  • 31. Data: 2015-07-27 09:58:24
    Temat: Re: Myjka do okien
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:5d59abc6-0767-43df-b280-ce4557f39938@go
    oglegroups.com...

    > A co maja powiedziec? Nikt normalny fiksow nie montuje w normalnych
    > domowych
    > oknach.

    ROTFL

    Wychyl trochę nosa z Polskiego grajdoła - tam gdzie się buduje bardziej
    energooszczędnie (np. Niemcy) Fixy są dość powszechne. A i u nas to nie
    nowość. Układ dwa fixy i otwierane drzwi tarasowe jest stosowany od kiedy
    pamiętam. Bo i po co otwierać okno obok którego są drzwi tarasowe?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 32. Data: 2015-07-27 10:04:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 lipca 2015 09:58:34 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > nowość. Układ dwa fixy i otwierane drzwi tarasowe jest stosowany od kiedy
    > pamiętam. Bo i po co otwierać okno obok którego są drzwi tarasowe?

    No dobra, sam mam fiksa przy drzwiach tarasowych - troche uogolnilem.
    Wiec precyzuje - nikt normalny nie montuje fiksow w miejscu, do ktorego
    nie ma dostepu do jego umycia (pietro, wysoki parter, brak otwieranego
    okna zaraz obok etc) :) Ja rozumiem, ze sa projekty gdzie okno zajmuje cala
    sciane i wtedy fiks jest koniecznoscia ale spytaj myjka (bo mi nie odpisuje :D
    o jego projekt - najprawdopodobniej chce zastapic najzwyklejszych rozmiarow
    okna na pietrze fiksami, bo zafiksowal sie na forum muratorowym jakie to
    energooszczedne i konieczne przy wentylacji mechanicznej :-)
    To jest totalna glupota :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 33. Data: 2015-07-27 10:10:42
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-07-27 09:44, Pete wrote:

    > Życzę powodzenia. U mnie największy fix waży 600kg :P

    Tradycyjnej wielkości okno na piętrze ma szybę dosyć lekką.
    Wyjmowałem kiedyś szybę z fixa bo pękła. Operacja niezbyt skomplikowana.
    Nie widzę problemu aby coś takiego robić raz na jakieś nawet 3-4 lata
    gdy mogłaby zachodzić konieczność umycia rolety od wewnętrznej strony.
    Choć moje rolety mam od 2011 roku i jakoś ciągle jeszcze nie widzę
    potrzeby aby je myć od wewnątrz.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 34. Data: 2015-07-27 10:22:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 lipca 2015 10:09:28 UTC+2 użytkownik quent napisał:

> [...]
    > Nie widzę problemu aby coś takiego robić raz na jakieś nawet 3-4 lata
    > gdy mogłaby zachodzić konieczność umycia rolety od wewnętrznej strony.

    Do tego doloz koniecznosc mycia obsranego parapetu (jak ktos mowi ze mu ptaki
    nie sraja to klamie) i samych okien 3-4 razy do roku przynajmniej :-)
    Skazywac sie w imie oszczednosci paru zlotych na sezon to wlasnie glupota.

    Podkreslam - rozumiem fiksy w ogromnych przeszkleniach, ale nie w tradycyjnych
    oknach typu 1,5 x 1,5, sama idea braku otwarcia okna kojarzy mi sie raczej
    z biurowcem :) W domu ma byc mozliwosc otwarcia sie na otoczenie. Chocby
    po to, zeby siedzac na pietrze moc krzyknac do zony grzebiacej w ogrodku
    "przynies piwo" :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2015-07-27 10:40:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > No dobra, sam mam fiksa przy drzwiach tarasowych - troche uogolnilem.

