  • 181. Data: 2019-01-19 02:05:11
    Temat: Re: Nie na temat WOŚP
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.01.2019 23:24, Budyń wrote:

    > Marzenia scietej glowy. Nagle sie okaze ze wiekszoc zwolnien jest 4-dniowych. A
    ponieważ ostatnie akcje gdy na L4 przechodzili policjanci, sędziowie, nauczyciele
    udowadniają ze te grupy z lekarzami na dokładke uczciwe nie są.
    > A nieuczciwy lekarz dlaczego nie mialby wypisac zwolnienia na 4 dni?

    No właśnie. Mnie to zawsze zastanawiało jak państwowi pracownicy łatwo
    idą na symulanckie L4.

  • 182. Data: 2019-01-19 07:06:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 stycznia 2019 23:59:31 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nigdy nie obslugiwales takich imprez i wiesz lepiej od mojego znajomego ktory z
    tego sie utrztymuje. System jest prosty. Jak robianimpreze typu dozynki to z gminy
    wydzwaniaja do tych co ich potrzebuja. Czyli gastronomie i piwo. I zbieraja oferty
    kto ile chce zaplacic zeby sprzedawac. I nic poza kasa organizatora nie interesuje.
    Rozdawanie darmo piwa miedzy bajki mozna wlozyc.

    Rok w rok odkąd pamiętam miasto w którym mieszkam organizuje latem "Dni Miasta"
    Taka 3 dniowa(piątek-niedziela) impreza
    Udostępnia wtedy duży plac w centrum miasta i cały tzw deptak
    Za darmo. Trzeba tylko wcześniej zarezerwować chęć udziału to wyznacza miejsce na
    rozstawienie stoiska.
    W lipcu będzie kolejna taka impreza. Możesz przyjechać Ty, może stoisko rozstawić
    Twój znajomy.
    Przyjeżdża rok w rok facet z drugiego końca Polski co cebule lili i innych tulipanów
    sprzedaje, przyjeżdżają z Ukrainy czy tam Białorusi nawet ze swoim lokalnym żarciem,
    pszczelarze, jakieś cudaczne chleby ktoś sprzedaje, inny sery a inny noże do płytek
    Sa tez stoiska z żarciem
    Są kramy/namioty wielkości nawet kilkudziesiąciu m2, ale i sporo takich co koc
    rozłoży i jakieś przydasie sprzedaje
    Mydło i powidło. Za możliwość wystawienia nic nie płacą. Plus duża scena i 3 dni
    koncerty. Darmo
    Co do darmowego piwa- tu akurat płatne jest- normalnie lokalne restauracje wystawiają
    swoje stoiska
    Ale 10 km dalej w mojej rodzinnej wiosce, kolega(ten co sprzetem wojskowym handluje)
    od kilku lat już robi w lipcu jednodniowy festyn
    I tam piwo, kiełbasę czy kaszanke z grila darmo rozdają, jest tez niewielka scena i
    jakiś koncert co roku
    Darmo dla mieszkańców bo funduje to kolega i jego znajomi przedsiębiorcy
    Ktos da kilka beczek piwa, inny kiełbasę , OSP grochówke ugotuje, koło gospodyń
    ciasta upiecze
    I ludzie sie bawią.
    Nie wszyscy sa tak zgorzknieli jak Ty

  • 183. Data: 2019-01-19 09:35:46
    Od: s...@e...info

    No jakże to tak? Symulanci też ludzie... Należy się pomóc każdemu! ;-)

  • 184. Data: 2019-01-19 09:57:06
    Od: l...@g...com

    To nie ludzie, to wilki.

  • 185. Data: 2019-01-19 12:45:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2019 o 23:59 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > I nic poza kasa organizatora nie interesuje. Rozdawanie darmo piwa
    > miedzy bajki mozna wlozyc.

