby styropian kleili obwodowo, a nie na placki. Nie
    > odbierz robót jeżeli będą kleili styropian na placki bez obwodowego
    > naniesienia kleju. Inaczej bedzie pod nim wiało. Tak jakbyś kupił sobie
    > droga kurtke puchową ale za dużą o kilka numerów i zacznie ci ja
    > podwiewać. To jest niewybaczalna fuszerka.

    NIE NIE NIE! Ściany z gazobetonu mają być tak wymurowane, żeby były gładkie
    jak dupa niemowlaka. I po to stosuje się, m.in. klej do gazobetonu, a nie
    zaprawę (jak gdzieś wcześniej pisałeś).

    Styropian klei się do gazobetonu na grzebień i to zapewnia całkowitą
    szczelność, bo płyta jest przyklejona całą powierzchnią!

    Pozdry,
    MW

  • 60. Data: 2010-10-16 05:39:31
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał

[...]

    --------------------
    Nie tylko pomiędzy dachem, a murem.

    OCIEPLONA MA BYĆ CAŁA ŚCIANA SZCZYTOWA - RÓWNIEŻ OD WEWNĄTRZ DO SAMEJ
    PODŁOGI. I to ocieplenie ma się schodzić z ociepleniem stropu.

    Przecież sam piszesz, że poddasze masz nieizolowane, więc od środka będzie
    temperatura zbliżona do temperatury zewnętrznej. Nic nie da ocieplenie
    ściany szczytowej od góry, bo będzie ciągnąć zimno całą powierzchnią od
    wewnątrz poddasza.

    To samo ze ścianami kolankowymi.

    To ma wyglądać tak:
    http://wolim.w.interii.pl/zdjecia_budowa/ocieplenie.