  • 11. Data: 2019-11-03 21:10:24
    Temat: Re: NTG Są normalni usługodawcy
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-11-03 o 11:42, abomito pisze:
    > (...)
    > Zrobiłem 1400 kilometrów po to, że wszystkie części i warsztat mam 50
    > kilometrów ode mnie.
    > Pozdro.abomito
    > P.S. internet wtedy nie dzialał...

    Trochę inaczej, ale podobnie:
    Jeszcze jakieś 20 lat temu u mnie w rodzinnym mieście był nieduży sklep
    samochodowy - na parterze domu mieszkalnego. Właścicielami było dwóch
    facetów w średnim wieku.
    W większości już wtedy w innych sklepach albo większych sieciach
    zaczynało się od numeru VIN.
    Natomiast u nich wystarczyło powiedzieć co się chce i do czego i z
    reguły było, przynajmniej do popularniejszych marek i modeli.

    Ponadto było tak:
    - Panie, potrzebuję sworznie zawiasów do drzwi malucha
    - Nie kupuj pan tych sworzni, kosztują 80 zł. i szybko się wyrobią.
    Sprzedam panu trzonki zaworów od (to nazwa) za 17 zł. Ten sam wymiar a
    wytrzymają wieczność.
    (nie chodzi o cenę, tylko różnicę)

    Albo tak:
    - potrzebuję pompę sprzęgła do bmw jakieś-tam.
    - nie kupuj pan tej pompy, weź pan do lanosa. Bmw jest plastikowa, za
    trzy lata będzie pan wymieniał ponownie. Lanosa jest metalowa, starczy
    co najmniej na 10 lat, 1/3 ceny bmw. Tylko trzeba dodatkowy otwór fi 5
    wykonać.

    Mieli wszystko w głowie, również z "dziwnymi" zamiennikami.
    Coraz mniej takich sklepów, coraz mniej takich ludzi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2019-11-04 09:14:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 listopada 2019 21:26:56 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Można, natomiast Łysy z m4k zwraca uwagę, że kupowanie samemu części
    > i dawanie jej warsztatowi czasami jest pułapką:
    >
    > https://youtu.be/XT1OhlXIQHc?t=5m43s
    >
    > W skrócie, często się zdarza, że nowa część może być uszkodzona lub
    > zwyczajnie nie pasować. Gdy tą część sprowadza warsztat to załatwia
    > ten problem w tle bez udziału klienta, jeśli klient - to nie dość,
    > że klient musi sam bujać się z reklamacją ale też musi płacić za
    > extra roboczogodzinę montażu wymienionej reklamowanej częśc

    Może tak by c jak napisałeś
    Ale to jakaś specyficzna sytuacja
    Większość sprzedawców części umożliwia sprawdzenie po Vin

  • 13. Data: 2019-11-04 09:37:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2019 o 20:56 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Brwinów, Pruszkowska 45a
    >
    > tel do faceta:
    > sześć sześć jeden
    > 585 6 zero 2

    Dzięki.

    TG

  • 14. Data: 2019-11-04 09:56:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 Nov 2019 00:14:47 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Większość sprzedawców części umożliwia s
    > prawdzenie po Vin

    W filmie omawiany jest przypadek zamawiania po Vin. Ja miałem ten sam
    przypadek, że po Vin nie da się zamówić prawidłowo części bo
    przychodzi niepasująca.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2019-11-04 10:14:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 09:56:33 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    filmie omawiany jest przypadek zamawiania po Vin. Ja miałem ten sam
    > przypadek, że po Vin nie da się zamówić prawidłowo części bo
    > przychodzi niepasująca.

    Filmu nie oglądałem.
    Oczywiście może się zdarzyć ze zamówię coś niepasującego
    Autami jeżdżę grubo ponad ćwierć wieku i nie pamiętam aby tak się zdarzyło.
    A i do Multipli czy forda Ka zamawiałem;)
    Ale nawet gdyby się okazało ze cewkę którą zamówiłem jest niepasująca to mechanik to
    zauważy w minut. Jedyna strata(oprócz jego 5 minut) to kolejne dwa dni oczekiwania
    na kolejna cewkę.

  • 16. Data: 2019-11-04 14:15:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-04 o 10:14, Kris pisze:
> [...]
    to zauważy w minut. Jedyna strata(oprócz jego 5 minut) to kolejne dwa dni

    Czekając kolejne 2 dni dla mnie to strata, bo auto ma zarabiać, a nie
    stać w warsztacie.

    Dlatego nie interesuje mnie skąd mechanik ma części i ile na nich
    zarabia. Mnie interesuje, żeby zrobił co trzeba i żeby to co naprawił
    nie popsuło się zbyt szybko. Oczekuję więc solidnej naprawy i dobrych,
    sprawdzonych zamienników jeżeli są problemy z oryginalnymi.