    Są różni organizatorzy.
    Sytuacja z mojej parafii - w ubiegłym roku proboszcz wymyślił sobie remont
    pokrycia dachowego na wieży kościoła. Wiadomo - zbiórka specjalna przy
    każdej tacy, dodatkowo zbiórka od "rodziny" w kopertach, kasy trochę się
    uzbierało pojawił się wykonawca. Jak wycenił to wyszło, że z połowy
    jeszcze brakuje. Proboszcz obrotny - znalazł oszczędności. Sporą pozycją w
    kosztorysie był wynajem rusztowania, wiadomo wieża wysoka, byle jakie
    kantówki lub "ramki" odpadają. Zgłosił się do lokalnego składu budowlanego
    (który ma też ekipy remontowe/dociepleniowe) i poprosił właściciela o
    rusztowanie, oczywiście za free.
    Właściciel oczywiście dał rusztowanie, ekipa od dachu pierdzieliła się z
    nim ponad miesiąc, rusztowanie nie zarabia (okres gorący w budowlane -
    zaraz po wakacjach szkolnych) - generalnie skład ma same straty. Ale: w
    czasie jak w kościele robili dach, ksiądz na każdej mszy dziękował
    imiennie właścicielowi za użyczenie rusztowania. Cała gmina i poboczne
    wioski dowiedziały się o jego dobrym sercu, a racji tego że takie składy u
    mnie są dwa mieli mniejszy dylemat do którego pójść po jakieś pierdoły.
    Ten sam właściciel na WOŚpie przekazywał konkretne sumy na różnych
    licytacjach (po 1-2k PLN), na każdych dożynkach jest sponsorem jakiegoś
    ogródka piwnego.
    Wg Ciebie to frajer - za free coś rozdaje, a on prowadzi lokalny marketing
    na poziomie lepszym niż niejedno korpo.
    Nikt oczywiście nie miał problemu z tym, że ksiądz dostał rusztowanie za
    free (słyszałem nawet głosy, że to był obowiązek tego składu) - ale na
    WOŚP ci sami ludzie psy wieszali tak jak Ty i KIKI.

    TG

  • 186. Data: 2019-01-19 12:53:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A mozesz dac imie i miejscowosc tego znajomego od sprzetu bo moze sie okazac ze to
    bardziej moj znajomy niz Twoj. Znaczy sie piwo darmo nie jest a przeciez mialo byc
    darmo. Kielbasa z grila tez pewno platna, tak jak karczek i oranzada. Za to darmo
    mozna polozyc koc i robowac sprzedac stare zelazko i wyzymaczke. O to ze ci od stoisk
    z ciuchami, niemieckim szmelcem itp nie placa placowego bym sie nie zalozyl.

  • 187. Data: 2019-01-19 12:55:24
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 19 stycznia 2019 12:45:31 UTC+1 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Nikt oczywiście nie miał problemu z tym, że ksiądz dostał rusztowanie za
    > free (słyszałem nawet głosy, że to był obowiązek tego składu) - ale na
    > WOŚP ci sami ludzie psy wieszali tak jak Ty i KIKI.

    jest takie myslenie ze jesli ktos robi cos złego, to nie wolno robić z nim czegos
    dobrego, bo to legitymizuje tamto zło.
    Czy ta postawa jest poprawna to jest inna sprawa, ale pozwala zrozumieć ludzi którzy
    sie na owsiaka rzucają - uważają (znów nie wiadomo czy słusznie) ze jest jakims
    przekrętasem, wiec nie biorą udziału w jego imprezie, i zniechęcają innych.

    b.

  • 188. Data: 2019-01-19 13:16:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2019 o 12:53 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > A mozesz dac imie i miejscowosc tego znajomego od sprzetu bo moze sie
    > okazac ze to bardziej moj znajomy niz Twoj. Znaczy sie piwo darmo nie
    > jest a przeciez mialo byc darmo.

    Dam, jak publicznie tu napiszesz gdzie mieszkasz, jak się nazywasz i dasz
    słowo, że na niego nie doniesiesz :-)
    Piwo dla mnie i innych uczestników imprezy było darmo - trafił się jeleń
    (wg Ciebie) który za nie zapłacił.
    Pisałem Ci już abyś zobaczył w słowniku co znaczy "sponsoring",
    "marketing" i promocja.

    TG

  • 189. Data: 2019-01-19 13:29:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2019 o 12:55 Budyń <b...@g...com> pisze:

> [...]
    > ludzi którzy sie na owsiaka rzucają - uważają (znów nie wiadomo czy
    > słusznie) ze jest jakims przekrętasem, wiec nie biorą udziału w jego

    Dobrze to podsumowałeś - tak to właśnie wygląda.
    Dla mnie jedynie niezrozumiałe w tym zachowaniu jest to - dlaczego
    "zniechęcają innych".
    Mają radochę z tego, że ubędzie zwolenników WOŚP? - co oni na tym zyskają?

    TG

  • 190. Data: 2019-01-19 13:37:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 19 Jan 2019 13:29:12 +0100, Tomasz Gorbaczuk

> [...]
    > "zniechęcają innych".
    > Mają radochę z tego, że ubędzie zwolenników WOŚP? - co oni na tym zyskają?

    Nic, lepiej się poczują. Przy cyzm jak pokazują wyniki na przestrzeni lat
    finałów WOŚP ostatni publiczny hejt rządzących i ich zwolennikó przynosi
    kompletnie odmienny skutek. Tylko Owsiakowi przybywa więcej siwych włosów i
    wrzodów pewnie.

    --
    Pozdor
    Myjk