    :-)))

    > Wiec precyzuje - nikt normalny nie montuje fiksow w miejscu, do ktorego
    > nie ma dostepu do jego umycia (pietro, wysoki parter, brak otwieranego
    > okna zaraz obok etc) :)

    No i teraz się z Toba zgadzam :-)

> [...]
    > okna na pietrze fiksami, bo zafiksowal sie na forum muratorowym jakie to
    > energooszczedne i konieczne przy wentylacji mechanicznej :-)

    Fixy na piętrze moim zdaniem mają tylko jedno uzasadnienie - oczekiwanie by
    elewacja wyglądała spójnie gdy są na parterze. Ale to IMO słabe uzasadnienie
    :-)

    Natomiast fixy na parterze mają sporo zalet:
    - Więcej światłą przy tym samym wymiarze otworu. Lubię małe okna a im
    mniejsze tym większe znaczenie to ma.
    - Lepsza izolacja cieplna
    - większe bezpieczeństwo - jak się zamontuje odpowiednią szybę to w zasadzie
    jak ściana no i co z tego wynika nie trzeba kontaktronów ani czujek ruchu to
    i instalacja alarmowa staje sięsporo prostsza - wystarczy się skupić na
    trzech punktach: drzwi wejściowe, drzwi tarasowe i brama garażowa.

    Osobiście miałem mieć fixy i czasem żałuję że ich nie mam - głównym powodem
    był protest żony przeciwko myciu okien z zewnątrz, ale praktyka pokazała że
    tak jest znacznie wygodniej - zamiast odsuwać kanapę czy szafkę (albo się na
    nie wspinać) i uprawiać ekwilibrystykę by ramy i parapet umyć od środka
    można sobie postawić 3-stopniową drabinkę i zrobić to samo wygodnie od
    zewnątrz.

    Gdybym teraz budował dom to jeślibym znalazł odpowiednie ramy to na pewno
    brałbym fixy na _parterze_. A w kolejnym domu na pewno będą fixy - bo
    kolejny to będzie nasz dom na starość jak dzieci pójdą na swoje a skoro na
    starość to z założenia parterowy :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 36. Data: 2015-07-27 11:04:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jul 2015 10:10:42 +0200, quent

    > Nie widzę problemu aby coś takiego robić raz na jakieś nawet 3-4 lata
    > gdy mogłaby zachodzić konieczność umycia rolety od wewnętrznej strony.

    W 15 oknach? ;D

    > Choć moje rolety mam od 2011 roku i jakoś ciągle jeszcze nie widzę
    > potrzeby aby je myć od wewnątrz.

    No więc właśnie. Niewykluczone, że wydumałem sobie problem, który
    praktycznie nie istnieje. I raczej brak opinii piętnujących ten problem
    traktowałbym jako brak problemu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2015-07-27 11:34:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > No więc właśnie. Niewykluczone, że wydumałem sobie problem, który
    > praktycznie nie istnieje. I raczej brak opinii piętnujących ten problem
    > traktowałbym jako brak problemu.

    Jeśli piszemy o takich najzwyklejszych roletach (chyba aluminium z pianką w
    środku) to u moich rodziców jeszcze nigdy nie były myte za to dwa razy
    zmieniane na nowe - kolor ciemny brąz nieładnie blaknie od południowej i
    zachodniej strony (czyli właśnie tam gdzie są rolety)

    W praktyce wychodzi to tak, że one sobie blakną i co roku gorzej wyglądają,
    tak że przy kolejnym malowaniu elewacji są wywalane i zamieniane na nowe,
    ale potrzeby mycia od _wewnątrz_ nigdy nie dostrzegłem.

    Parapety owszem - ale te się umyje gdy rolety się myje od zewnątrz więc tak
    czy inaczej trzeba jakąś drabinę rozstawić.

    Tak więc myślę, ze problem mycia rolet od wewnątrz jest mocno wydumany :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 38. Data: 2015-07-27 11:34:41
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    >- większe bezpieczeństwo - jak się zamontuje odpowiednią szybę to w
    >zasadzie jak ściana

    jaki rodzaj szyb zmienia okno w sciane w sensie bezpieczenstwa?

  • 39. Data: 2015-07-27 11:41:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > jaki rodzaj szyb zmienia okno w sciane w sensie bezpieczenstwa?

    To zależy od ściany

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 40. Data: 2015-07-27 11:43:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-07-27 o 11:34, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    > jaki rodzaj szyb zmienia okno w sciane w sensie bezpieczenstwa?

    http://www.yourglass.com/agc-glass-europe/pl/pl/szkl
    o_matowe/stratobel/brand_description.html

    --
    Pete