    Kurde jak słyszę lamentowanie niektórych ludzi, że naprawa jest droga,
    że części są drogie, bo będą kosztowały 3 razy tyle co auto i nie opłaca
    się wsadzać nowych części to aż mi się nóż w kieszeni otwiera. Jak jest
    za drogo to znaczy, że cię nie stać jest na utrzymanie tego auta i
    przesiądź się na rower.

    Powracając do zamawiania to już kilka razy się spotkałem z sytuacją, że
    zamówiona część po numerze VIN po prostu nie pasowała do tego auta.

  • 17. Data: 2019-11-04 14:23:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 14:15:36 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Czekając kolejne 2 dni dla mnie to strata,

    Przypadek czysto teoretyczny
    > bo auto ma zarabiać, a nie
    > stać w warsztacie.

    Mi to wisi bo do pracy mam w lini prostej 1100 metrów, autem niecałe 2km. więc
    piechotą albo rowerem podjadę . Mam wybór.

    > Powracając do zamawiania to już kilka razy się spotkałem z sytuacją, że
    > zamówiona część po numerze VIN po prostu nie pasowała do tego auta.

    Pecha masz
    Ja ani razu się nie spotkałem z taka sytuacją

  • 18. Data: 2019-11-04 14:44:49
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, November 4, 2019 at 2:15:36 PM UTC+1, Uzytkownik wrote:
> [...]
    > stać w warsztacie.
    >
    > Dlatego nie interesuje mnie skąd mechanik ma części i ile na nich

    Ale mechanik ma ten sam problem, jesli nie jest wyspecjalizowany w jednej marce (czy
    tez ASO) i nie ma czesci na stanie, to zamawia w ten sam sposob co klient, czyli
    przyjedziesz i... nie pasuje. Kiedys tak mialem z Astra F, umowilem sie na wymiane
    termostatu, podalem wszstkie dane jakie chcieli, zamowili, przyjechalem, rozkrecicli
    i... nie pasuje, na szczescie bylo dosc wczesnie i jeden z mechanikow pojechal
    osobiscie po pasujacy... Kosztowalo mnie to tylko extra 2h czekania. Gdybym mial
    swoj, to raczej by pasowal ;)

  • 19. Data: 2019-11-04 18:00:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-04 o 14:44, WS pisze:
> [...]
    osobiscie po pasujacy... Kosztowalo mnie to tylko extra 2h czekania. Gdybym mial

    Ale obecnie mechanik nigdzie nie jeździ, bo to hurtownicy do niego
    jeżdżą. Obecnie są hurtownie mobilne, zaopatrujące mechaników. Mechanik
    wykonuje telefon i część jest mu dowożona do warsztatu i to w kilku
    wersjach. Dowożą mu, kiedy auto jest rozebrane i może dany element
    porównać. Tak to przynajmniej u nas działa.

    Jak miałbym się sam zająć poszukiwaniami to zajęłoby mi to kilka dni, a
    i tak zamówiony element mógłby być niedobry. Nie mam czasu ani też nie
    mam ochoty się pierniczyć samemu.

    W układzie takim, że to mechanik sprowadza części mam tę pewność, że jak
    się umówię z nim na wtorek na wymianę danej części to auto odbiorę we
    wtorek lub najpóźniej w środę jak to będzie większa robota. Za to
    mechanikowi płacę za robotę i za to mechanik zarabia na materiałach.
    Obydwaj mamy być zadowoleni tzn. ja z dobrze i szybko zrobionej roboty,
    a on z tego, że zarobił godziwie. Hurtownik także musi zarobić, bo za
    darmo jeździł nie będzie.

    Nigdy z żadnym mechanikiem nie dochodziłem się, że jest za drogo.

    Oczywiście jak spróbuje mnie orżnąć, że coś wymienił, a tego nie zrobił
    to ma u mnie przejebane.

  • 20. Data: 2019-11-04 22:26:59
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, November 4, 2019 at 6:00:31 PM UTC+1, Uzytkownik wrote:

    > Ale obecnie mechanik nigdzie nie jeździ, bo to hurtownicy do niego
    > jeżdżą.

    ale raczej nie na zawolanie, w kilkanascie minut?

    > W układzie takim, że to mechanik sprowadza części mam tę pewność, że jak
    > się umówię z nim na wtorek na wymianę danej części to auto odbiorę we
    > wtorek lub najpóźniej w środę jak to będzie większa robota.

    No wlasnie, tu jest problem (nastepny dzien). Ja na proste prace (tak do 2h)
    umawialem sie raczej na to, ze maja wszystko na miejscu, przyjazd, ja sobie czekam i
    gotowe.
    Przy takich pierdolach pojzadu zastepczego sie nigdy nie udalo dostac, wiec albo
    taxi, zbiorkom, zawracanie d. znajomym... Same dojazdy (tam i spowrotem) trwaly
    dluzej, wiec oplacalo sie czekac. Tylko musialo sie udac od reki...

    Ostatnio jednak coraz trudniej, wiec pakowanie roweru na dach jest dla mnie
    najszybszym rozwiazaniem. Wtedy samochod stoi w warsztacie dzien, dwa...